Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

آموزش مسائل جنسی به فرزندان  

 

(@fatemeh-1)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 150
۲۰/۰۱/۱۳۹۸ ۴:۲۸ ق.ظ  

آیابه نظرشمااشکالی داره که من به عنوان مادربه فرزندم حالاچه پسرچه دخترعلاوه برمسائل مربوط به سن بلوغش دریک سن مناسب مسائل جنسی روخیلی درست ودقیق آموزش بدم؟

البته همه پدرومادرابایدتوجه کنن که بچه های امروزی خیلی زیرک وباهوشن وخیلی زوداین مسائل رویادمیگیرن.خودمن یادمه چهارم ابتدایی بودم سربسته یه چیزایی راجع به روابط جنسی میدونستم.ولی خب دانشم به اندازه اطلاعاتی که الان به لطف کانال خوب شماومطالعاتی که داشتم نبودش.اگرمادرم بهم آگاهی میداد شایدخیلی ازآزمون خطاهارونداشتم وبه خودارضایی ودیدن فیلم پورن روی نمی آوردم که بعدابتونم به سختی اوناروکناربزارم.

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.


نقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۲۶ ق.ظ  

✳️یکی از مشکلات امروز جامعه این است که، به دلیل بی اطلاعی، والدین گمان می کنند وقتی برای بچه ها در رابطه با مسایل جنسی جای سوال است باید یا آن را انکار کنند و یا به طور کامل توضیح دهند در صورتی که کودک در هر مرحله ای باید یکی از مسایل جنسی و اطلاعات مربوط به اندام خصوصی خود را یاد بگیرد؛ مانند زمانی که کودکان در ابتدا هر چیزی را طبق عادت به سمت دهان می برد و به گفته فروید در مرحله رشد دهانی هستند و این باید به کفایت انجام شود یعنی نه بیش از حد و نه کمتر از میزان لازم چرا که اگر هر زمان فرزند گریه می کند مادر به او شیر بدهد؛ فرزند در سالهای بعد نیز وقتی با مشکل رو به رو می شود فکر می کند باید چیزی در دهان خود قرار دهد تا تسکین پیدا کند. در این مرحله باید به والدین آموزش داد تا یاد بگیرند اگر زیر پای بچه خیس است و یا به دلایل غیر گرسنگی کودکشان گریه می کند نباید به بچه شیر  دهند بلکه باید مشکل را حل کنند. و اینجا دو اتفاق برای کودک رخ می دهد اول اینکه مرحله دهانی را به سلامت طی می کند و دوم اینکه می داند یک مادر مراقب و آگاه وجود دارد که از او مراقبت می کند و وجود مادر مراقب و آگاه باعث میشود کودک احساس امنیت کند.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۳۰ ق.ظ  

☝🏽👈🏻💥کودک این مرحله را طی می کند تا سن دوسالگی که بچه از شیر گرفته می شود و به غذا عادت می کند،‌ او را به رفتن دستشویی عادت می دهند و دیگر از پوشک استفاده نمی کنند و بازی کردن با بچه های دیگر و همچنین رفتن و بازگشتن پدر و مادر در این دوره آموزش داده می شود.بعد از این دوره بچه ها با عضو جنسی بدنشان آشنا می شوند و دقیقا در همین دوره است که آنها با دست زدن به این عضو جنسی با کلماتی مانند شرم و حیا رو به رو خواهند شد. گفتن این کلمات به شکل اتوماتیک وار برای کودک این نتیجه را دارد که دست زدن به عضو جنسی،‌ حرف زدن درباره آن و یا کسب اطلاع درباره آن به همراه شرم و حیا است. وقتی این اتفاق می افتد کودک عضو بدن خود را حذف میکند بنابراین ما نمی دانیم که در آینده وقتی دوباره با این عضو رو به رو می شود چه اتفاقی برایش رخ می دهد. روانشناسان معتقدند که چیزی از محیط پیرامون حذف نمی شود بلکه در ناخوداگاه انسان ها ذخیره می شود و مشخص نیست چه زمانی ناخودآگاه بر زندگی ما تاثیر بگذارد.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۳۵ ق.ظ  

🧕🏻👨🏻‍🦰برخی از والدین فکر می کنند که باید در خصوص مسایل جنسی سکوت کنیم تا فرزند بعد از بزرگ شدن خودش در این خصوص بفهمد اما اینجا این سوال مطرح می شود، از کجا؟ جز اینکه آدمی بر سر راه او قرار بگیرد و به او آموزش دهد که ما نمی دانیم آیا صلاحیت دارد یا خیر؟...

👨🏽‍🎤👽چه بسا بسیاری از کودکانی که مورد تجاوز قرار می گیرند، فرد متجاوز به قصد آموزش نزدیک شده است وآینده آن کودک را نابود می کند!😱

🧐باید بدانیم که تاثیرات تجاوز جنسی تا پایان عمر همراه کودک است. به همین دلیل والدین باید بدانند که چه زمانی آموزش مسائل جنسی را به کودک خود شروع کنند ، اطلاعات کافی داشته باشند و به خوبی به فرزندشان کمک کنند.

✅اگر والدین آگاه باشند و با شروع مرحله جنسی بچه ها که از دو تا پنج سالگی است اطلاعات مناسب و کافی در اختیار آن ها قرار دهند می توانند تا مرحله جنسی بعد که دوره بلوغ روند رشد را به راحتی طی کنند.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۴۰ ق.ظ  
 
 

💥اگر روابط زن و شوهر خوب نباشد نمیتوانند پدر و مادر خوبی هم باشند. در شرایطی که رابطه زن و شوهر مشکل داشته باشد؛ معمولا مادر و فرزند یک تیم می شوند و معمولا کسی که تنها رها می شود پدر است ولی وقتی که پدر به سمت مادر برود و به کارهای مادر کمک کند مثلا فرزند را حمام ببرد و پوشک کند و کارهای روزمره او را انجام دهد،‌این مادر است که می فهمد نباید زیاد به فرزند دلبسته باشد و بیشتر از همه باید به پدر بچه دلبستگی داشته باشد. در همینجا پایه یک زندگی سالم بنا گذاشته می شود .
☘️👌☘️
ما می دانیم که کودک اول، به خصوص اگر پسر باشد یک دلبستگی خاص با مادر دارد. ارزوی هر فرزند پسر، بدست آوردن مادرش هست و ازدواج با او؛ پسر دوست دارد که مادرش را بدست آورند و با مادرش ازدواج کند البته باید این را در نظر داشت این نظر یک کودک 4 یا 5 ساله است که هنوز دختر همسایه را ندیده و مادرش تنها جنس مخالف وی است. درباره دخترها نیز همین طور است. برای این امر باید یک پدر مانند شیر بالای سر همسرش بایستد و پسر را از تصاحب مادرش نا امید کند. در حوزه روانشناسی می گویند مادر نباید تمام وقت در اختیار فرزند مخصوصا اگر جنسیت او پسر باشد بلکه باید اولویت های دیگری نیز در اختیار بگیرد. خیلی از مشکلات زناشویی که در سنین بالای مردان دیده می شود این است که پسر در سنین بالا نیز هنوز نمی تواند از مادر خود جدا شود و بعد از فوت پدر می بینیم که معمولا پسر اول نقش همسر را برای مادر بر عهده می گیرد. و این یک آسیبی است که با رعایت این اصول از سوی والدین و آموزش وی در دوران کودکی می تواند زندگی بهتری را برای فرزندان ایجاد کند.🧐


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۴۳ ق.ظ  

✅والدین باید به این نکته توجه کنند تربیت جنسی مانند بقیه موارد رفتارها بین پدر و مادر مشترک است.

👨🏻‍🦰نقش پدر در تربیت جنسی فرزندان دقیقا همینجا است که باید پدر فاصله بین خود و همسر را از بین ببرد و به فرزند بیاموزد که مادر و پسر باید از هم جدا شوند. اگر پدر در این بخش پر قدرت عمل کند دو خانواده را نجات داده است یکی خانواده خودش و دیگری خانواده آینده فرزندش.

این مساله در شرایطی که فرزند دختر باشد نیز هم وجود دارد و اگر رابطه زن و شوهر خوب نباشد پدر و دختر تیم تشکیل می دهند و در بزرگسالی یا دختر نمی خواهد ازدواج کند چون پدر اولویت زندگیش است و یا در ازدواج به دنبال یک پدر خوانده و پدر نما می گردد یعنی دوست دارد شوهری داشته باشد که مانند پدر به او سرویس دهد، ‌مانند پدر از او حمایت کند و مانند پدر از او رابطه جنسی هم نخواهد و این باعث می شود که زندگی آنها با مشکل رو به رو شود. در واقع زن و شوهر در صورتی می توانند پدر و مادر خوبی باشند که زن و شوهر خوبی برای یکدیگر باشند.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۴۶ ق.ظ  

سوال:

* اگر مادر با یکی از مشکلات پسر روبه رو شود ، رقتار او باید چگونه باشد؟ او را به پدر ارجاع دهد یا بی تفاوت باشد؟

بهتر است مادر در خصوص آموزش مسائل جنسی به پسر نقشی نداشته باشد همان طور که پدر در خصوص دختر نباید نقشی داشته باشد،  روانشناسان توصیه اکید میکنند که آموزش مسائل جنسی در زمان بلوغ حتما توسط والد همجنس انجام شود. البته پدری که از ابتدا از فرزندش فاصله می گیرد و در هیچ یک از برنامه های مرتبط با فرزندش شرکت نمی کند در دروه بلوغ هم نمی تواند به فرزندش نزدیک شود.🤨


fatemeh67 پسندید
پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۵۰ ق.ظ  

⬅️تربیت فرزندانمون در هر زمینه ای احتیاج به یادگیری، مطالعه، مشورت با متخصص، شرکت کردن در کارگاه و ….. دارد. نمی تونیم همینطور بنشینیم و انتظار داشته باشیم فرزند شایسته و آگاهی تربیت کنیم. با وجود کتاب ها، فیلم ها، فایل های صوتی ،کلاس ها و کارگاه های متعدد آموزشی در زمینه تربیت فرزند ما این فرصت رو داریم که بچه هامون رو متفاوت بزرگ کنیم، فرصتی که گاهی آرزو می کنیم کاش پدر و مادرهای ما داشتند.

👈🏻بنابراین غفلت نکنیم ، از منبع درست آموزش ببینیم و با ارتباط سالم زن و شوهریمان، پدر و مادری خوب و الگو باشیم! 

ان شاء الله☘️🤲🏻

 


fatemeh67 پسندید
پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۵۳ ق.ظ  

سوال؟؟

💥در برابر پرسش های جنسی کودکان چه واکنشی نشان بدهیم؟

 

👈🏻در برابر سوال های جنسی بچه ها، از سرزنش، تنبیه یا توهین کردن پرهیز کنیم و این سوالات رو جزئی از روند رشد کودک خود بدانیم و سعی کنیم با توجه به سن کودک جواب قابل فهمی (صحیح، کوتاه و دقیق ) به او بدیم. قرار نیست همه جواب ها به توضیح رابطه جنسی ختم بشه، پس اصلا نگران نباشیم! گاهی وقت ها با پرسیدن یه سوال ساده از خود کودک مثلا : ” تو در این باره چی فکر می کنی؟” کاملا می فهمیم که منظور کودک از این سوال دقیقا چیه و تا کجا باید جواب بدیم.
” نحوه جواب دادن ما به سوالات جنسی فرزندمون ارتباط مستقیم با سن کودک داره ولی هیچ وقت نباید از جواب دادن طفره رفت یا پاسخ اشتباه، غیرواقعی و تخیلی داد”👌🍀

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۵۶ ق.ظ  

معرفی چند کتاب مفید:

💦

📕کتاب بچه ها از کجا می آیند ؟ نویسنده : سوفی بلکال
 
 
📗کتاب برخی رازها باید فاش شود نویسنده : جینین ساندرز
 
 
📖کتاب تو چطور رشد میکنی ؟ نویسنده : دکتر پاتریشیا پیرس
 
 
📘کتاب بدن من برای خودمه نویسنده : جیل استاریشوسکی
 
 
موفق و موید باشین🙏
 

 

 

 

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۶:۰۲ ق.ظ  

یک تذکر مهم از طرف کارشناسان این امر!👎🏻

🤗متاسفانه تلویزیون به عنوان یک گراندزندگی در بسیاری خانه ها همیشه روشن و نقش مهمی دارد.بدون توجه به برنامه ای که پخش میشود و

آیا این برنامه مناسب سن فرزند ما میباشد یاخیر ؟
و از آنجایی که کودکان به لحاظ قدرت رشد و تکامل
اغلب به محض اینکه چیزی را ببینند یاد می گیرند، بسیاری از برنامه های تلویزیون و کانالهای ماهوارهای تاثیرات مخرب و بسیار بدی بر روی آنها دارد.
😐در بسیاری از کشورها به برنامه های تلویزیونمجوز استفاده کودک داده شده است به گونه ای که اگراز حرف G (General) در زمان پخش آناستفاده شود یعنی این برنامه برای همه ی سنین قابل دیدن است ، و اگر از PG(Parant Guide)
استفاده شود یعنی این برنامه با نظارت والدین دیده شود تا در مواقع لزوم راهنمایی و هدایت از طرفوالدین انجام شود. اما متاسفانه در کشور ما نظارت این چنینی بر پخش برنامه ها نیست و متاسفانه والدینهم بدون در نظر گرفتن سن و سال فرزندان خود اجازه دیدن هر برنامه و هر کانال ماهواره ای را بهکودکان خود میدهند و کودکان بدون هیچ قانون و مقرراتی پابه پای والدین تاساعتهای پایانی شب هرنوع
برنامه تلویزیونی را میبینند.
بهترین راه حل در این شرایط :
 
🤫ضمن گذاشتن قوانین مخصوص تماشای تلویزیون ،تشخیص اولیه نوع رسانه با والدین و انتخاب باکودک باشد.یعنی والدین حداقل یکبار برنامه ، کارتن ، یا کانالی را که برای کودکشان در نظر گرفته اندرا میبینند ، اگر متناسب با فرهنگ و آموزه های تربیتیشان بود آن را در اختیار کودک قرار میدهند.وکودک از میان مواردی که پدر و مادر مناسب تشخیص داده اند، میتواند رسانه ی مورد نظر را برایتماشا انتخاب کند.👌

پاسخنقل‌قول
(@khadijeh)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 140
۲۴/۰۱/۱۳۹۸ ۱۱:۵۶ ق.ظ  

سلام ... دوست خوبم مشخصه که یکی از پایه ای ترین و اصولی ترین آموزش هایی که باید به بچه ها در سن قبل از ازدواج منتقل بشه، آموزش جنسی هست

و یکی از شکست خورده ترین آموزش ها در کشورمون که باعث شیوع مشکلاتی مثل طلاق و شکست عشقی و خودارضایی و طلاق های عاطفی و ... میشه، همین آموزش غلط هست

الان متاسفانه بچه ها و نوجوانان فقط از منابع غیر استاندارد و غلط مثل فضای مجازی یا دوستانشون یا فیلم های ماهواره ای و پورن آموزش های جنسی رو میگیرن و مشخصه که به جای یادگیری اصول درست یک تفکر سالم و متعادل، یکجانبه و به خطا آموزش خواهند دید.

شما هم به جای اینکه کل بار آموزش جنسی به فرزندانتون رو به تنهایی به عهده بگیرین، بهتره منابع معتبر و مناسبی رو بهشون معرفی کنین و بذارین یکم پرده حیا بمونه بین تون

و بعدش میزان صمیمیت تون رو با فرزندان تون افزایش بدین و همراه با والدین خوبی بودن، دوستان خوبی هم باهاشون باشین که در تصمیم گیری ها و تنهایی ها و ناراحتی هاشون، شما رو امین خودشون بدونن

اینجوری هم پرده ی حیا حفظ میشه و هم آموزش ها به درستی منتقل میشن و هم در جریان ریزه اتفاقات مهم بچه ها خواهید بود و مواظب شون میشین که به خطا و بیراهه نرن.

 

" این پست، پاسخ استاد جاودانی در کانال تلگرامی @tajrobeVAzendegi هست که اینجا ارسال کردم "


پاسخنقل‌قول