فروش

شرایط مهم برای نهایی کردن فروش

چه طوری فروش به مشتری رو قطعی و نهایی کنم؟

یکی از اساسی ترین مهارت های یک فروشنده تراز اول اینه که باید بلد باشه چجوری یک فروش رو قطعی کنه. در این پست می خوام شش شرط مهم برای نهایی کردن فروش رو با شما در میان بگذارم.

شما در مقام یک فروشنده یا بازاریاب یا صاحب مغازه کوچک یا مدیر فروش باید این شش شرط مهم رو در فروش خود در نظر بگیری:

۱- باید مثبت، مشتاق و علاقمند باشی تا بتونی فروش رو نهایی کنی. دوست عزیزم احساسات سری هستند. وقتی مشخص شد می خواهی این فروش رو قطعی کنی، میل شما تاثیر قدرتمندی بر مشتری بالقوه تان بر جای میگذاره و اینطوری می تونی با اشتیاق به فروش، عملیات رو یکسره کنی.

۲- خواسته های مشتری باید برای شما مثل روز روشن باشه. باید بدونی که او چی می خواد و از محصول شما چه انتظاری داره. می تونی خوب سوال کنی تا جواب رو پیدا کنی.

۳- مشتری باید پیشنهاد شما رو درک کنه و از ارزش کالا یا خدمات شما برای خودش مطلع بشه. او باید دقیقاً بدونه که محصول شما برای او چه میکنه و چه تاثیری روی زندگی و کار او به جا میگذاره.

۴- مشتری باید به شما ایمان داشته باشه و اعتماد کنه. باید ارتباط موثری میان شما و او برقرار بشه. از این گذشته، مشتری باید به شرکت شما اعتقاد داشته باشه و مطمئن باشه که شرکت شما بر اساس توافق هایی که به دست میاد، محصول و خدمات مورد نظر رو به موقع تحویل خواهد داد.

۵- مشتری باید از امتیازات و فواید پیشنهاد شما بتونه به نفع خودش سود ببره. او باید کالایی که می فروشی رو دوست داشته باشه. اگه مشتری قویاً خواهان کالا یا خدمت شما نباشه، تلاش برای قطعی کردن فروش بیهوده هست.

۶- محصول یا خدمات شما باید برای مشتری مناسب باشه و نیازهای اونو به بهترین شکل برآورده کنه. مشتری باید توانایی پرداخت داشته باشه. او باید مطمئن بشه که این محصول یا خدمت دقیقاً همون چیزیه که او لازم داره و رسوندن به این درک وظیفه شما هست.

دوست عزیزم تنها وقتی که این شش خواسته مشتری رو برآورده کنی، می تونی با اطمینان در راستای نهایی کردن فروش قدم برداری. اگه هر یک از اینا برآورده نشوند، مشتری از قطعی کردن فروش خودداری خواهد ورزید.

برادر و خواهر خوبم، روش های فروش به مشتری امروزی متفاوت از گذشته است… پیشنهاد می کنم در خبرنامه صفحه اول سایتمون ثبت نام کنی و علاوه بر استفاده از تکنیک هایی که به رایگان برات می فرستم، منتظر خبر خوش من ( تا پایان بهار ) در مورد محصول جدیدم در زمینه موفقیت انفجاری در کسب و کار خودت باشی.

دوستدار شما

علی جاودانی

3 پاسخ ها

نظر بدهید

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
تمایل به کمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

  1. محنا میرزایی گفتند که :

    منتظر محصول جدید شما هستم … من خیلی از دوره راز شما راضی هستم و خیلی خارج از باورم روم تاثیر گذاشته

    پاسخ
  2. فرامرز گفتند که :

    سلام و تشکر بیکران
    مطالبتون فوق العاده زیبا و کاربردی هستن

    پاسخ