Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

شوهری که دست بزن داره،تحقیر و توهین میکنه و...  

 

(@fatemeh-1)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 150
۲۶/۰۱/۱۳۹۸ ۴:۳۲ ق.ظ  

سلام خانمی هستم سی ساله که یازده سال ازدواج کردم ویه پسرهشت ونیم ساله دارم،مشکلم باشوهرمه که خیلی بددهنه توهرجمعی منو تحقیر میکنه ازلحاظ رابطه جنسی هم من اصلا هیچ میلی به ایشون ندارم وقتی میاد نزدیکم چندشم میشه حس میکنم همیشه کثیفه چون واقعا به نظافتش اهمیت نمیده حتا مسواکم نمیزنه باز انتظار داره من عاشقانه برم سمتش،اینم بگم تواین سالها بعداین رفتاراش من دیگه هیچ حسی بهش ندارم شبا کنارهم نمی خوابیم پسرم وسط میخابه،من حتا دلم نمیخاد تنش بهم بخوره هیچ علاقه ای بهش ندارم خسته شدم اززندگی باهاش ولی فقط بخاطر بچم دارم ادامه میدم.تا زمانیکه بخاد نزدیکی کنه باهام خوبه ولی من نتونم جوابگو باشم خیلی بدمیشه،قهرمیکنه کتک کاری میکنه ودر اکثر مواقع هم بازور وکتک میاد کارشو میکنه،تا یکسال قبل که فقط از پشت اذیتم میکرد اونم بازور،تا اینکه همورویید گرفتم وازمقعدم فقط خون میاد و با درجریان گذاشتن خانوادش یکم ازاین لحاظ رابطه مقعدی بهترشده،بااین کاراش من ازهرچی رابطه بدم اومده حتی دیگه بچه دوم هم نمیخام بیارم،کمبود محبت شدید دارم.توروخدا راهنمایی کنین که من چیکارکنم،آیا ادامه زندگیم به صلاحمه؟اینم بگم تا تقی به توقی میخوره مث دیوونه ها میشه ومنو میزنه وفقط دادمیکشه منو میخاد بیرون کنه ازخونه،حتا من امنیت جانی هم ندارم ازدستش چندباری داشت خفم میکرد یکبارهم باچاقو تهدیدم کرد توروخدا راهنماییم کنید.


نقل‌قول
(@safora69)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 426
۲۶/۰۱/۱۳۹۸ ۱:۱۲ ب.ظ  

سلام

خیلی متاسفم😓😓

 

امیدوارم که هرچه زودترنجات پیداکنین حالاشده باآموزش دیدن ورهایی ازاین وضعیت یاراه های دیگه 


پاسخنقل‌قول
(@khadijeh)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 140
۲۷/۰۱/۱۳۹۸ ۸:۱۱ ق.ظ  

سلام ... دوست خوبم ما به دنیا اومدیم که یک ارزش افزوده به این دنیا اضافه کنیم و هم خودمون مراتب تعالی و پیشرفت و موفقیت و ثروتمندی رو طی کنیم و هم باعث بشیم دنیا جای بهتری برای زندگی باشه.

خداوند در قرآن بارها اشاره کرده که ای انسان، تو درخت نیستی که نتونی تغییر کنی یا جا به جا بشی، پس اگه در محلی یا جایی یا شهری نمی تونی در آرامش و موفقیت و خوشبختی باشی، پس مهاجرت کن.

متاسفانه ترس های ما از حرف مردم و عدم ایمان ما به شانس خوشبختی مون در آینده و صد متاسفانه عدم آگاهی در موقع ازدواج، باعث این مشکلات میشه.

افراد خیلی زیادی هستن که ازدواج نادرستی داشتن ... بخشی از این افراد تونستن وارد ترس هاشون بشن و ترس خودشون رو بشکنن و باور کنن که خدا باهاشون هست و اشتباهاتشون رو تا اون لحظه قطع کنن و یک زندگی جدید و خوش شروع کنن

و بخشی دیگه همچنان میگن نمیشه / نمی تونم / چجوری و دارن هر روز بیشتر و بیشتر میسوزن و می سازن.

الان هم تصمیم با خودت هست ... ولی به نظرت زندگی با چنین شخصی، باعث کمال و تعالی و موفقیت و خوشبختی شما میشه؟

هر مردی که دنبال آموزش نباشه / به نظافت شخصی خودش اهمیت نده / در رابطه جنسی درک متقابل نداشته باشه / دنبال آزار و اذیت هایی مثل رابطه مقعدی باشه / و بدتر از همه، فحش بده یا کتک بزنه، یعنی ایمان نداره

و زندگی با یک فرد بی ایمان، یعنی کار اشتباه ...

" این پست، پاسخ استاد جاودانی در کانال تلگرامی @tajrobeVAzendegi هست که اینجا ارسال کردم "


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱۲:۵۰ ب.ظ  

تحقیر دائمی زوج ها توسط همدیگر می تواند ضربه های جبران ناپذیری به زندگی مشترک آن ها بزند و ادامه زندگی را برای آنان غیرممکن کند.

این کاملا طبیعی است که هیچ زن و شوهری در شرایطی که یکی احساس برتری و قدرت میکند و به شریک زندگی اش نگاه تحقیرآمیز دارد نمی تواند معنای رابطه سالم و همدلانه را درک کند. اگر در این موقعیت قرار گرفته اید سعی کنید برای اصلاح رفتار خود و همسرتان تلاش کنید.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱۲:۵۳ ب.ظ  

وقتی که زوج ها رفتار تحقیرآمیزی از خودشان نشان می دهند، به همدیگر بی احترامی می کنند، همدیگر را مسخره می کنند، با طعنه صحبت می کنند و دائما در طول دعوا سعی می کنند که طرف مقابل را حقیر جلوه بدهند، نمی دانند که این رفتارها چیزی نیست جز اعلان جنگ جدی و بی برگشت و کاملا فراموش می کنند که زن و شوهر هستند.

تا به کی می خواهید نقش قربانی را بازی کنید؟ برای خاتمه دادن به رفتارهای نامطلوب همسرتان، شایسته است از قالب قربانی بودن رها شوید و از حق خود دفاع کنید، دفاع از حق به معنای عصبانیت، تهدید، قهر، انتقاد کوبنده و... نیست بلکه باید بتوانید در مقابل رفتارهای غیرمنصفانه همسرتان، با حفظ حرمت، مقابله مثبت کنید، چه بسا تا زمانی که شما پذیرای درخواست های ناموجه ایشان باشید، همسرتان به اشتباه گمان می کند که سبک زندگی اش درست است و نیازی به هیچ تغییری نیست.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱۲:۵۵ ب.ظ  

رفتارهای آزاردهنده همسرتان را یادداشت کرده و بدون قضاوت آنها را مورد بررسی قرار دهید، باید بدانید علت وقوع این رفتارها چیست و در چه موقعیت یا حالات هیجانی و فکری احتمال وقوع شان افزایش می یابد و اینکه عکس العمل شما در قبال آن رفتارها چیست؟ پیشنهاد می کنیم در صورت امکان، با همسرتان گفت و گو کنید و از خود ایشان نیز جویای علت رفتارهایش باشید و حتی از چگونگی پاسخ های خود در قبال آن رفتارها پرسش کنید. بی تردید با شناخت و آگاهی از علت اصلی می توانید تغییرات لازمه را اعمال کنید، مثلاً اگر بدانید بدرفتاری همسرتان به خاطر خستگی است از این پس سعی می کنید آرامش او را فراهم آورید یا اگر علت رفتارهایش را سماجت های خود بدانید قطعاً با زیر سؤال نبردن و حساسیت به خرج ندادن می توانید مانع شدت گرفتن مشکل تان شوید.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱۲:۵۹ ب.ظ  

✍🏼راهکارها:

۱-قربانی نباشید: تا به کی می خواهید نقش قربانی را بازی کنید؟

برای خاتمه دادن به رفتارهای نامطلوب همسرتان، شایسته است از قالب قربانی بودن رها شوید و از حق خود دفاع کنید، دفاع از حق به معنای عصبانیت، تهدید، قهر، انتقاد کوبنده و... نیست بلکه باید بتوانید در مقابل رفتارهای غیرمنصفانه همسرتان، با حفظ حرمت، مقابله مثبت کنید، چه بسا تا زمانی که شما پذیرای درخواست های ناموجه ایشان باشید، همسرتان به اشتباه گمان می کند که سبک زندگی اش درست است و نیازی به هیچ تغییری نیست.

 

بهتر است قاطعانه و در کمال آرامش، با رفتارهای نامطلوب اش مواجه شوید و قصور او را به شرط تغییر بپذیرید، در غیر این صورت به هیچ وجه از موضع خواسته های منطقی خود کوتاه نیایید.

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۰۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱:۰۳ ب.ظ  

✍🏼۲-مدبرانه خود را به رخ بکشید: 

اگر همسرتان قدردان زحمات شما نیست، ناراحت نباشید، بپذیرید با تغییر سبک زندگی و ارتباط  بهتر،می توانید او را ترغیب به این امر کنید.

مثلاً وقتی غذای خوشمزه ای آماده می کنید و انتظار تشکر از او دارید، در حالی که ایشان مهر سکوت اختیار می کنند، بهتر است خود وارد عمل شوید و قابلیت هایتان را به صورت جملات خبری یا سؤالی متذکر شوید.🤗

مثلاً بگویید:«غذای امروز خیلی خوشمزه شده بود!»

یا اینکه پرسش کنید« نظرت در مورد طعم غذای امروز چیست؟»

😎انتظار تغییرات را به یکباره نداشته باشید، بلکه با مداومت این تمرین است که می توانید همسرتان را تسلیم بر اظهار نظر کنید.

🙃یادتان باشد مدیریت کلامی و رفتاری تضمین کننده سلامت رابطه تان است.

📢هرگز حس حقارت را در همسرتان و حس برتری خود از ایشان را برانگیخته نکنید، 💦بلکه تلاش کنید با بیان جملات و عباراتی، او را به تفکر وا دارید و ایشان را بتدریج به انجام رفتاری جدید عادت دهید.👌

🍀🙏🍀

 

 


پاسخنقل‌قول