Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

ترک خودارضایی  

 

(@fatemeh-1)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 150
۲۸/۰۱/۱۳۹۸ ۲:۰۹ ب.ظ  

من دختری 22ساله هستم که متاسفانه مدتی است به عمل زشت خودارضاعی و دیدن فیلم های مستهجن روی آوردم چندین بار تصمیم گرفتم ترک کنم ولی بعد مدتی دوباره روی آوردم چون واقعا احساس نیاز میکنم و اون لحظه دست خودم نیست بعدش خیلی پشیمون میشم.یکی از عوامل تحریک من برادرم هست که نامزد دارن و جلوی من همسرشون چنان نوازش میکنند یا با هم حموم میرن و صداشون میاد که وسوسه میشم.خیلی ناراحتم ازین کارم و به شدت بعدش پشیمون میشم ممکنه بگید چیکار کنم که تحریک نشم.


نقل‌قول
(@safora69)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 426
۲۸/۰۱/۱۳۹۸ ۷:۴۵ ب.ظ  

❤️ @tajrobeVAzendegi ❤️

سلام ... دوست خوبم بزرگترین اشتباه افراد در اعتیاد و ادامه دادن به این عمل گناه و زشت و مشکل ساز، این باور ذهنی هست که : آره من نیاز دارم و این میل جنسی یه غریزه هست و تو این سن لازم هست که تخلیه بشه!

در حالی که اصلا اینجوری نیست و یک شخص مجرد حتی تا آخر عمر ش می تونه با سبک زندگی و نوع تغذیه و فعالیت سالم، میل جنسی ش رو مدیریت و تبدیل به احسنت بکنه.

شما هم با این چیزا که نیاز دارم و اینا خودت رو گول نزن و یک بار برای همیشه تصمیم بگیر که از شر این عمل غلط رها بشی

عبارت "خود ارضایی" رو تو کانالمون سرچ کنی کلی پست آموزشی برای ترک کردن ش رو قبلا گذاشتم.

در ضمن ورزش منظم و مرتب رو شروع کن / برای ساعت به ساعت زندگی ت هدف و برنامه ریزی داشته باش / از فیلم ها و کانال ها و پیج های محرک پرهیز کن / با دوستانت و تو ذهن خودت رویا پردازی ها و شیطونی های جنسی رو نداشته باش / و مهمتر از همه، وقتی که برادرت و نامزدش عامل اصلی تحریک ت هستن، یا به والدین ت بسپار که بهشون یه کوچولو هشدار بدن که رعایت شما ها رو بکنن یا وقتی اونا هستن شما محیط رو ترک کن

بالاخره همیشه و همه جا و وقتی که مامان بابا خونه هستن عشق بازی و حمام رفتن و سر و صدا ندارن که / وقتی که بقیه نیستن توهم‌ نباش


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۱ ق.ظ  

 

غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز در بشر است، در جامعه ما، ما بین بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن ازدواج در بسیاری از موارد شاید 10 سال فاصله باشد، چگونگی گذراندن این دوران در افراد مختلف متفاوت است،گاهی غریزه جنسی در فرد بسیار شدید و آزار دهنده است و فرد اقدام به خودارضایی می‌کند و در بعضی موارد نیز این غریزه چندان شدید نیست. .خودارضای مرض تنهایی نامیده شده است. این مطلب به خوبی نشان می‌دهد كه تنهایی یكی از زمینه‌های اصلی ابتلای فرد به خودارضایی است. تنهایی یعنی درهم شكستن پیوندهای ارتباطی خویش با دیگران.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۲ ق.ظ  

این عمل در بلند مدت می تواند صدمات سنگین و حتی در بعضی مواقع جبران ناپذیری به شخص عامل بزند، هر چند بدلیل آنکه سن انجام این عمل معمولاً در دوران نوجوانی و جوانی است اکثر مشکلات جسمی و روحی پس از ترک از بین میروند.

انجام این عمل هم در ادیان دینی (مخصوصاً اسلام) نهی شده است و هم بر اساس نظر بسیاری از پزشکان انجام این عمل صدمات جسمی و روحی به انسان میزند، پس ترک آن واجب است.

خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی ، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی .دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.»


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۲ ق.ظ  

 

بایستی اطلاع رسانی صحیح به افراد جامعه شود تا زندگی سالم و به دور از تنشی داشته باشند . بسیاری از جوانان جامعه ما به دلیل ارتکاب به عمل خودارضایی دچار ناراحتی های روحی و روانی می شوند و به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق و صحیح ممکن است دست به اعمال نادرستی از جمله خودکشی یا ترک ازدواج برنند که این افراد نیاز به مشاوره دارند .

ممکن است این تصور وجود داشته باشد که استمناء به مقدار کم نه تنها مضر نیست که شاید با کاهش فشار جنسی سودمند هم باشد.(حتی گروهی از پزشکان، بخصوص در مقالات غربی چنین عقیدهای را ارائه کرده اند). ولی بایدتوجه داشت که شرب الکل در دین اسلام حرام میباشد، حتی به مقدار کم. در حالی که پزشکان مقدار کم الکل را مضر نمیدانند. ولی انسان پس از درک لذت آن، بدلیل زیاده طلبی ، به مقادیر کم راضی نیست. به همین صورت عمل استمناء و خودارضائی جنسی نیز بتدریج با زیاده طلبی در لذت جنسی و ارضاء ، و بتدریج با افزایش و استمرار آن تبدیل به اعتیاد

روحی میگردد. بطوری که بسیاری از جوانان با علم به مضرات آن و تمایل شدید به ترک، وحتی پشیمانی شدید و انزجار پس از انجام استمناء، قادر به ترک آن نیستند.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۳ ق.ظ  

سه نكته‌ی مهم مشترك برای تخفیف و درمان میان همه‌ی امراض و عادات وجود دارد:

• در درمان هر بیماری یا ترك هر عادت، مهم‌ترین قسمت عزم و اراده‌ی فرد برای درمان و ترك عادت است.

• عدم یأس و ناامیدی برای ترك و ایمان به علاج آن.

• در نظر گرفتن زمان برای ترك و درمان.

 

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۳ ق.ظ  

»روش  های موثر برای ترک خود ارضایی«

 

1. نخستین گام برای درمان استمناء، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به كارگیری دقیق دستورها است. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كلیدی و محوری را ایفا می‏كند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی كه او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت كه درمان نخواهد شد. بنابر این بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه كند و جمله معروف – خواستن توانستن است- عین حقیقت است.

 

2. تلاش برای تقویت اراده از گام‏ها

بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینكه هنوز اراده باقی است، این است كه شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده كه از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است كه باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفایی و ثمردهی برسد. ویكتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به استمناء، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است كه: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است.

 

3. سعی شود شكم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.

4. از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

5. از نگاه كردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریك كننده، خودداری شود

6. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریك‏كننده و فكر كردن در این امور، دوری شود.

7. از خوردن مواد غذایی محرك، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم‏مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب – اجتناب و به میزان ضرورت اكتفا شود.

8. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.

9. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.

10. از دست ‏ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی كرد

11. هرگز نباید به رو خوابید.

12. به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش كرد.

13. برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر كند.

14. سعی کنید کمتر در مكانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افكار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به كاری سرگرم كند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشاركت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص كمك می‌كند تا اراده‌ی خود را تقویت كند و به خود بگوید كه می‌تواند استمنا را كنار بگذارد.

15. منحرف كردن فكر بسوی دیگری در صورتی كه تحریكی برای استمناء اتفاق افتاد.

16. دوری از خیال‌پردازی و سرگرم بودن به كارهای مفید مانند مطالعه، ورزش و …

17. تنهایی، كلید اقدام به استمنا است. لذا تنها نمانید.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۴ ق.ظ  

 

18. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.

19. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید

20. هر کاری که شما را به فکر این کار بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.

21. هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.

22. به خدا توکل کنید.

23. قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک جلق گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)

24. از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به جلق دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.

25. از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.

 

26.از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.

27. از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.

28. سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.

29. روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.

30. شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۵ ق.ظ  

 

31. سعی کنید دائما وضو داشته باشید.

32. از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.

33. شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.

34. بیاد داشته باشید که تصمیم دارید این عمل را ترک کنید.

35. بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ این عمل نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.

36. یاد مرگ انسان ساز است .

37. پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.

38. این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.

39. مضرات این عمل را بیاد داشته باش.

40. این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.

 

منبع: دکتر مصطفی دهقان نژاد

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۵ ق.ظ  

و در پایان :

از کسانی که می‌گویند “بدن شما نیاز به خودارضایی دارد” دوری کنید!

یک امر بدیهی در خصوص مسائل جنسی، “نیاز آدمی” است. در اینکه بدن شما به ارضا شدن جنسی نیاز دارد شکی نیست اما باید گفت بدن انسان در این خصوص همچون خوردن غذا فعالیت نمی‌کند. ممکن است شخصی در تمام عمر خود هیچ‌گونه آمیزش جنسی نداشته باشد و گفتنی است این افراد عمر کمی هم ندارند!

حکیم بزرگ عمر خیام، فیزیکدان برجسته انگلیسی نیوتن و خیلی از دانشمندان، به هر دلیل توانسته‌اند این عمل را در تمام عمر خود انجام ندهند! جدای از ضرر و سود این توانایی در انجام ندادن عمل خودارضایی! خود را فریب ندهید و فریب دیگران را نخورید که باید حتما این کار را کرد!


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۶ ق.ظ  

 

همانطور که گفته شد جدای از مضرات این عمل، ساختار طبیعی انسان هماهنگ با آمیزش جنسی است، نه خود ارضایی! همچنین خوب یا بد بودن یک عمل نوعی از یک بررسی است اما در اینجا در خصوص اعتیاد داشتن به یک عمل صحبت شد.

پس سعی کنید هیچگاه در خصوص این عادت خود، با کسی که در معرض اعتیاد به این عمل است صحبت نکنید و به کسانی که اعتیاد به این کار دارند توصیه کنید از راه‌کارهای علمی ترک این اعتیاد استفاده کنند.باشه گلم!👌🏼

 

خوب حالا چه کار میکنید، خوب گوش کن عزیزم!


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۷ ق.ظ  

مهم‌ترین عاملی که شما را به انجام مجدد چنین عملی وادار می‌کند احساس گناه و خشم از خود است. هربار که این کار را انجام دادید خود را سرزنش نکنید.

آرام باشید و آن را یادداشت کنید. کمی به خود زمان دهید تا بتوانید در این خصوص بهتر فکر کنید.  اگر خود را گناهکار می‌یابید به این فکر کنید که در همان لحظه‌ای که شما بزرگترین و عمیق‌ترین گناهان را انجام می‌دهید تمام هستی آنچنان شیفته شما و عاشق بازگشت شما به خودتان است که اگر این عشق را درک کنید،

بند بندِ وجودتان از شدت این عشق خواهد شکافت.  اگر از دست خود خشمگین هستید بدانید که با خشم و پشیمانی چیزی درست نمی‌شود.  در این خصوص سعی کنید خود را دوست داشته‌باشید.  پشیمانی و خشم دلیل اصلی تکرار این عمل شماست.

 

به این فکر کنید که چقدر حالتان بهتر می‌شود وقتی این کار را نمی‌کنید.

هربار به این فکر می‌افتید که ممکن است این عمل برای شما ضرر نداشته باشد به این فکر کنید این مدت که خود ارضایی نکرده‌اید چقدر حالتان بهتر است.  به این فکر کنید که به زودی برای همیشه آن را ترک خواهید کرد. پس صبور باشید و به مرور فاصله هربار تکرار این عمل را بیشتر کنید.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۷ ق.ظ  

از دیگر راهکارهایی که می‌توانید در برنامه زندگیتان قرار دهید تغییر رویه و طبیعت زندگیتان است. به طور مثال اگر عادت به استفاده از وسائل نقلیه برای مسافت‌های کوتاه دارید سعی کنید کمی فعالیت کنید و با پای پیاده به خرید روید. اگر اهل ورزش نیستید کمی تحرک خود را بیشتر کنید.

 

🤲🏻به امیدی سلامتی و شادابی و ترک عادتها و باورهای نادرست در بین تمامی اعضا جامعه.

موفق باشین و در پناه خدا.💐🙏💐


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۳۹ ق.ظ  

#تابو_را_بشکنیم

 

✅ یک پیشنهاد ساده

( برای ایرانیانی که مشتاق موضوعات جنسی و تربیت جنسی درست فرزندانشون هستن اما از گفتگو در مورد آن وحشت دارن )

 

دوستان خوبم خوب به این سوالات دقت کنین :

 

✔️ چرا فقط زن ها حامله میشن؟

✔️ من چجوری به دنیا اومدم؟

✔️ چرا من دختر / پسر هستم؟

✔️ حیوانات چجوری بچه دار میشن؟

✔️ من چجوری در شکم مامان قرار گرفتم؟

✔️ عشق چیه؟ چرا آدم ها عاشق میشن؟

✔️ آیا من می تونم با خواهرم ازدواج کنم؟

✔️ چرا آدم ها لب های همدیگه رو می بوسن؟

✔️ و هزار تا سوال اینچنینی که هر والدینی می تونن در معرض ش قرار بگیرن

 

 

🔵 دوستان خوبم، جامعه ما علیرغم اسلامی بودن ش و علیرغم متمدن و تاریخی بودنش، یکی از پرمسئله ترین جوامع در حوزه مسائل جنسی هست و همچنین یکی از ناتوان ترین جوامع در حل و فصل نیازهای جنسی شهروندانش هست.

 

ناتوانی از این بیشتر که خانواده های ما حتی از آموختن اسامی اندام های جنسی به کودکان ناتوان هستن و کودکان باید آموزش های جنسی و تربیت جنسی خودشون رو در کوچه و مدرسه و در فحش هایی که بزرگسالان به هم میدن یاد بگیرن؟

 

❇️ راستی چنذ درصد از والدین ما مهارت لازم رو برای تربیت جنسی فرزندانشون دارن و در مقابل سوالات جنسی اونا خودشون رو نمیبازن و بیشتر باعث جهل و انحراف بیشتر بچه هاشون نمیشن؟

 

اگه بچه ها داخل فیلم یه صحنه جنسی و عشقی و لب گرفتن و ... ببینن و براشون سوال بشه، چجوری جواب ش رو میدین؟ چجوری بهش آموزش میدین؟

 

اگه بویی از رابطه تون ببره چی؟ اگه یهو در اتاق خوابتون رو موقع عشق بازی یا رابطه تون باز کنه؟ اگه کنجکاو بشه و از پنجره ای جای کلیدی زیر درب یا هر جایی شما رو بپاد چی؟

 

اگه ببینین داره با خودش ور میره، مشکوک به خودارضایی هست، مشکوک به تجاوز هست، مشکوک به سوء استفاده هست، اینجاها می دونین باید چیکار کنین؟

 

◀️ پس وقتی که نه آموزش و پرورش ما، نه مسئولین ما، نه حکومت ما، نه دانشگاه های ما و نه موسسات ما توجهی به این جنبه مهم ندارن، وقت ش هست که ما خودمون دست به کار بشم و #تابو_را_بشکنیم 

 

دوستان خوبم، برای آزار یک کودک فقط چند دقیقه کافی هست، اما برای آموزش آن کودک ماه ها آموزش لازم هست و برای ترمیم آسیب های روحی روانی کودک آزار دیده سالها و شاید تا پس از ازدواج و بچه دار شدن ش زمان و هزینه لازم باشه.

 

🔸از امروز با هماهنگی سرکار خانم رویا باقری، مجموعه آموزشی "یک پیشنهاد ساده" رو بخش به بخش در کانالمون قرار میدیم ( مجموعه ای که برای صدا و سیما تهیه شده بود ولی مجوز پخش نگرفت )

 

و از همه شما دوستان خوبم می خوام که در انتشار این فایل ها کوشا باشین و به همه زوج های جوان و تمامی والدینی که فرزندان زیر 15 سال دارن ارسال کنین ...

 

بیایید دست به دست هم بدیم برای معرفی این مجموعه آموزشی به تمامی والدین و زوج های جوان و مربی ها و مدیران و مشاورین کشورمون 🙏👏

 

فایل اول این مجموعه رو کمی بعد منتشر میکنم ... شما هم این پست به همراه فایل مقدمه این مجموعه رو به همه دور و بری هاتون ارسال کنین.

 

 

با تشکر - علی جاودانی

 

 

موفقیت شخصی و همسرداری 💪❤️ 👇

https://t.me/joinchat/AAAAAD8R64UQH67TEFMNOQ


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۳/۰۶/۱۳۹۸ ۱:۵۲ ق.ظ  

👆👆

ادامه ویدیو ها رو از اینجا ببینین :

https://www.aparat.com/pishnahad_sade

حتما وقت بذارین برای دیدن ویدیوهای لینک فوق


پاسخنقل‌قول