Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

تاثیر ترس ها و استرس های مادر بر فرزند  

 

(@hastisadat)
کاربر فعال
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 45
۲۳/۱۲/۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ق.ظ  

سلــــــــــام من برگشتم با ی سوال دیگه😉

میخوام بدونم با توجه ب اینکه گفته شده ب هر انچه فک کنیم و باور داشته باشیم و یا در هر مدار باشیم همون دست اتفاقات رو تجربه میکنیم اگ ی مادر پر از ترس باشه و مدام بگه من مطمئنم بچم ب هیچ جا نمیرسه بدبخت میشه برشکست میشه و و و و از این جور دست نگرانی ها ایا واقعا همین اتفاق واس فرزندش پیش میاد؟؟؟‌ مثلا ممکنه مادری اعتقاد داشته باشه ک بچش موفق نمیشه و واقعا همین اتفاق بیوفته و شکست بخوره؟؟؟ اگ بله ‌پس این وسط باورهای خود فرزندش چی اگ بچش تو مدار درست بود چی کلا دو فرکانس متضاد ولی همزمان و واس ی نفر چطور عمل میکنه؟؟؟‌ اصن اگ بچش دو سالش بود چی ممکنه نگرانی های مادرش واسش اتفاق بیوفته مثلا دختر عموم خیلی نگران پسرش بود همش میترسید و میگفت اگ پیشش نباشم حتما ی اتفاقی میوفته بخاطر همی اصن از پسرش جدا نمیشد تا ی وقت صدمه نبینه با این حال همیشه هم پسرش اسیب میدید ب هر حال بچه ای ک تازه راه میوفته رو نمیشه خیلی کنترل کرد چون میخواد دنیای اطرافش رو کشف کنه...

حالا ممکنه اون اتفاقات بخاطر باورهای غلط مادرش بوده باشه؟؟؟


نقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۳/۱۲/۱۳۹۷ ۱:۱۴ ب.ظ  

معمولا بچه ها دهنشون تو دهن مادرشون با ز میشه و از انجایی که ارتباط عاطفی و احساسی مادر و فرزند نزدیکه ، انتقال انرژی ها هم ممکنه ، چگونه وقتی مریض می‌شوند همین احساسات و هیجانات مادر به خروش میاید در بقیه موارد هم همینطور.

ببینین قانون جذب و تل پاتی هم همین طور عمل میکنه دیگه چطور از فرسنگها دور میتونی چیزی را بدست بیاوری، با همین نزدیک دیدن و واقعی دیدند آرزو هات   

 پس اگه شادی بفرسته شادی دریافت میکنه و اگر استرس عواقبش چند سال بعد می بینی ، اینقدر دقیق که من به وضوح به چشم خودم دیدم ، پس مادران گرامی همیشه شاد باشین شادی این نیست که همیشه قهقهه بزنین و برقصین بلکه آن است که افکارت مغشوش نباشد و زیبا ببینی و همیشه تبسم بر لب داشته باشین   .


پاسخنقل‌قول
(@arezoo)
کاربر پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 63
۲۷/۱۲/۱۳۹۷ ۶:۰۹ ب.ظ  

باسلام خودتون میگید یه بچه دو ساله پس بچه کوچیک که تا شش سالگی تربیتش  و الگوبرداریش و تمام رفتارش با دیدن رفتار اطرافیانش شکل میگیره تمام استرس های مادر به فرزند منتقل میشه و این فرد در بزرگسالی هیچ گونه استقلالی از خودش نداره و برای تمام کارهایش دچار استرس میشود .


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۸/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۵۵ ق.ظ  

زمانی که نوزادان شرایط جدیدی را تجربه می‌کنند، اینکه والدین به این شرایط با شور و اشتیاق واکنش نشان می دهند یا با بدرفتاری، می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی نحوه نگرش فرزندان به همان شرایط داشته باشد.زمانی که نوزادان شرایط جدیدی را تجربه می‌کنند، اینکه والدین به این شرایط با شور و اشتیاق واکنش نشان می دهند یا با بدرفتاری، می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی نحوه نگرش فرزندان به همان شرایط داشته باشد.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۸/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۵۸ ق.ظ  

به گزارش فرتاک نیوز،

 جلوگیری از انتقال ترس های والدین به کودک کارشناسان می گویند که بچه های جوان به آنچه والدین آنها انجام می دهند و می گویند، واکنش نشان می دهند. حالا چه این ها عادت های خوب والدین هستند که می خواهند بچه هایشان را تشویق به انجام آنها کنند یا عادت های بدی هستند که آنها نمی خواهند بچه هایشان آن ها را داشته باشند. دکتر جان مک گریل می گوید:«بچه ها تا هشت سالگی تمامی تجربیات خود را شناسایی و به هم ربط می دهند و آنها را در ناخودآگاه خود و کامپیوترهای درونی شان برنامه ریزی می کنند. ترس های گرفته شده آنها هم در همین جا می مانند. این یادگیری از طریق اشاره های شفاهی و غیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شفاهی والدین به بچه ها شکل می گیرد. مثلا ممکن است بچه ها در مورد مواد مخدر وقتی که والدین به آنها می گویند که به پارک نروند چون ممکن است مواد مخدر آنجا باشند یا وقتی که پدر و مادری رفتار مضطربانه ای در مورد مواد مخدر دارند، بفهمند و یاد بگیرند.بهترین راه برای اینکه مانع از این شوید که بچه ها ترس ها و نگرانی های شما را بگیرند، شناختن و سنجیدن ترس های خودتان است. پزشکان می گویند که والدین باید یک سطح مشخصی از خود آگاهی داشته باشند. «شما باید چیزی در بچه خود ببینید. و نسبت به آن آگاه باشید.»

 متوقف کردن ژن ترساگر فرزند شما ترس خاصی دارد چه آن را از شما به ارث برده چه نبرده، این ترس را به عنوان یک موضوع مایه شرم و خجالت به روی او نیاورید و منفی نباشید. به تجربیات او ارزش دهید و کاری کنید که بتواند ترس خود را بفهمد و آن را کنترل کند. خودتان را نسبت به این ترس بچه ناراحت نشان ندهید. اضطراب شما در مورد رفتار او تنها استرس او را بیشتر می کند. آرام باشید و بهترین راه را برای کمک به بچه خود پیدا کنید. یک راه برطرف کردن این ترس، مواجه کردن  تدریجی او با ترس است. مثلا اگر بچه از سگ می ترسد، اگر یکی از دوستان شما سگ آرامی دارد، سعی کنید بچه را کم کم به آن سگ نزدیک کنید تا اینکه او خودش سگ را به آرامی نوازش کند.دکتر پینکاس می گوید: «بچه ها از والدین جدا هستند. هرچه والدین از نظر احساسی خودشان را از آنها دورتر کنند بیشتر می توانند به بزرگ شدن آنها کمک کنند.»

فرزندان بدون شک بزرگترین الگوی رفتاری خود را پدر و مادرشان قرار می دهند. هر ترس و اضطرابی قابل انتقال از والدین به فرزندان می باشد. در این مقاله بیشتر به مقوله ی انتقال استرس و ترس از والدین به کودکان پرداخته شده است.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۸/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۵۹ ق.ظ  

محققان کشف کردند که چگونه رفتارهای کلامی و غیرکلامی والدین می تواند فرزندان را تحت تاثیر قرار دهد. محققان به مطالعات متعددی اشاره کردند که نشان می‌دهد، زمانی که نوزادان شرایط جدیدی را تجربه می‌کنند، اینکه والدین به این شرایط با شور و اشتیاق واکنش نشان می دهند یا با بدرفتاری، می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی نحوه نگرش فرزندان به همان شرایط داشته باشد.

در طول دوران کودکی، اطلاعات کلامی به طور فزاینده ای مهم تلقی می‌شود. زمانی که والدین از واژگان برای جلب توجه فرزندان به ابعاد تهدید کننده شرایط استفاده می‌کنند، کودکان به طور طبیعی این شرایط را تهدید آمیز تر می بینند. با این حال مدل سازی رفتار مضطرب به صورت غیر کلامی و ابراز افکار مضطرب به صورت کلامی تنها راه های انتقال اضطراب از والدین به کودکان نیست.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۸/۱۲/۱۳۹۷ ۳:۰۳ ق.ظ  

در این بررسی محققان همچنین یک بعد از تحقیق را بیان می‌کنند که نشان می‌دهد به علت اینکه والدین مضطرب کمتر به تحمل شرایط مبهم تمایل دارند، ممکن است که محیط کودکان خود را بیشتر کنترل کرده و به عنوان والدین محافظه گر عمل کنند. به نوبه خود، این امر به کودکان آنها فرصت کمتری برای درگیر شدن با شرایط مبهم و اضطراب آور می دهد و به کودکان این تصور را می‌دهد که بایستی از اینگونه شرایط اجتناب کرد.

به طور کلی، محققان بیان می‌کنند که والدین با اختلال اضطراب فراگیر برای انتقال  این پیام که جهان امن نیست، که عدم قطعیت غیر قابل تحمل است، که از احساسات قوی باید اجتناب کرد و این که نگرانی به ما کمک می کند تا با عدم اطمینان کنار بیاییم،  مستعد تر هستند.

هنگامی که کودکان این پیام را درونی سازی می‌کنند، در معرض خطر بالاتری از اختلال اضطراب فراگیر  قرار می گیرند. بنابراین زمانی که خود در آینده نقش والدین می گیرند، شاید خیلی تعجب آور نباشد که  به نوبه خود همان سبک اضطراب والدین را دارا باشند و کودکان آنها این اضطراب انتقالی را افزایش می دهند.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۸/۱۲/۱۳۹۷ ۳:۰۴ ق.ظ  

کارشناسان می گویند که بچه های جوان به آنچه والدین آنها انجام می دهند و می گویند، واکنش نشان می دهند. حالا چه این ها عادت های خوب والدین هستند که می خواهند بچه هایشان را تشویق به انجام آنها کنند یا عادت های بدی هستند که آنها نمی خواهند بچه هایشان آن ها را داشته باشند. دکتر جان مک گریل می گوید:«بچه ها تا هشت سالگی تمامی تجربیات خود را شناسایی و به هم ربط می دهند و آنها را در ناخودآگاه خود و کامپیوترهای درونی شان برنامه ریزی می کنند. ترس های گرفته شده آنها هم در همین جا می مانند. این یادگیری از طریق اشاره های شفاهی و غیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شفاهی والدین به بچه ها شکل می گیرد. مثلا ممکن است بچه ها در مورد مواد مخدر وقتی که والدین به آنها می گویند که به پارک نروند چون ممکن است مواد مخدر آنجا باشند یا وقتی که پدر و مادری رفتار مضطربانه ای در مورد مواد مخدر دارند، بفهمند و یاد بگیرند.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۸/۱۲/۱۳۹۷ ۳:۰۵ ق.ظ  

بهترین راه برای اینکه مانع از این شوید که بچه ها ترس ها و نگرانی های شما را بگیرند، شناختن و سنجیدن ترس های خودتان است. پزشکان می گویند که والدین باید یک سطح مشخصی از خود آگاهی داشته باشند. «شما باید چیزی در بچه خود ببینید. و نسبت به آن آگاه باشید.»


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۸/۱۲/۱۳۹۷ ۳:۰۶ ق.ظ  

اگر فرزند شما ترس خاصی دارد چه آن را از شما به ارث برده چه نبرده، این ترس را به عنوان یک موضوع مایه شرم و خجالت به روی او نیاورید و منفی نباشید. به تجربیات او ارزش دهید و کاری کنید که بتواند ترس خود را بفهمد و آن را کنترل کند. خودتان را نسبت به این ترس بچه ناراحت نشان ندهید. اضطراب شما در مورد رفتار او تنها استرس او را بیشتر می کند. آرام باشید و بهترین راه را برای کمک به بچه خود پیدا کنید. یک راه برطرف کردن این ترس، مواجه کردن  تدریجی او با ترس است. ( در پست های قبل به مثال ترس  کودکان از سگ دقت کنید👌)


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۸/۱۲/۱۳۹۷ ۳:۱۰ ق.ظ  

دکتر پینکاس می گوید: «بچه ها از والدین جدا هستند. هرچه والدین از نظر احساسی خودشان را از آنها دورتر کنند بیشتر می توانند به بزرگ شدن آنها کمک کنند.

 


پاسخنقل‌قول