Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

کودک و اینستاگرام  

 

(@sahar)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 369
۲۹/۰۱/۱۳۹۸ ۸:۱۸ ب.ظ  

کودکان کار در اینستاگرام!!


نقل‌قول
(@sahar)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 369
۲۹/۰۱/۱۳۹۸ ۸:۱۹ ب.ظ  

🔴 کودکان کار در اینستاگرام!!

حدوداً ۵ سال قبل بود که برای اولین بار پست‌های مادرانی را دیدم که عاشقانه!! عکس‌های خصوصی بچه‌هایشان را در اینستا منتشر می‌کردند. برخی از تصاویر و داستان‌هایشان آنقدر زشت و خجالت‌آور بود که مطمئن بودم اگر کودک در ۱۰ سالگی‌اش آن‌ها را ببیند، دچار مشکلات روانی خواهد شد! اما ظاهراً امروز اوضاع فاجعه‌بارتر شده، چون اگر کسی برای کودکش پیج اینستا یا کانال تلگرام درست نکرده باشد، حسابی از قافله عقب افتاده!!

تصویر پسر بچه‌ی سه ساله‌ای که خودش را خیس کرده و مادرش داستان ترس آن روز کودکش را با ذوق و شوق نوشته یا پدری که کبودی‌های ران کودک پنج ساله‌اش را نشان می‌دهد و می‌گوید هنوز تکل زدن! بلد نیست یا پدر دیگری که کودکش را به دکتر برده و در صحنه‌ای که شلوار کودک پایین است و دارند به او آمپول می‌زنند، فیلم گرفته و با افتخار شجاعتِ پسرش را برای دیگران به نمایش می‌گذارد.

بچه‌ها هنوز نمی‌دانند اینستا چیست که عکس و فیلم‌هایشان در تمام صفحات پخش می‌شود تا احیاناً خاله، عمه و دیگران!! قربان صدقه‌شان بروند و غبطه بخورند که چرا کودک خودشان اینطور نیست. آیا این والدین تا به حال فکر کرده‌اند که کودک‌شان قرار است بزرگ شود و اگر دوست نداشته باشد که عکس‌هایش همه جا منتشر شود، چه کار باید بکنند؟!

بگذریم از بچه‌هایی که شیرین‌کاری‌هایشان منبع درآمد خانواده شده و این‌ها تقریباً کودکی نمی‌کنند، عروسک خیمه شب‌بازی پدر و مادرند و البته ما هم که صفحات آن‌ها را فالو کرده‌ایم قطعا مقصریم! 😯

✅ اما مسئله اصلی چیز دیگری است. ما خواسته یا ناخواسته داریم به کودک‌مان آموزش می‌دهیم که توجه، تأیید، احترام، اعتماد به نفس، عزت نفس و ... را نه از درونِ خودت بلکه از بیرون و جامعه باید دریافت کنی! تعداد ایموجی‌ها، لایک و دیس‌لایک، کامنت، فالوور و ... هستند که مهم‌اند چون این‌ها جایگزین عزت نفس واقعی و خوداتکایی شده‌اند و این اگر بزرگ‌ترین #خشونت_علیه_کودکان نیست، پس چیست؟!

وقتی دچار بحران #پسران_بی‌ریش و #دختران_سیبیلو هستیم یکی از علت‌هایش همین دریافت توجه از بیرون است. یعنی هر چقدر خاص‌تر باشی اقبال عمومی به تو بیشتر است و دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌های امروز به شدت دنبال دیده و پسندیده شدن هستند، بدون اینکه درک درستی از تأثیر رفتارشان در جامعه داشته باشند! حالا تصور کنید چه اتفاقی برای کودک دهه نودی در پیش است؟!

👈 بد نیست با این ملاحظات یک بار دیگر به برنامه‌هایی مثل #کودک‌شو، #عصر_جدید و ... هم بنگریم. کاملاً در این پازل هستند.

📌 #حمید_کثیری

#کانال_تربیتی_نوردیده


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۳۱/۰۱/۱۳۹۸ ۲:۳۶ ب.ظ  

در واقع این والدین هستند که کودکانه فکر کردند اگر نه کودک ۵ ساله فقط بازی میشناسد چه کارش به اینستا ؟!

این بزرگترها هستند که برای بازار گرمی از دلبنداشون ، سوء استفاده کردند ولی در همین فضا امکانات خوبی آمده و میشه بهتر زندگی کرد و اندیشید.

میتوانی از اموزشهای صحیح بهره جست و اگر از نکات مثبت گفته بشه خیلی خوبه البته نه به جهت تایید که این خودش معضلی است!

بچه ها عاشق رنگ بازی و نقاشیند اگر خیلی لازم باشه که اینستا کودکی باشد از این هنر استفاده شود بهتر است .


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۶/۰۲/۱۳۹۸ ۱۰:۵۱ ق.ظ  

فضای مجازی مکانی است که کمترین نظارت ممکنه روی آن وجود داشته و نوجوانان و کودکان به راحتی می توانند در آن به هر نوع محتوایی که نیاز دارند، دسترسی پیدا نمایند. همین موضوع سبب می شود که این فضا گاها بسیار خطرناک باشد و موجب ایجاد مشکلاتی در این زمینه گردد. با توجه به همین مورد، کارشناسان ما سعی کرده اند در ویژگی های مختلف برنامه SFPاین جزئیات را گنجانده و نظارت کاملی را روی شبکه های اجتماعی مختلف، از جمله اینستاگرام، برای والدین به ارمغان آورند. با استفاده از این برنامه که به صورت کاملا مخفی عمل می کند، شما می توانید نظارت کامل و دقیقی روی رفتارهای فرزندان خود در شبکه های اجتماعی داشته باشید و خیال خود را از بابت این موضوع تا حدودی راحت نمایید.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۶/۰۲/۱۳۹۸ ۱۰:۵۴ ق.ظ  

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرکاربرد می باشد که تعداد کاربران فعال آن مدت هاست از مرز 1 میلیارد نفر گذشته است و به یکی از اپلیکیشن های ثابت تلفن های همراه هوشمند تبدیل شده است. امروزه تقریبا تمامی افرادی که علاقه مند به حضور در شبکه های اجتماعی هستند، یک اکانت اینستاگرام دارند و از طریق این شبکه اجتماعی به فعالیت های مجازی خود می پردازند. این شبکه اجتماعی علی رقم امکانات و مزایای بسیاری که دارد، در برخی موارد می تواند به یک ابزار بسیار خطرناک نیز تبدیل شده و برای بسیاری از افراد، مشکلاتی را به وجود آورد. این خطرات برای نوجوانان و کودکان که از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند در مقیاس های بزرگ تری می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشیم.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۶/۰۲/۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ق.ظ  

کاهش سن کاربران گوشی‌های هوشمند باعث شده تا برخی توسعه‌دهنده‌ها اپ‌های مخصوص گروه سنی کودک منتشر کنند.

 

«چیک‌ چیک» نمونه‌ای از این اپلیکیشن‌هاست که برای استفاده از آن باید نخست ثبت‌نام کنید و برای این کار به وارد کردن شماره تلفن‌تان نیاز است.

 

پس از عبور از این مرحله وارد محیط اصلی اپ شده و در پایین صفحه با پنج آیکون روبه‌رو می‌شوید. از آنجا که این اپ با هدف جایگزین اینستاگرام شدن برای کودکان ساخته شده، محیط آن با طراحی کارتونی همراه است.

 

در بخش خانه آلبوم‌هایی وجود دارد که موضوع آن مشخص شده و عکس‌هایی که هر کاربر می‌اندازد با تایید ادمین برنامه به یکی از این آلبوم‌ها منتقل می‌شود.

 

مانند اینستاگرام می‌توان هر عکس را لایک کرد و تعداد مشاهده‌ها نیز نمایش داده می‌شود، اما صفحه خانه چیک‌ چیک با اینستاگرام متفاوت است و با دسته‌بندی عکس‌ها از هم جدا شده‌اند.

 

درون این «اپـ بخش مسابقات هم وجود دارد که عکس‌های کاربران می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند. آلبوم کاربر در این «اپ گنجینه» نام دارد و عکس‌های گرفته شده درون آن قرار می‌گیرد.

منبع: جام جم کلیک


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۶/۰۲/۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ق.ظ  

سخن آخر:

هر چیزی یک روی خوب دارد و یک روی بد.

این بستگی به اگاهی ما دارد که چگونه و برای چه چیزی استفاده می‌کنیم.

حال تصمیم بارخودتونه که مثبت باشین یا منفی باشین .

🙏☘️


پاسخنقل‌قول