Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

چگونگی آموزش به فرزندان  

 

(@fatemeh-1)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 150
۱۸/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۵۲ ب.ظ  

سلام. من چهل سالمه سه تا فرزند دارم تجربمم تو زندگی و زناشویی زیاده ولی وقتی با کامالتون اشنا شدم مطالبی را خوندم که برام خیلی جالب بود و با بکار گیری اونا. زندگیم بهتر شد خدارا شکر میکنم که با کانالتون اشنا شدم مشکل من در مورد پسرم هستش هفده سالشهاز بچگی باهاش مشکل داشتم نمیتونم به راحتی موردی رابهش اموزش بدم حتی وقتی دوساله بود مثلا در مورد رفتار ،رعایت بهداشت و نظم و ترتیب و خلاصه همه موارد الانم در مورد نماز و اینکه شبها زود بیاد خونه یعنی در هر موردی که میخام قانون بزارم و مخالف رفتارش هستم اینقد به حرفم گوش نمیده که خسته میشم و تسلیم درضمن پدرش زیاد تو کاراش دخالت نمیکنه و قتی اعتراض میکنم میگخ اخه وقتی گوش نمیده منم دخالت نمیکنم در ضمن درس را رها کرده سر کار میره ببخشید طولانی شد


نقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۹/۱۲/۱۳۹۷ ۷:۲۴ ق.ظ  

با عرض سلام برشما بانوی محترم و مادر دلسوز🍀

باید بدانین که نمیتونه با گذاشتن چند تا قانون اون هم الان در این ین حساس او را حمایت کنین ، بهترین راه استفاده از گزینه محبت درمانی است ، یعنی فقط از این راه حاکم دل پسرتون شوین و باهاش مثل یک دوست مهربان برخورد کنین. و سعی کنین خودتون هم معنویات خویش را بالا ببرین و اصلا نگین که چه کار بکنه با چه کار نکنه ، فقط در جنبه عملگرایی خودتان کارهای مثبت و انرژی بخش را انجام دهید ، بهتر از گزینه علاقه مندی های پسرتون استفاده کنین ولی در هر صورت آموزش دیدن و مشاوره گرفتن از یک مشاوره عالی را فراموش نکنین .🙏


پاسخنقل‌قول
(@khadijeh)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 140
۱۹/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۳۴ ق.ظ  

سلام ... دوست خوبم جواب سوال شما رو خیلی خیلی کوتاه و با یک جمله از ماهاتما گاندی میدم و مطئنم که نظرم رو میگیری :

ماهاتما گاندی میگه : من به کسانی که میخواهند مردم را به دین و روش خود در آورند اعتقاد ندارم. مذهب و اعتقاد با گفتار نیست بلکه در کردار است و در این صورت عمل هر کس عامل تبلیغ خواهد بود .

پس شما هم به جای تلاش کردن برای تغییر دادن پسرت، سعی کن الگوی موفقیت و حال خوب و شخصیت جذاب و روحیه ی عالی و تلاش و ثروت باش ... اینجوری مطمئن باش که تو نخوای هم اون جذب شما میشه.

ولی اگه صد ساله که داری نماز می خونی و به مردم درس دین و حجاب و نماز میدی ولی خودت اندر خم یک کوچه هستی و زندگی ت پر از مشکل و بیماری و حرص و جوش و منفی بافی و استرس و شکست های مالی و فقر و بدبختی هست، مطمئن باش که با توصیه های خودت امر به معروف و نهی از منکر نمی کنی، بلکه بیشتر داری بهشون ثابت می کنی که مسیری که تو میگی نتیجه ش چیزیه که گرفتی پس نیان به مسیر تو !

" این پست، پاسخ استاد جاودانی در کانال تلگرامی @tajrobeVAzendegi هست که اینجا ارسال کردم "


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۳/۱۲/۱۳۹۷ ۴:۴۱ ب.ظ  

بهترین سن برای آموزش مهارت های اصلی رندگی سنین ۳ تا ۸ سالگی است.

بهترین سن برای آموزش احترام به قانون در سن ۵ تا ۷ سالگی است.سخت گیری بیش از حد در اجرای قانون ممکنه باعث‌ اضطراب و نگرانی و قلدری و گردن کلفتی می شود تا جایی که زیر بار قانون نمی رود.

این تصور اشتباه است که هر فرزندی باید شبیه پدر و مادرش باشد.

لازم نیست که همه روزهای زندگی آرمانی باشد و هر روزش موفقیت داشته باشه که شما بخواهین ازشون تعریف کنین .

در محیطی قرارشان بدهین که خودش بتواند درک کند چه چیزی برایش خوب است .🙏


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۵/۱۲/۱۳۹۷ ۴:۵۱ ق.ظ  

اصرار بر كنترل فرزند براي اينكه دقیقاً
“همانی بشود كه ما می خواهيم”
دو نتيجه در پی خواهد داشت:

🔸يا يك رُبات حرف گوش کن و همیشه تسلیم خواهیم داشت
🔸و یا یک آشوبگر و یاغی که هر مرزی را در می شکند.

نتیجه وسواسها و اصرارهای بی مورد والدین بر آنچه الگوی از پیش ساخته تربیتی خود ساخته اند، این دو مورد است و حد وسطی هم ندارد!

پس اولاً هیچگاه لباس از پیش بریده ای را برای تربیت کودکمان قواره نکنیم...

و ثانیاً روی نسخه های تربیتی خود و دیگران اصرار بیش از اندازه نداشته باشیم...شاید این نسخه متناسب با فرزندما نباشد!

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۵/۱۲/۱۳۹۷ ۴:۵۳ ق.ظ  
.🌸❄️🌸
زیر بنای شخصیت، اعتماد به نفس و عزت نفس است. اعتماد به نفس در حوزه ی مهارت ها است. اعتماد به نفس یعنی دیدن توانایی ها و اعتماد به توانایی ها. عزت نفس در حوزه ی ارزش ها است، یعنی دیدن منزلت، مقام و جایگاه انسان در هستی.
 مادر بودن یک منزلت است و زن بودن یک مهارت است؛ مادر بودن در حیطه ی عزت نفس و منزلت است و از ارزش ها می آید. در حالی که بچه داشتن از مهارت ها است و در حیطه ی اعتماد به نفس است.
 
اعتماد به نفس و عزت نفس مکمل یکدیگر اند. اصل عزت نفس است نه اعتماد به نفس. من در اول مبحث سه تا سوال کردم و شما در جواب هر سه سوال جواب دادید" نمی توانم" .
 
نمی توانم یعنی ناتوان هستم و این نشان دهنده ی عزت نفس پایین و هم اعتماد به نفس پایین است. و نشان دهنده ی پایین بودن عزت نفس و اعتماد به نفس کل جامعه ی خانم های ایرانی است. شما اقرار به ناتوانی کردید

پاسخنقل‌قول