Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

تغییرات روحی و جسمی در روزهای قبل از پریود  

 

(@fatemeh-1)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 150
۱۰/۱۲/۱۳۹۷ ۳:۱۰ ب.ظ  

با عرض سلام ، از چند روز قبل از پریود شدن احساس کسالت و افسردگی دارم ، چگونه میشه این احساسات رو از بین برد ؟ 


نقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۱۲/۱۳۹۷ ۵:۴۲ ب.ظ  

این یک موهبت خدا برای یک خانم است ،و این یک فرصت خوبیست برای شما خانم گل!

 وقتییکه چند روز مانده به زمان پریودیتون ، اصلا اضطراب و نگرانی آن را نداشته باشین که باز داره مهمونتون میشه ، این طبیعتتون باید باشه و بپذیرینش 😉 و این که این روند برای همه خانمهاست و بیشتر حساس و زودرنج می‌شوند ، شما سعی کنین آرام باشید و چند تایی هم دمنوش بخورین و ورزش را فراموش نکنین و یک روز قبلش حتما حمام کنین ، هم انرژی منفی هاتون خالی میشه و هم استخوان‌های بدنتون گرم میشه و خلاصه که در این مدت خوب از خودتون پذیرایی کنین تا عضوهای داخلی بدنتون هم آرام و آهسته روند خودش را ادامه دهد.

و این را بدانید که اگر فکرتان را آرام کنید دیگر درد و استرس هم نخواهید داشت،👌🌻


پاسخنقل‌قول
(@khadijeh)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 140
۱۰/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۴۶ ب.ظ  

دوست خوبم PMS یا سندرم قبل از پریودی یکی از شایعترین مشکلات بانوان هست که امروز کامل توضیح میدم تا همه چی رو یاد بگیرین :

از مهمترین علایم PMS میشه به کسالت، خستگی، زود رنجی، عصبانیت ناگهانی، میگرن، سر درد، جوش زدن، درد مفاصل، کمر درد، شکم درد، احساس بی عرضه گی، مشکلات بینایی، ضعف تمرکز، گریه و خشونت اشاره کرد.

این علایم در افراد مختلف، تایم ها مختلفی رو داره ... در بعضی ها چند روز مانده به پریودی شروع میشه و با شروع خونریزی تموم میشه و در بعضی ها تا تخمک گذاری یا تا پایان پریودی ادامه داره.

این توصیه ها باعث مدیریت و درمان این حالات میشن :

1- استراحت کافی دایمی ( هر شب 8 ساعت بخوابید )
2- ورزش منظم و دایمی
3- حذف مصرف شکر و قند و نمک و نوشابه
4- مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه ب
5- مصرف کربوهیدرات های مرکب مثل میوه جات
6- تغذیه سالم ( خوب جویده بشه و سرخ کردنی نباشه )

و مهمترین چیز ها :

مدیریت روحیه و استرس و اضطراب و فکر و ذهن

و تفهیم کردن شوهر جان برای پاپیچ نشدن زیادی در این دوران

" این پست، پاسخ استاد جاودانی در کانال تلگرامی @tajrobeVAzendegi هست که اینجا ارسال کردم "


پاسخنقل‌قول
(@mohammadrasul)
کاربر طلایی
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 654
۱۱/۱۲/۱۳۹۷ ۱۲:۳۸ ق.ظ  

تغذیه بسیار مثر هست در این دوران و استراحتم وخوردن چیزهای گرمی


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۷/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۴۳ ب.ظ  
❄️ تمرین تمرکز : 
💥تمرینات تمرکز بخش عمده ای از قشر خاکستری مغز را درگیر میکنند. 
ثابت شده است که اغلب مشکلات  افراد در زمینه حافظه و یادگیری ، نداشتن آرامش و بی حوصلگی ، عصبی شدن هنگام انجام کار است و بخش بزرگ مشکلاتی از این قبیل مربوط به عدم تمرکز می باشد . 
 
👌امروز یک تمرین ساده و در عین حال بسیار تاثیر گذار در مورد تمرکز را با هم یاد می گیریم . که می توان آن را در هر شرایط مکانی و زمانی که چند دقیقه وقت داشته باشیم انجام بدهیم . 
 
اگر در روز فقط دقایق کوتاهی را به این تمرین اختصاص بدهیم بعد از یک هفته شاهد بالا رفتن تمرکز و به موازات آن بالارفتن صبر و حوصله و بازدهی بیشتر در کارها خواهیم بود . 
 
👈 تمرین به این صورت هست:
 
برای شروع ( و دفعات اول) شما یک عدد 3 رقمی رو که زیاد بزرگ نباشه در ذهنتون مجسم می کنید ( مثل عدد162)  و بصورت کاملا ذهنی ، بدون اینکه به زبان بیاورید ، 3 تا 3 تا از آن کسر می کنید تا جایی که به عدد یک رقمی برسید . هرجا اعداد را گم کردید و حواستان پرت شد ، باید از ابتدا شروع کنید و دوباره  تکرارکنید . شاید اوایل برای شما سخت باشد که تمرکزتان را حفظ کنید اما کم کم براحتی چند دقیقه ذهنتان را در اختیار می گیرید و این کار باعث بالارفتن حافظه و تمرکز و قوی شدن مغز شما خواهد شد.
 کم کم اعداد رو بزرگتر کنید و به 5-6 رقم و یا محاسبات ریال و تومان روزانه(8رقم😉) اینکار را انجام بدهید و ذهنتان را به چالش بکشید. 
 
💥حتما  این تمرین فوق العاده رو انجام بدهید و از فواید آن لذت ببرید.

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۷/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۰۲ ب.ظ  

علت دقیق  تغییرات روحی و روانی بانوان در این دوران مشخص نیست، ولی وجود تغییرات هورمونی در خانم ها را مسبب این علایم به شمار می آورند. هورمون های زنانه (استروژن و پروژسترون)در طول ماه تغییراتی دارند که منجر به دوره های خونریزی ماهانه (قاعدگی) می شوند و همین هورمون ها بر خلق و خوی آن ها نیز تأثیر می گذارند.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۷/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۰۴ ب.ظ  

علایم دلتنگی پیش از قاعدگی حدود یک هفته قبل از شروع خونریزی ماهانه آغاز می شود و چند روز بعد از قاعدگی از میان می رود و به همین دلیل است که اثر این تغییر هورمون ها را در دلتنگی های بیمار مؤثر می دانند. ورم کردن بعضی اندام ها و افزایش وزن را نیز به تغییرات هورمونی نسبت می دهند. البته بر نقش شرایط زندگی و حوادث استرس زای آن هم تأکید می شود. به طور کلی در زمینه ی شرایط روحی نامناسب، ‌تغییرات هورمونی قادرند اثرات خاص خود را بر بدن اعمال کنند. البته همان طور که ذکر علت اصلی این تغییرات خلق وخو هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

گاهی علت علایم بیماری به خصوص علامت های جسمی آن به بیماری های زنان و زایمان مربوط می شود، ‌مثل اختلال در هورمون های زنانه یا کیست تخمدان و غیره و به همین دلیل مراجعه به متخصص زنان و زایمان نیز لازم است.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۷/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۰۶ ب.ظ  

ملال پیش از قاعدگی چه علایمی دارد؟

مهم ترین علایم آن تغییرات در عواطف و روحیه ی خانم هاست. شایع ترین علامت، احساس افسردگی و نومیدی است که با سرزنش خود و احساس گناه بی مورد همراه می شود. غمگینی، ‌گریه، زودرنجی، حساسیت به رفتار دیگران و آزرده خاطر شدن هم دیگر علایم اند. بی علاقگی نسبت به اموری که قبلاً مورد توجه فرد بوده، مثل کار کردن، ‌دید و بازدید، ‌تفریحات، درس خواندن و ملاقات دوستان هم ممکن است به وجود بیاید.

احساس کمبود انرژی و زود خسته شدن، کاهش اشتها، ‌کاهش خواب و گاهی پرخوابی از دیگر علایم این مرحله است.
گاهی نیز اضطراب وجود دارد و هم چنین عصبانیت و زودخشمی و از کوره در رفتن هم مشاهده می شود که می تواند منجر به درگیری با سایرین از جمله همسر شود.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۷/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۰۷ ب.ظ  

بعضی از تغییرات و علایم جسمی نیز به وجود می آید، مثل سردرد، دردهای عضلانی و مفاصل، احساس ورم شکم، درد و حساسیت و تورم پستان ها و گاهی افزایش وزن بدن. البته کلیه ی علایم فوق محدود به چند روز هستند و با شروع قاعدگی از بین می روند. چنان چه علاوه بر این عارضه، بیماری افسردگی هم وجود داشته باشد، علایم فوق شدیدتر خواهند بود.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۷/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۰۸ ب.ظ  

در طی این روزها یک همسر مهربان باید بداند که اگر همسرش در طی ماه چند روز بدخلق و عصبی و افسرده می شود، ‌دلیل آن وجود ناراحتی یا نارضایتی از زندگی یا عوامل دیگر نیست بلکه تغییرات هورمونی علت این امر است. او باید سعی کند در طی این چند روز با وی مدارا نماید، ‌در مقابل عصبانیت های او تحمل داشته باشد و ملایمت به خرج دهد و حتی همسر را دلداری دهد. از جر و بحث کردن با وی بپرهیزد و صحبت در مورد مسائل مهم و جدی و بحث برانگیز را به روزهای دیگر موکول کند و به طور کلی در این چند روزه مراعات وی را بنماید.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۷/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۱۲ ب.ظ  

مراجعه به روان پزشک و پی گیری درمان تأثیر مثبتی بر رفع علایم خواهد داشت. گاهی نیاز به متخصص زنان یا غدد هم وجود دارد تا اگر اختلالی در هورمون های زنانه مشاهده شد، درمان مناسب در مورد آن صورت گیرد.
در صورتی که علایم ملال پیش از قاعدگی بیش از حد باشد و موجب آشفتگی در زندگی و روابط بین افراد خانواده شود و خود فرد مبتلا تمایلی به درمان نداشته باشد، بهتر است همسر او با لحنی ملایم که موجب آزردگی نشود، (چرا که اکثر افراد توصیه ی دیگران جهت مراجعه به روان پزشک رابه معنای تحقیر خود به حساب می آورند و از آن دلخور می شوند.) او را به مراجعه کردن به روان پزشک مجاب کند


پاسخنقل‌قول