Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

راهکارهای رسیدن به خواب با کیفیت و آرامش بخش  

صفحه 1 / 2
 

(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 9 سال قبل
ارسال‌ها: 23
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۵:۳۴ ق.ظ  

دوستان خوبم در یک پست از خواب تون توضیح بدین... از کیفیت ش ‌، ساعات خواب و بیداری تون، انرژی تون صبح موقع بیداری، میزان آرامش تون موقع خواب، تکنیک هایی که برای بهبود کیفیت خواب تجربه کردین، تغذیه مناسب یا نامناسب برای خواب

و بگین که منفعت خواب برای انسان چیه به نظرتون؟

ان شالله تا عصر امروز در یک ویس توضیحات مهمی رو در مورد "خواب" در کانال و گروه تلگرامی مون خواهم داد.


نقل‌قول
(@fatmeh21)
کاربر تازه کار
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 8
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۵:۵۹ ق.ظ  

سلام استادکیفیت خوابای من عالیه .قبل خواب ذکرمیگم 

صبحها هم سعی میکنم زودبیدارشم کلی کارمیتراشم برای خودم وعصرها هم نمیخابم .وقتی شب سرمو میزارم روبالش دودقیقه طول نمیکشه خواب میرم .خابم مخیلی عمیقه درحدی که یبارنامزدبودیم وشب خونه جاری بودیم بچه اش نصف شب بیدارشده بودگریه کرده بودهمه بیدارشده بودن اما من اصلا متوجه نشده بودم وقتی هم صبح تعریف می‌کردند تعجب کرده ام .شباهم قبل خواب شکرگزاری میکنم .ونفس عمیق میکشم سعی میکنم 8ساعت خاب کامل داشته باشم


پاسخنقل‌قول
(@leila12)
کاربر پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 72
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۶:۰۵ ق.ظ  

L.khakinahad:

سلام خوابو خیلی دوست دارم به نظرم یه نعمت بزرگ که خدا به ما داده من کلا کم خوابم یعنی تو اوج خستگی و بی خوابی پنج ساعت خواب برام بسه خیلی دوست دارم هفت هشت ساعت کامل وبی وفقه بخوابم ولی نمیشه اون پنج ساعت هم دوسه بار بیدارمیشم اصولا شبا زود شام میخورم تابا شکم پر به تخت خواب نرم تو چاییم گلاب میریزم که میگن بر آرامش خوبه اگه فردای شبی که قراره بخوابم قرار کاری داشته باشم اون شب خوابم خراب میشه ازاسترس دهبار میپرم طب سنتی هم که میگن آدمای کم خواب سوداشون زیاد باید به تعادل برسه بنابراین غذایی باید بخوریم که مارو به تعادل برسونه مثلا ماست وترشی ودوغ نمیخورم وگرمیجات جایگزین کردم ولی صبحا باانرژی بیدار میشم بااینکه کم خوابیدم اصلا کسل نیستم بر اینکه شب زود وراحت بخوابم طی روز خیلی خودمو خسته میکنم و نمیخوابم و شبا قبل خواب آیه الکرسی میکنم که آروم زبشم منفعتی که داره بر انسان اینه که اولا به بدنش استراحت میده وریتم فعالیت بدن منظم میکنه وبرسلامتی مفیده البته همون هفت ساعت نه بیشتر


پاسخنقل‌قول
(@marya)
کاربر تازه کار Customer
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 5
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۶:۱۳ ق.ظ  

من کلا خوابم خوبه و اگه تو طول روز خسته نباشم دوازده بخوابم، یازده بخوابم سریع خوابم میبره..

 

ولی صبحها گهگاهی تا ساعت هشت اینا میخوابم.

 

 

اما بیشتر صبحها حدود هفت بیدارم...

 

اما دوتا مشکل تو خوابم گاهی به وجود میاد...

 

وقتی که نگران باشم و ناراحت... یا مشکلی داشته باشم... شبا خواب بد می بینم تو خواب بلند حرف میزنم.. راه میرم... یا تا دیر وقت از ناراحتی خوابم نمی بره.

 

 

گاهی وقتا هم خیلی خوابای تخیلی و وحشتناک و هیجان انگیز می بینم... البته شاید دلیل این خواب  ها اینه که گاهی اخر شبا همش چیزای خیالی و غیر واقعی تو ذهنم میاد...

 

هر وقت آروم باشم خوب می خوابم... 

 

برای خواب خوب هم بهتره قبل خواب یه لیوان آب خنک یا شیر بخوریم که به بهبود خواب کمک می کنه...

 

 

اتاقی که تاریک باشه... چون تاریکی باعث میشه مغزمون به طور کامل استراحت کنه و همینطور بدنمون...

 

 

رنگ مناسب توی اتاق خواب و  ملافه و... استفاده کنیم..

 

قبل از خواب آیه الکرسی بخونیم... قبلا همیشه اینکار رو می کردم.

 

به چیزای خوب فکر کنیم... شکرگزاری قبل خواب...


پاسخنقل‌قول
(@hasti)
کاربر تازه کار
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 17
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۷:۰۳ ق.ظ  

با سلام و عرض ادب
روز همگی بخیر و شادی
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

موضوع خیلی جالبه.

من یه زمانی ساعت ۱۰شب میخوابیدم و ساعت ۶صبح بیدار میشدم،یه خواب کامل و کافی در حدی که صبح ها خیلی پرانرژی و سرحال از خواب بیدار میشدم و وقت کافی برای خوردن یه صبحانه کامل رو هم داشتم.
ولی چند وقتی میشه که شب ها تا اونجا که بتونم بیدار میمونم البته بیشتر از ساعت۱ نمیشه و صبح تا لحظه ای که میتونم بخوابم میخوابمو هول هولکی بیدار میشم و آماده میشم میرم سر کار.که خیلی سرحال و پرانرژی نیستم،

🌻کلا خواب یکی از بهترین لذت هایی که خدا به ما بخشیده،تا بوسیله اون بتونیم به یه آرامشی برسیم و خستگی روزانمون از بین بره ولی خب هر چقدر هم لذت بخش باشه همون اندازه زیاده روی در خواب و یا کم خوابیدن به آدم آسیب میزنه،خواب کافی به سوخت وساز بدن و داشتن تمرکز کمک میکنه.
🌻به نظر با تمرین میشه کیفیت خواب رو بالا برد،اکثر افرادی که برای روزهای زندگیشون هدفی ندارن و مجبورن صبح تا شب تو خونه بمونن و کار خاصی برای انجام نداشته باشن تو خواب شب مشکل دارن،شبا بیدارن و صبح ها تا ظهر میخوابن،(تجربه کردم) خیلی انرژی منفی میده به آدم،
به نظرم میشه یه برنامه خاصی برای صبح ها در نظر گرفت تا باعث بشه که شب ها بموقع خوابید و صبح ها بموقع بیدار شد،
من این صبح زود بیدار شدن ها بهم انگیزه میده و هرچقدر خسته و کم انرژی،باشم به مرور زمان سرحال میشم،

در کل خواب کافی و با کیفیت روی سلامت تن و مغز خیلی مؤثر هست و به نظر من باعث سلامت روان هم میشه.
برای قبل خواب میشه مراقبه کرد یا نرمش های یوگا که مخصوص داشتن خواب راحت هست رو میشه انجام داد.
شام سبک باشه و شب ها مصرف کافئین کمتر بشه مخصوصا شیرینجات چون فعالیت مغز رو بیشتر میکنه.

موفق باشید🌺


پاسخنقل‌قول
(@mohammadrasul)
کاربر طلایی
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 654
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۸:۱۰ ق.ظ  

راه های خوب خوابیدن

 

به اندازه ای که نیاز دارید بخوابید :

 

طبق تحقیقات مرکز کنترل بیماری ها ، بیشتر از یک سوم از بزرگسالان آمریکا به طور روتین کمتر از هفت ساعت در شب ها می خوابند. این خبر بدی است چرا که مزایای خواب کافی از سلامتی قلب گرفته تا استرس کمتر و حافظه بهتر و وزن کمتر منجر می شود.از نوشیدن کافئین یا دزدانه چرت زدن خودداری کنید و با استفاده از روش های زیر به خودتان کمک کنید تا سلامتی بهتری داشته باشید.

 

یک چرخه روتین از خواب داشته باشید :

 

شاید این وسوسه کننده به نظر برسد ، اما خوابیدن تا ظهر روز تعطیل می تواند ساعت بیولوژیکی بدن شما را مختل کند و باعث ایجاد مشکلات بیشتر در چرخه خواب شما شود. هر شب سر یک ساعت مشخص به رختخواب تان بریود – حتی در آخر هفته- این به شما کمک می کند تا خواب و بیداری درونی بهتری داشته باشید و مقدار غلت زدن ها ی بیهوده و زمان به خواب رفتن شما را کاهش می دهد.

 

تحرک داشته باشید:

 

تحقیقات در دانشگاه شمال غربی دپارتمان نوروبیولوژی و روانشناسی گزارش می کند که بزرگسالانی که ورزش های ایروبیک را برای چند بار در هفته انجام می دهند از کیفیت خواب بهتری نسبت به بقیه برخوردار هستند. این تحقیقات حتی نشان می دهد که این افراد از علائم افسردگی کمتری برخوردار هستند و انرژی و زنده دلی بیشتری در خود احساس می کند ، مشکلات کمتری در خوابیدن دارند.

 

مطمئن شوید که ورزش را چند ساعت قبل از زمان خواب تان به اتمام رسانیده باشید تا در خواب خوب شبانه شما خلل وارد نکند. رژیم غذایی تان را تغییر دهیداز خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند خودداری کنید – مانند قهوه ، چای ، نوشیدنی های غیر الکلی ، و شکلات- آنها را در اواخر بعد از ظهر مورد استفاده قرار ندهید. شام را به سبک ترین وعده روزانه خود تبدیل کنید و آنها را ساعاتی قبل از اینکه به رختخواب بروید صرف کنید. از خوردن غذاهای سنگین و پرادویه که شما را با سوزش سر دل یا سوء هاضمه بیدار نگه می دارند خودداری کنید.

 

سیگار نکشید:

 

یک مطالعه نشان داد که کسانی که سیگار می کشند چهار برابر بیشتر از دیگران بعد از یک خواب شبانه احساس کسالت و خستگی می کنند. مطالعات در دانشگاه جان هاپکینز مدرسه پزشکی این تاثیر محرک را مورد توجه قرار داد و نشان داد که این عامل می تواندخواب را مختل کند. سیگار کشیدن همچنین آپنه خواب را تشدید می کند و باعث اختلال در تنفس نیز می شود و این عامل باعث می شود شما احساس کنید خواب شبانه خوبی نداشته اید.

 

دور نوشیدنی های الکلی را خط بکشید:

 

الکل الگوی خواب را بهم می ریزد و امواج مغزی که به مغز کمک می کند تا استراحت کرده و صبحگاه احساس سرزندگی کند را مختل می کند. شاید شما دوست داشته باشید شب هنگام کمی نوشیدنی الکی مصرف کنید اما تحقیقات ژورنال الکلیسم :کلینیکی و تحقیقات آزمایشی نشان داده که زمانیکه شما نوشیدنی الکلی مصرف کنید بیدار مانده و به سختی به خواب می روید.

 

یک ساعت قبل از خواب یک ماده منفجره نیرومند باشید:

 

موسسه خواب ملی متوجه شد که تقریبا همه شرکت کنندگان از ابزار الکترونیکی مانند تلویزیون ، کامپیوتر ، بازی های ویدئویی یا موبایل در طول یک ساعتی که می خواهند به خواب بروند استفاده می کنند.

 

این ایده بسیار بدی است. نور مرتعش شده از این وسایل روی مغز اثر می گذارد و مغز به سختی به خواب می رود. یک ساعت قبل از خواب این ابزار الکترونیکی را از خودتان دور کنید تا به راحتی و با آرامش بیشتری به خواب بروید.

 

تخت خواب تان را در آغوش بگیرید:

 

یک تحقیق انجام شده توسط کلینیک مایو دکتر جان شپرد نشان داد که ۵۳ درصد از کسانی که حیوان خانگی دارند و با حیوانات خانگی شان می خوابند هر شب دچار اختلال در خواب می شوند. بیشتر از ۸۰ درصد از بزرگسالانی که با بچه هایشان می خوابند نیز در داشتن یک خواب خوب شبانه دچار مشکل هستند. بچه ها و سگ ها بزرگترین مشکلات تخت خواب هستند و از بدترین کسانی هستند که می خوابند. هردو آنها نیازمند جای خواب مجزایی هستند و شما نیز مستحق این هستید که جای مخصوص به خودتان را داشته باشید. اجازه بدهید که بچه ها و سگ ها در تخت خواب خودشان بخوابند.

 

دمای اتاق را تنظیم کنید ، آن را گرمسیری نکنید:

 

شاید هشتاد درجه برای یک ساحل گرمسیری درجه حرارت خوبی باشد اما برای اتاق خواب اینطور نیست.دمای اتاق باید شما را به سمت یک خواب خوب راهنمایی کند نه اینکه گرمسیری باشد. موسسه خواب پیشنهاد می کند که بهتر است دمای اتاق خواب بین ۵۴ تا ۷۵ درجه فارنهایت باشد. باید بین ترموستان ، پوشش تخت خواب و لباس خواب شما تعادل برقرار شود تا دمای بدن شما کم شود و شما بتوانید براحتی به خواب بروید.

 

دنبال تاریکی باشید:

 

روشنایی به مغز شما فرمان می دهد که زمان بیدار شدن فرا رسیده است پس تا جائیکه امکان دارد اتاق تان را تاریک کنید تا راحت به خواب بروید. یک تحقیق که اخیرا در دانشگاه ایالت اوهایو انجام شده نشان داده است که حتی مقدار کمی از روشنایی از موبایل شما یا کامپیوترتان می تواند چرخه خواب را مختل کند و شما را به سمت بیداری هدایت کند.

 

تخت تان را به جائی محدود تبدیل کنید:

 

تخت خواب شماباید مختص به خواب و رابطه جنسی تان باشد – نه اینکه هم در ان کار کنید هم غذا بخورید یا به تماشای تلویزیون بنشینید. اگر شما در طول شب بیدار شدید از رفتن به سمت کامپیوتر یا تلویزیون خودداری کنید و بدانید که این وسایلی هستند که شما را به سمت بیداری بیشتر سوق میدهند به جای آن کمی کتاب بخوانید تا دوباره خواب به سراغ تان بیاید.

 

فواید خواب چیست؟راههای خوب خوابیدن را میدانید؟

 

 


پاسخنقل‌قول
(@mohammadrasul)
کاربر طلایی
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 654
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۸:۱۳ ق.ظ  

فواید خواب:خواب به شما ارامش می دهد و مغز شما را فعال تر می کند و قدرت مغز شما را افزایش می دهد .حافظه شما تقویت می شود و راحت تر می توانید مسائل را یاد اوری نمایید .

:روابط جنسی بهتر ی خواهید داشت .خواب به شما کمک می کند تا با همسر خود بیشتر باشید و از او لذت بیشتر ببرید و ارامش بیشتری داشته باشید .

 

فواید خواب:شما اگر خواب بهتری داشته باشید می توانید در ورزش نیز موفق تر باشید و در هنگام ورزش عملکرد بهتری بدن شما داشته باشد خواب به تمرکز شما کمک می کند .

 

فواید خواب:خواب به شما کمک می کند تا استرس کمتری داشته باشید و کمتر دچار تنش شوید .مخصوصا در دنیا امروز که سرشار از تنش است .

 

 

 

 

اگر خواب خوب داشته باشید سیستم ایمنی بدن شما تقویت می گردد و سالم تر می مانید . بدن شما به استراحت احتیاج دارد پس فقط به کار فکر نکنید زندگی کنید .

 

فواید خواب:اگر می خواهید که حس خوبی داشته باشید و از بسیاری از افکار مزاحم دور باشید بخوابید .و استراحت کنید یادتان باشد که زندگی فقط کار نیست شما زنده ای تا زندگی کنید نه اینکه فقط کار کنید و خود را فراموش نمایید .

 

 

 


41266 پسندید
پاسخنقل‌قول
(@mohammadrasul)
کاربر طلایی
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 654
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۸:۱۵ ق.ظ  

💯💯 میدونی، اکثر آدما با ناله و نفرین از خواب بیدار میشن. با فحش و ناسزا از تختشون میان بیرون، میرن توی آینه ی دستشویی، به خودشون خیره میشن و میگن: «لعنت به این زندگی!» 

 

انگار زندگی بود که مجبورشون کرد شب قبل تا دیروقت بشینن پای فوتبال، یا زندگی بود که تا خرخره شام به خوردشون داد که نتونن صبح از جاشون بلند شن!

خلاصه صبح که میشه٬ دیوار کوتاه تر از دیوار زندگی پیدا نمیشه!

 

یادمون رفته. خیلی وقته فراموش کردیم که همین صبح، همین زندگی، همین که چشم باز میکنیم، همین که مزه ی چایی تازه دم رو میچشیم٬ نیمرو، نون تازه، طلوع آفتاب، همین چیزای روزمره ی کوچیک، خودشون یه شانس دوباره محسوب میشن، شانس دوباره ای که خیلیا نصیبشون نمیشه! 

 

به خودمون یاد بدیم که از دنده ی چپ بلند نشیم، چون ممکنه کلا بلند شدنی وجود نداشته باشه!

 

 

موفقیت شخصی و همسرداری 💪❤️ 👇

https://t.me/joinchat/AAAAAD8R64UQH67TEFMNOQ


پاسخنقل‌قول
(@mohamad)
کاربر پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 74
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۸:۲۱ ق.ظ  

سلام روز مادربه همه ی بانوهای پاک ایران زمین مبارک🌹
به نظرمن منفعت خواب یکی اینکه خستگی ازتن آدم بیرون میره وروح برای ساعاتی ازمارهامیشه وهمچنین برای سلامتی وشادابی پوست هم خواب به موقع واندازه هم مهمه
✅خواب برسلامت جسمی وروانی تاثیرمیگذارد
✅باافزایش سن ساختارخواب تغییرپیدامیکنه

✅به نظرم وضعیت خواب بروضعیت اقتصادی وبیماری هرفردارتباط دارد
✅انسان دست کم به ۸ساعت خواب نیازدارد
قبل خواب خوردن یه لیوان شیرکمک میکنه تاراحتتربخوابیم✅اگرانسانهانتوانندبخوابنددچارافسردگی میشوندووظایف خودشون رونمیتواننددرست انجام دهند
خواب من درتابستان وزمستان فرق میکنه😅درتابستان به سختی خواب میرم وخوابم بسیارسبک است وباکوچکترین صدایی بیدارمیشم حتی اگه شب قبلش بدونم فرداش ساعت ۵بایدبیداربشم اوتومات بیدارمیشم
امادرزمستان راحتترخواب میرم همچنان خوابم سبکه اما نسبت به تابستان سنگین ترمیشه خوابم
قبل ازخواب هروقت به اتفاقات منفی فکر کردم دیرترخواب رفتم وتابخوام خواب برم نشخوارمنفی میکردم امابه لطف کانال استادجاودانی موقع خواب تمام سعیم رومیکنم که به جای منفیهابه مثبت هافکر کنم وآرزوهاموتجسم کنم واقعااثرداشته وزودتر خواب رفتم شباساعت یازده یادوازده میخوابم وبخاطرپسرمدرسه اییم ۶ونیم بیدارمیشم ولی توسه ماه تعطیلی تا۸یا۹میخوابم شباموقع خواب بایدحتمابرق خاموش باشه تلویزیون خاموش وهییچ صدایی ازکسی درنیادوگرنه خواب نمیرم😣
ولی بالعکس روزهاتوسروصداخواب میرم🤔خیلی دلم میخوادشب هم توسروصداخواب برم امانمیدونم چرانمیشه به نظرم شبا مغزخسته است برای همینه درسته استاد؟؟؟؟
من الان قبل ازخواب به کارهایی که توطول روز کردم فکرمیکنم وازخدابابت داشته هاسپاسگذازی میکنم وباهاش دردودل میکنم تاخواب میرم ،صبح ها هم نه خیلی کسل هستم ونه خیلی پرانرژی متعادلم ولی تلاشم رومیکنم که به خوابم وافکارم کیفیت بدم تاخواب خوبی داشته باشم وصبح هاهم پرانرژی بیداربشم🌹


پاسخنقل‌قول
(@zahraranjbar)
کاربر تازه کار
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 13
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۸:۲۶ ق.ظ  

سلام به همگی..🌼 مادرا و خانومای عزیز روزتون مبارک...🌼
من بخاطر بچه کوچیکم شب ها تا ۱۲بیدارم 👼و وقتی که بچم خوابید تازه همسرم از سر کارش برمیگرده و من چای و میوه و مخلفات براش اماده میکنم و یکی دو ساعت باهم بیداریم و صحبت میکنیم بعدش میخوابیم.😊..صبح ها هم ساعت ۹ بیدار میشم و یه صبحونه میخوریم و همسرم میره سر کارش🤗...اگر هم خبر بد یا نسبتا بدی داشته باشیم سعی میکنیم در وسط روز بهم بگیم تا شب تو ذهن ادم نمونه و فکر و درگیر کنه🤭صبح ها اگه کسل هم باشم تا ۳ میشمرم و پامیشم ورزش میکنم سریع حالم خوب میشه😊در ضمن برای اینکه چشماتون خسته شه و بخوابید یکم کتاب خوندن یا نوشتن بهتون کمک میکنه....


پاسخنقل‌قول
(@sahar)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 369
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۱۱:۲۹ ق.ظ  

سلام به استاد جاودانی و همه خانومای گل گروه روزتون مباااارررککک
یادتون باشههه امروز لازم نیست کسی بهمون تبریک بگهههااا همین که بدونیم خداوند به زن انقدر ارزش داده در قران سوره ای به نامش است و در وصف بانوی دو عالم که الگو و کمال یک زن کوثر رو نازل کرده بسمونه دیگه به غیر خدا دیگه لازم نیست کسی بهمون ارزش بده 😍
حس خوب یعنی خدا در قلب زن عشق و محبت خودش رو کاشت تا بتونه این محبت رو به همه بتابونه❤️🌞

حالت بریم سراغ موضوع امروزمون که خواب 😴😴
خواب خوب یه نعمت یه لذت
اما به اندازه بیش از حد بشه به درد نمیخوره که
خوابم که خیلی خوبه یعنی سرم بره رو بالشت هفت سال رو یکی کردم😄
البته قبلنا اینطوری نبودماااا انقدر بد خواب بودم و کم خواب که نگووو 😏
ساعت خوابم بستگی به کار روزانم داره گاهی شبا ۱۰ هم میخوابم گاهی هم تا ۱ یا ۲ امکان داره بیدار باشم ولی تا وقتی سرپام و در حال جنب و جوش
خواب و خستگی ندارممم
صبحا وقتی کارم زیاد باشه ممکن از ۵ هم بیدار باشم ولی روتین ۷ بیدارم دیگه بعضی روزاهم به خودم یه اشانتیون میدم تا ۸ میخوابم شرمنده تا لنگ ظهر نمیتونم بخوابم دیگه 😅
انرژیمم صبح موقع بیداری فول فول چشمام که باز میکنم یه ده مین اینور و اونور میشم و خدا رو شکر میکنم که یه روز دیگه قرار عاشقی کنم و محبت کنم و بندگیش رو کنم😊😊

و تمریناتی دارم که سریه ماله مشاورهاس 😉😉 اونا رو انجام میدم دیگهههه دوبل شارژ میشم میپرم و میرم سراغ کارام 🤩🤩
ورزش اول صبح داررممم که عالیه البته بعد ورزش یکم خوابم میاد که طبیعیه ولی نمیخوابم که😅
البته بعد از ظهر گاهی یه چرتی میزنم
موقع خواب هم قشنگ اروم میخوابم تا خود صبح یکی دوبار هم برای بیرون بردن دخترم یا آب دادن بهش بلند میشم ولی بعدش زود لالا میکنم
خداروشکر خوابم خوب و کافیه و در طول روز خستگی ندارم
انرژیمم اخر شب تموم میشه که راحت میخوابم
در مورد تغذیه مناسب بگم که اول باید فکرت اروم باشه تا بتونی خوب بخوابی ریلکس و با ارامش وقتی به خدا اعتماد دارین و همه چی رو به خودش میسپارین دیگه فکر و مشغله ذهنی پر یه بوس برای خدا بفرستین بخوابین بعدش🥰🥰
لبنیات خواب رو زیاد میکنه سعی کنین عصر پنیر بخورین (این رو پیامبر گرامیمون فرمودن )
و اخر شب یه لیوان شیر همراه خرما میل کنین تو خواب با ارامش خیلی کمک میکنه
پرتقال نخورین چای و نوشابه و نسکافه و قهوه نخورین بیخوابتون میکنه

خواب هم بدن رو به ارامش میرسونه
هم فکر رو رها میکنه
ممکن خواب های خوشگل ببیبینیم و الهمات زیبا بهمون بشه😍😍
یه سری منفعت های جسمی هم داره برای بدن که دوستان توضیح دادن دیگه من تکراریش نمیکنم
شب ها قبل خواب هم به خدا فکر کنین نه به اتفاق امروز یا فردا
هیچ قدرتی بالاتر و بیشتر از قدرت خدا نیست پس نگرانی هات رو بسپار به خودش و اروم بخواب
یه چیزی مشاوره هم بگیرین دیگه اونجا یاد میگیرین ذهنتون کنترل کنین و اتوماتیک وار خوابتون اروم و پر ارامش میشهه😴😴
الان هم خیلی دوست دارم یه چرت بزنم چون از صبح خیلی زود بیدارم و سرپاااممم
ولی کار هام صدام میکنن😃😃

همتون شب خوب بخوابین
خدا همراه لحظه هاتون
البته خدا هستا کافیه باورش کنین و خودتون رو بسپارین به خودش😇😇


پاسخنقل‌قول
(@41266)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 140
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۱۲:۵۲ ب.ظ  

SAM Afn:
سلام روز زن ومادر برتمام مهربانو های عزیز گرامی باد روزتون سرشار از ا نرژی 😍 من ساعت یک یا دو میخوابیدم چه خوابی بدون ارامش وهمش در حال افکار منفی استرس وواگویه های ذهنی خاموش نمیشد صبح هم تا دوازده میخوابیدم یه نهار میخوردم دوباره خواب وفکر میکردم برا کم خونی که اینقد میخوابم حال ندارم مریضم بعد فهمیدم این چیزا باعث میشد خواب عمیقی وبا کیفیتی نداسته باشم وهمش دلم میخواست بخوابم و طوریکه قبلن صبح زود که بیدار میشدم احساس خواب آلودگی میکردم و باز هم میخابیدم اما الان صبح زود که بیدار میشم خیلی سرحال و پرانرژی هستم با اینکه بچه شیر خوار دارم ودلیلش به خاطر کمک های اقای جاودانی رهایی از افکار منفی هیپنو تراپی شکر گذاری من برا خوابم مشاوره نگرفتم ولی کمکم که قوانین وشناختم دیدم خوابم عالی شده 😁
یکی از تمرینات عالی که من انجام میدم اینه که قبل از خواب شروع می کنم یک لیست از اتفاقات خوب اون روز رو جمع می کنم حالا یا مینویسم یا بصورت ذهنی با خودم تکرار می کنم 
اتفاقی که میفته با حس خوب میخوابم
اما نکته بعدی اینکه وقتی شما هر چقدر جلوتر میاین و قوانین رو بهتر درک می کنین اون وقت چون می فهمین که کنترل کامل زندگیتون دست خودتونه و همه چی قانون منده اون وقت خود به خود به آرامش میرسین و همین عامل باعث میشه از خوابتون بی نهایت لذت ببرید
من خودم همیشه قبل از خواب خدارو به خاطر قوانین ثابت و تغییرناپذیر شکر می کنم
مورد دیگه اینکه همیشه قبل از خواب میگم خدایا من خودم رو می بخشم همونطور که تو بخشنده ای و مهربان
همین عامل باعث میشه باز حسم نسبت به خودم بهتر بشه و با آرامش بیشتری به خواب برم
خوابیدن می تونه موثر ترین کار در جذب خواسته هامون باشه . قبل از خواب ما توی مرحله آلفا هستیم با شکر گزاری و تخسم خلاق می تونیم خود مون رو توی مدار فرکانسی عالی . قرار بدهیم وقتی ما می خواهیم ضمیر خودآگاه مون می خوابه و ضمیر ناخودآگاه مون با توجه با آخرین یا غالبترین افکار و اتفاقات مون در حال ارسال فرکانس به جهانه. من ساعات زیادی نمی خوابم ولی اینقدر از این خواب انرژی و حس خوب میگیرم که کاملا سر حال و پر انرژی هستم
از جملات تاکیدی قبل از اینکه بخوابید استفاده کنید بهترین زمان استفاده از جملات تاکیدی قبل از خوابیدن و بعد از بیدار شدن از خواب هست (یا هیپنو تراپی) به دلیل اینکه ۲۰ دقیقه قبل از خوابیدن و بیدار شدن بدن در حالت الفا قرار داره و راحتر میشه باورها رو تغییر داد…هر چند اگه در طول روز هم این کار رو انجام بدین به سرعت بیشتر کمک میکنه 
جملات تاکیدی
۱- من با ارامش زیادی به خواب میروم 
۲- خوابیدن باعث میشود که بدنم پر انرژی و سرحال شود 
۳- من با احساس خوب و ارامش به خواب میروم 
۴-خوابیدن به سلامتی بدن من کمک میکند و جسم من را در سلامت کامل نگه میدارد و انرژیهای لازم را به بدن من میرساند
و هر جمله ای که بهتن احساس خوب میده رو میتونید استفاده کنید و نتیجه اش رو بعد از مدتی ببینید

♠ هر چقدر فکر آسوده تر و آرامتر باشد و روح در زمان حال باشد، کیفیت خواب نیز بالاتر خواهد بود

♠ سعی کن تا جایی که میتونی کیفیت خوابیدن و استراحت کردن خودتون رو ببرید بالاتر (کیفیت خواب و استراحت خیلی مهمتر از مدت زمان آن میباشد):
♠ یک ساعت قبل از خواب از گوشیتون و شبکه های مجازی جدا بشید
♠ عادت کنید ساعت ۱۱ بخوابید (از ساعت ۱۱ به جسم شروع به سم زدایی میکنه)
♠ ساعت ۵ یا ۶ صبح دیگه از خواب برخیزید
♠ اگه گفتگوهای درونی دارید، هر روز که از خواب بیدار میشید بر روی برگه کاغذی بدون فکر کردن چند دقیقه ای بنویسید، تا به مرور گفتگوها خاموش بشن
♠ در طول روز مجاز به خوابیدن نیستید مگر یه استراحت ۵ الی ۱۵ دقیقه ودر اخر
در هنگام خوابیدن اطلاعات ما طبقه بندی می شوند و روح از وضعیت آرامتری برخوردار خواهد شد خداوند در سوره نبا فرموده است : 
وَجَعَلْنَا نَوْمَکُمْ سُبَاتًا ﴿۹﴾ و خواب شما را [مایه] آسایش گردانیدیم (۹)
به  خوابیدن به عنوان یکی از بهترین نعمتهای خداوند نگاه کنید ، این نعمت در همه ی گیاهان و حیوانات و انسانها مشترک است انسانی که خوب بخوابد ، خوش اخلاق تر است و بهتر تصمیم می گیرد 
 


پاسخنقل‌قول
(@41266)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 140
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۱۲:۵۴ ب.ظ  

SAM Afn:
همیشه به این نکته توجه کنید این حجم از اطلاعات و اتفاقات و مباحثی که روزانه ما به مغزمون میدیم زمانی رو نیاز دارند که پردازش بشوند و وارد بخشهای مربوزه مثل یادگیری و مرور خاطرات و … بشوند و این اتفاق فقط زمانی میفته که انسان در خواب باشه و مغز بتونه از حداکثر انرژی برای این دسته بندی و پردازش استفاده کنه . خواب یکی از موهبتهایی است که خداوند به انسانها و سایر موجودات زنده عطا کرده تا بتوانند انرژی لازم برای فعالیت مجدد در طول روز رو فراهم کنند . طی خوا روح ما از جسم جدا میشه و میتونه با پرواز در عالمی بی انتها ما رو به سمت رویاهامون ببره به جایی که شاید در طول روز بخاطر محدودیت جسم نتونیم براحتی به اونجا بریم گاهی در خواب ما الهامات و اتفاقات اینده رو میبینیم و خداوند در خواب ما رو راهنمایی میکنه گاهی ما جواب بسیاری از سوالهای بی جوابمون رو دریافت میکنیم و حتی با وجود اینکه باید همه جوارح ما در خواب استراحت کنند باز روح و ذهن ما در راه رسوندن ما به موفقیت در تلاشند
ادمهای مشهور و موفق دنیا هیچ وقت برای اینکه بتونن بهتر کار کنن از خواب شبانه شون نمیزنند من خوندم که در مقاله ای یکی از عادتهای مهم بیل گیتس ، ثروتمندترین مرد جهان در طی ۱۳ سال متوالی خواب به موقع و ۷ ساعته در شب بوده
البته ممکنه باشند افرادی که شبها از شوق زیاد برای کار کردن روی پروژه هاشون تا صبح بیدار باشند و بدن اونها بعد از مدتی تنظیمات جدیدی خواهد داشت ولی به هر حال همان تعداد ساعتی که باید در خواب باشند رو در روز جبران میکنند 
انیشتین بزرگترین مغز رو داشته و به این دلیل بوده که همیشه ساعاتی رو در روز به استراحت و مراقبه و تجسم در حالتی بین خواب و بیداری میگذرونده و پاسخ بسیاری از سوالاتش رو در همین حالت خواب و استراحت پیدا میکرده چیزی که ممکنه بهش بگن خلسه یا همون حالت مراقبه که در اصل استراحت هوشیارانه مغزه برای راحت خوابیدن اول باید ذهنتون اروم باشه یعنی ذهنتون از هر گونه کینه نفرت  و فکر منفی خالی باشه بعد از اون شما اگر در طول روز ورزش کنید تمام انرژی های منفی از بدنتون بیرون میره و واقعا بدن ارومی در انتهای روز و در طول روز خواهید داشت و بسیار شاداب و پر نشاط خواهید بود و تمرینات مراقبه بسیار به شما میتواند کمک کند زیرا بذر ارامش را در ذهن تان میکارد شاید در اوایل کار هنگام مراقبه ذهنتون مقاومت ایجاد کنه اما شما توجهی نکنید و فقط بر روی مراقبه تان تمرکز کنید بعد چند روز کم کم این مقاومت های ذهنی کم تر و کم تر و در نهایت ناپدید میشد و ارامش شما روز به روز بیشتر میشه و خواب بسیار راحتی رو تجربه میکنید 
و توصیه میکنم در طول روز و مخصوصا شب در غذا پرخوری نکنید شب همیشه غذا های سبک بخورید و دشکی نرم و بالشتی مناسبت داشته باشید دمای محیط اتاق مناسب باشد یک لباس راحت مخصوص خواب داشته باشید و استفاده از دوغ یا ماست یا خاک شیر قبل از خواب بسیار مفید است زیرا این ها ارامش بخش هستند و  به روند خواب رفتن شما کمک میکنند
نحوه ی مراقبه کردن هم اینطور هست که در یک جایی اروم دراز بکشید یا در روی صندلی صاف بشینید بعد چشمانتون رو ببندید کمی خودتون رو شل بگیرید و بدنتون رو تصور کنید که اروم میشه از پاهاتون شروع کنید تا سرتان تصور کنید که اروم میشه از اهنگ های مخصوص مراقبه استفاده کنید که ارامش بخش هستند و شمارو به خلسه فرو میبرن  و اروم یک نفس عمیق بکشیدو اون رو دم و باز دم کنید به هر دم و باز دم توجه بکنید و این روند رو همینطور تکرار کنید و سرعت نفس کشیدنتون هم به مرور اروم تر و اروم تر میشه این تمرین رو انجام بدید تا جایی که اروم اروم میشید و ذهن تون ساکت شده و بعد از اون شروع کنید به استراحت کردن تکرار این مراقبه در طول و  یا قبل از هر خواب بشما بسیار کمک میکنه تا اینده خواب بسیار ارومی رو تجربه کنید
براتون ارزوی موفقیت شادی عشق و سلامتی رو دارم


پاسخنقل‌قول
(@qasedak)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 310
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۱:۱۷ ب.ظ  

سلام و تبریک به همه خانمهای گل🌷🌷

کیفیت خوابم افتضاحه😢 خوابم خیلی سبکه و با کوچکترین صدا از خواب بیدار میشم.. توی مکانهای شلوغ و یا جاهایی که میریم مهمونی اصلا خوابم نمیبره, باید همه بخوابن و همه جا تاریک و ساکت بشه تا من بعد از دو ساعت اینور و اونور کردن و آشنایی با محیط جدید شاید خوابم ببره.. تعداد دفعاتی که من خواب کامل و بدون بیدار شدن تا حالا داشتم شاید به تعداد انگشتهای یک دست نرسه😢😢 از اونجایی که شوهرم از ساعت دو زودتر نمیخوابه کلا مشکل خوابم تبدیل شده به یک فاجعه😭😭

از موقعی که ازدواج کردم ساعت خوابم شده دو به بعد و ساعت بیداریم هم ده به بعد😂😂 برای همین صبحها دیر لود میشم😂😂

راههایی که امتحان  کردم و خدا رو شکر تا حدودی کمک کننده بوده برای اینکه زودتر خوابم ببره گفتن ذکر به همراه تمرکز و توجه کامل بوده... از اونجایی که موقع خواب دمای بدن میاد پایین حتما با روسری میخوابم چون گرم شدن مغز باعث تسریع فرایند خواب میشه( مخصوصا برای کسانی که سینوزیت دارن)...

آخرین جملم قبل از خواب هم اینه که خدایا هیچ قدرتی بالاتر از تو نیست تو اگه بخوای هر ناممکنی ممکن میشه و اگه نخوای تموم دنیا هم جمع بشن نمیتونن تو رو مجبور به انجام کاری  کنند ... همه چیزو سپردم به دستان توانای تو...


پاسخنقل‌قول
(@hastisadat)
کاربر فعال
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 45
۰۷/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۴۸ ب.ظ  

سلــــــــــام میلاد حضرت فاطمه (‌س)‌ و روز زن و مادر رو ب همه تبریک میگم😍

خـــــــــــــــــواب😋😴
من هستی🙋‍♀ الان پنج ماه و یک روز هست ک ترک کردم😜(‌‌بعد از سمینار پنجم اقای جاودانی هااااا)‌ چون قبلا خیلی میخوابیدم ولی الان😍
معمولا ١٢ تا ١٢و نیم میخوابم صُبا هم ی ربع ب هفت بیدارم

من جز اون دسته ادمایی هستم ک اگ دنیا رو اب ببره من رو خواب میبره🙃 بخاطر همین کیفیت خوابم زیادی خوبه😅

اول صُبم راستش دل کندن از بالش و پتو کمی واسم سخته وقتی الارم گوشیم زنگ میخوره همچی برخورد خوبی باهاش ندارم 😬 بخاطر همی الان باهام قهره صُبا از عمد زودتر میزنگه😝 ولی در کل ب محض بلند شدنم خواب از سرم میپره و پر انرژی میشم💪

ارامشم ک خدا رو شکر دارم مخصوصا ک موقع خواب عادت دارم تا اونجا ک بتونم اعمال قبل خواب رو انجام میدم 🤲🤗

پیشنهادم در مورد کیفیت خواب🤔 وقتی در طول روز سرگرم فعالیت هایی باشیم ک دوس داریم و همین طور روزانه ورزش کنیم و ساعت منظم و مشخصی بخوابیم کیفیت خواب مون میره بالا البته اتاق باید تاریک و بدون صدا باشه و لباس راحت تنمون باشه و از همه مهمتر ذهن خالی از هر چیزی باید باشه

قطعا وقتی جسم سالم باشه خواب راحت تری هم خواهیم داشت پس باید ب تغذیه سالم اهمیت داد اما اینکه چ تغذیه ای موجب خواب راحت میشه رو نمیدونم🤷‍♀ چون بدن من از این سوسول بازی ها بر نمیداره😁 وقتی خوابم نیاد هیچی باعث خوابم نمیشه و اگ خوابم بیاد ینی خوابم میاد هیچکس و هیچ چیزم نمیتونه بپرونش اینکه میگن قهوه و فلان و بهمان بخورین دیگه نمیخوابین رو من جواب نمیده چون بارها امتحان کردم فقط صدا بدنم بلند شده ک ای بابا من خوابم میاد تو میخوای با قهوه گولم بزنی😐🤪 ولی در کل شاید شیر گرم با خرما خوب باشه(‌ البته شاید چون من دوس دارم اینجور فک میکنم )‌ واینکه موقع خواب معده ن باید خالی باشه و ن پر و همین طور شبا مایعات کمتر بنوشین😌

واس منفعت خواب هم خب بدن ب استراحت نیاز داره تا خستگی از بدن بیرون بره و با خواب قوای از دست رفته بدن دوباره برمیگرده و موقع خواب چون تحرکی نداریم فعالیت مغزی کم میشه و این ی جور استراحت واس مغز هستش ک باعث میشه روز بعد پر انرژی و با تمرکز و دقت بالا شروع ب فعالیت کنیم همین طور اعصاب ادم اروم میشه و خواب کافی تا حدودی از پرخاشگری کم میکنه واینکه رشد هم تو خواب بیشتر اتفاق میوفته....👌👍

الهی ارامش جز جدایی ناپذیر همگی باشه❤️


پاسخنقل‌قول
صفحه 1 / 2