انتخاب الگو

تاثیر الگوی مثبت در زندگی

روش رسیدن به موفقیت در زندگی

معتقدم یکی از کارهای مثبت در رسیدن به شخصیت موفق، الگوبرداری مثبت هست. همیشه به کاربران سایت و مراجعینم توصیه می کنم الگوهای مثبت پیدا کنند.

در یک بررسی که چند سال قبل انجام گرفت، پژوهشگران به این نتیجه رسیدن که بسیاری از زنان و مردان موفق در دوران کودکی و جوانی زندگی نامه شخصی افراد موفق رو مطالعه کرده و الگوهای موفق و مثبت داشتند.

به نظرم اشخاص می تونن با هر شیر زن یا شیر مردی که حکایت زندگی اش رو می خونن ارتباط برقرار کنن. وقتی پیوسته سرگذشت این اشخاص موفق رو می خونین، به طرز ناخودآگاه خودت رو با این شخصیت ها مقایسه می کنی و کم کم در مدار اونا قرار میگیری و عملاً ارزش ها، فضایل و کیفیت زندگی اونا رو در شخصیت خودت جای میدی.

دکتر دیوید مک للاند، پروفسور دانشگاه هاروارد، در کتاب “جامعه موفق” توضیح میدهد که چگونه الگوهای نقش گذار تاثیری شگرف بر منش و شخصیت جوانان دارند. یکی از نتیجه گیری های او این بود که زنان و مردان موفق بر زندگی جوان ها تاثیر فراوان می گذارند.

به همین شکل، جوانانی که به هنگام بزرگ شدن الگوهای مثبت دارند، در مقایسه با جوانانی که از این مهم محروم هستند، به افرادی مفید و موثرتر تبدیل می شوند.

در زمینه خویش ایده آلی، زنان و مردان ناخشنود و ناموفق از ایده آل ها و آرمان های خود اطلاع موثقی ندارن. اگه از این افراد بپرسی که مهم ترین و ارزشمند ترین کیفیات انسانی در منش و شخصیت کدام هستند، به شما جوابهای مبهم و یا ضد و نقیض می دهند.

این نبود وضوح و روشنی درباره آنچه یک انسان ایده آل را می سازه اغلب سبب میشه که اشخاص در زندگی خود گرد دایره ای بچرخند، با افراد منفی معاشرت کنند و اوقات خود را با کسانی بگذرانند که آنها نیز نمی دونن وقتی بزرگ میشوند به چگونه اشخاصی تبدیل می شوند.

اینجوری میشه که در فرکانس اشتباه قرار میگیرن و روز به روز از ارزش های اصلی خودشون دور می شوند. پس همیشه مراقب الگوهای خود و ۵ نفری که بیشترین ارتباط رو با اونا داری باشید.

دوستدار شما – علی جاودانی

5 پاسخ ها

نظر بدهید

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
تمایل به کمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

  1. نساء فدایی گفتند که :

    سلامی به گرمی آتش

    من زندگی مو با مطالب شما تغییر دادم و واقعا از نوشته های شما انرژی می گیرم
    سایت شما رو به مشاور خودم خانم زمانی هم معرفی کردم و ایشون هم مطالب شما رو تایید کردن
    واقعاً سپاسگزارم

    پاسخ
  2. فرخ آردپز گفتند که :

    برای شما که فرد خیری هستید بی نهایت آرزوی خوشبختی و سعادتمندی در تمامی امور زندگیتان دارم. من واقعا خوش شانس بودم چون جزء کسانی بودم که شما به من ایمیل زدید. از وقتی پکیج آموزشی شما رو تهیه کردم و خوندم زندگی من خیلی تغییر کرد و بهتر شد. بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
  3. نیما همافر گفتند که :

    سلام استاد
    خیلی خوشحالم که این وبسایت رو راه اندازی کردین
    امیدوارم با سرعت به وب سایت محبوب موفقیت در ایران تبدیل بشه

    ارادتمند شما – همافر

    پاسخ