واز نشانه های اوست که از جنس خودتان همسرانی آفرید

 

🌺و مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ ( روم – ۲۱ )

و از نشانه‌هاى او آن است که از جنس خودتان همسرانى براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و میان شما و همسرانتان علاقه‌ى شدید و رحمت قرار داد؛ بى شک در این (نعمت الهى) براى گروهى که مى‌اندیشند نشانه‌هاى قطعى است.

✅همسر مایه‌ى آرامش جسم و روان. «أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها»

✅ دوستان خوبم در این آیه مانند سایر آیه های قرآن، پیام های بی نظیری برای اهل تفکر وجود داره👇👇

۱- آفرینش، هدفدار است. «خَلَقَ لَکُمْ»

۲- زن و مرد از یک جنس هستند. (بر خلاف پاره‌اى عقاید خرافى و تحقیرآمیز که زن را موجودى پست‌تر یا از جنس دیگر مى‌پندارند.) «مِنْ أَنْفُسِکُمْ»

۳- همسر باید عامل آرامش باشد نه مایه‌ى تشنّج و اضطراب. «لِتَسْکُنُوا إِلَیْها»

۴- هدف از ازدواج، تنها ارضاى غریزه‌ى جنسى نیست، بلکه رسیدن به یک آرامش جسمى و روانى است. «لِتَسْکُنُوا إِلَیْها»

۵- نقش همسر، آرام بخشى است. «لِتَسْکُنُوا إِلَیْها»

۶- محبّت، هدیه‌اى الهى است که با مال و مقام و زیبایى به دست نمى‌آید. «جَعَلَ» (مودّت و رحمت، هدیه‌ى خدا به عروس و داماد است.)

۷- هر کس با هر عملى که آرامش و مودّت و رحمت خانواده را خدشه‌دار کند، از مدار الهى خارج و در خطّ شیطان است. جَعَلَ بَیْنَکُمْ‌ …

۸- رابطه‌ى زن و مرد، باید بر اساس مودّت و رحمت باشد. «مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً» (مودّت و رحمت، عامل بقا و تداوم آرامش در زندگى مشترک است.)

۹- مودّت و رحمت، هر دو با هم کارساز است. (مودّت بدون رحمت و خدمت، به سردى کشیده مى‌شود و رحمت بدون مودّت نیز دوام ندارد.) «مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً»

۱۰- تنها اهل فکر مى‌توانند به نقش سازنده‌ى ازدواج پى ببرند. «لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ»

✅ دوست عزیزم خداوند هر چیزی رو جفت آفرید تا در این دنیا بتونیم بهتر و زیباتر زندگی کنیم و طعم عشق و محبت رو بچشیم (‌به شرطی که خودمون هم آموزش دیده باشیم و افکار و باورهای درست داشته باشیم)

و هر کسی میتونه با پیروی از کلام خداوند راه سعادت و خوشبختی خودش رو پیدا کنه و هم در این دنیا بخوبی زندگی کنه و هم توشه ای برای آخرت خودش جمع کنه🙃

 

0 پاسخ ها

نظر بدهید

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
تمایل به کمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*