رهایی

سخت ترین کار دنیا چیست؟

میدونی سخت ترین نبرد دنیا چیه؟

شما برو از  هگل، نیچه، سقراط، اصلا عبدالکریم سروش بپرس.
برو از استاد کونگ فو سوال کن
برو از آیت الله جوادی آملی استفتا کن
از آرمسترانگ و انوشه انصاری بپرس
سوال کن سخت ترین نبرد دنیا چیست؟
بی برو برگرد می گویند:
سخت ترین مبارزه ی هرکسی با خودش است.

زندگی مشترک، یکی از آن عرصه هایی است که این مبارزه را به وضوح می توانید در آن تماشا کنید.
.
همه ی ما در دور و برمان افرادی را می بینیم که حتی ابتدایی ترین معلومات اصول زندگی را ندارند ولی، موفقیت های جالبی کسب می کنند و برعکس افرادی را می بینیم که درس های مختلف همسرداری و ازدواج و رابطه های عاشقانه را تدریس می کنند ولی در آخر خوشبختی شان در حد متوسط مردم است.
.
مادامی که روح آنچه می آموزید با گوشت و خون شما عجین نشود، هیچ کاربرد عملیاتی برای تان نخواهد داشت. تنها فردی با معلومات می شوید که احتمالا می توانید در گفتگو های مختلف شنوندگان یا خوانندگان تان را با محفوظات تان تحت تاثیر قرار دهید.
.
به هیچ وجه نمی گویم کتاب نخوانید یا کلاس نرید. حرف حسابم این است که دانش در ذهن مانند آب در کاسه است. مادامی که کاسه کثیف یا سوراخ یا معیوب باشد، دریا دریا هم آب در آن بریزید افاقه نمی کند.
.
.
آنچه شما را به شریک زندگی بهتر یا شخص موفق تری تبدیل می کند، خودتانید. نه من علی جاودانی هستم نه کس دیگری.
.
جواب این سوال که چگونه می توانم همسر بهتری شوم یا شخص موفقی شوم، در خودتان است. و تا زمانی که با این واقعیت روبرو نشوید، تضمین می کنم پیشرفت نخواهید کرد. باور نمی کنید؟ تشریف ببرید با دوستانی که در کلاس های مختلف ثبت نام کرده اند، صحبت کنید. اصلا خودتان تشریف ببرید و در طول کلاس به این متن فکر کنید.
.
دوستان خوبم
کاسه را باید تمییز کرد. کاسه که تمییز شد، ادامه ی راه روشن خواهد شد.
.
دنیا دائم در حال تغییر است. سرعت تغییرات وحشتناک است. اگر فکر کردید همانطور که در سال ٨۶ کار می کردید یا با عشقتان رابطه داشتین در سال ٩۶ هم می توانید ادامه دهید و موفق و خوشبخت شوید با کمال معذرت زهی خیال باطل.
.
تنها افرادی ب.رای خود و همسر و فرزندانشان زندگی سراسر خوشبختی فراهم می کنن که بتونند ذهنی به اندازه ی تغییرات دنیا منعطف داشته باشند.
.
بتوانند تغییرات دنیا و علایق دیگران را درک کنند و متناسب با آن استراتژی های شان را تغییر دهند.
.
در این راه کسانی موفق می شوند که نت های موسیقی زندگی و کسب و کار را یک به یک بشنوند و ساز خودشان را همراه با بازار کوک کنند.
آنچه خود دارید را ز بیگانه طلب نکنید.
.
پیامبر اسلام می گوید : ” یک ساعت تفکر به هزار ساعت عبادت افضل است.
اولین گام برای بهتر شدن، برای مبارزه با خویشتن، “فکر کردن” است. روزی چند دقیقه به زندگی و رفتار خود فکر می کنید؟
.
نمی پرسم چقدر در مورد شان حرف می زنید. نمی پرسم چقدر توهم فکر کردن به عقل کل بودنتان را دارید. می پرسم چند دقیقه به رفتار هایی که انجام می دهید، به دلایلش، به علت هایش فکر می کنید؟
.
چقدر از اشتباهات خود درس می گیرید؟ چقدر دلایل یک شکست را بررسی می کنید؟ چقدر عملکرد خود را به نقد می کشید؟
.
.
باز تاکید می کنم نمی پرسم چقدر حسرت و افسوس می خورید و آه می کشید. چقدر خیلی جدی شروع می کنید ماجرای یک شکست را بررسی می کنید؟
.
بزرگترین درس های موفقیت و خوشبختی برای شما در شکست های تان پنهان شده اند. آنها با ارزش ترین داشته ی شماست. شما می توانید ساعت ها به اقتصاد یا سران مملکت فحش دهید که به علت مشکلات فراوان اجازه ثروتمندی یا خوشبختی به شما را نمی دهد یا می توانید فکر کنید و اگر تغییری لازم است ایجادش کنید.
.
.
دوست خوبم. بهترین مدرسه خوشبختی، ذهن خودت است. بهترین معلم خوشبختی خودت هستی. تو بهترین مربی خودتی. تو می توانی با ساعتی فکر کردن اشکال راه و روش ات را پیدا کنی. تو با بررسی شکست هایت می توانی ده ها نکته ی جدید یاد بگیری. کلاس خوشبختی فقط یک استاد دارد آنهم تویی. هر راهی غیر از این، فرار از خویشتن و خودفریبی است.
.
تا زمانی که به مبارزه ی هیولای درون نروی، احتمال موفقیتت کم و تابع تصادف است.
فراموش که نکرده ای؟
قدرت واقعی یک مرد، از صداقت با خویشتن خویش می آید.
.
شاد، موفق و ثروتمند باشید

0 پاسخ ها

نظر بدهید

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
تمایل به کمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*