Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

بورس چیست و چرا؟  

 

(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۱ ب.ظ  
بورس یا بازار سهام، یک بازار سازمان‌دهی شده است که با هدف خریدوفروش سهام یا هر نوع اوراق بهادار یا کالای دیگری شکل گرفته است. واژه «بورس» اشاره به منزل فردی هلندی به نام ون در بـورس (Van der Burse) دارد که خریداران و فروشندگان در منزل او جمع می‌شدند و با یکدیگر معامله می‌کردند.
 
عملکرد اصلی تمامی بورس ها، نظیر بازار بورس سهام یا کالا، حصول اطمینان از یک معامله عادلانه و منظم، در کنار انتشار اطلاعات قیمت برای همه اوراق و دارایی های معامله‌شده در بازار است. بازارهای بورس به شرکت ها، دولت‌ها و سایر گروه‌ها پلتفرم یا زیرساختی را ارائه می‌کنند که برای فروش اوراق بهادار به عموم سرمایه گذاران از آن بهره ببرند.

 


نقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۲ ب.ظ  
بازار بـورس ممکن است در یک مکان فیزیکی قرار داشته باشد که معامله گران یکدیگر را آنجا ملاقات کنند و دست به خریدوفروش بزنند یا معاملات به‌صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.
 
«بازار سهام»، «بازار سرمایه» یا «بازار بورس» نام‌هایی است که بسته به موقعیت جغرافیایی به آن داده می‌شود.
 
توضیحاتی در مورد بـورس
 
ازنظر تاریخی افرادی بودند که به‌منظور خریدوفروش کالاها و سایر سرمایه گذاری ها و برای بحث بر سر معاملات خود در مکان‌های مشخصی یکدیگر را ملاقات می‌کردند. در طول زمان، معامله گران سازمان‌یافته‌تر شدند و پروسه خریدوفروش مدون‌تر شد که درنتیجه به توسعه بازارهایی مثل بازار بـورس نیویورک (NYSE) انجامید

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۲ ب.ظ  
بورس ها در همه جای جهان وجود دارند، چند نمونه از معروف‌ترین آن‌ها بازار سهام نیویورک، نزدک و بازار سهام توکیو است. امروزه بسیاری از معاملات بـورس با پیشرفته‌تر شدن بازار و قابلیت انجام معاملات عادلانه بدون حضور اعضا در سالن معاملات، به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شوند.
 
همه بازارهای بـورس یک سری نیازها و قوانین خاص برای هر شرکتی که می‌خواهد سهام خود را عرضه کند در نظر می‌گیرند. بعضی از بازارها قوانین سخت گیرانه تری دارند، اما یکی از قوانین پایه‌ای برای ورود شرکت ها به بازار سهام ارائه گزارش‌های مالی منظم و گزارش‌های درآمد حسابرسی شده است.

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۳ ب.ظ  
 
معادل‌ انگلیسی بورس عبارت است از:
 
Bourse, Stock Market, Stock Exchange, Exchange

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۵ ب.ظ  
 💫... بورس مثل یه کسب و کار بسیار حرفه ای و سخت هست که سود کردن در اون مستلزم مهارت و تلاش و یادگیری و تمرین فراوان هست
 
نمیشه که فقط یک نفر یک موردی را معرفی کنه و فردا همه برن و تو بورس پولدار بشن!
 
عین این می مونه که بگی اگه شما دکتر بشین، می تونین جراحی کنین و خیلی درآمد خوبی داره
 
آیا از همین فردا می تونین دکتر بشین؟
 
اینم مثل همونه ... در هر شغل و مهارتی باید آموزش ببینین و تلاش کنین و مطالعه کنین و کلاس برین و تکامل تون رو طی کنین و تمرین کنین و تجربه کسب کنین تا بتونین موفق بشین ... موفقیت آسونه ولی آسون نیست چرا که خیلی ها صبوری و تلاش رو دوست ندارن.

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۵ ب.ظ  
🔹 ممکن این سوال به ذهنتون خطوط کنه که، همه چی داره سرسام آور گرون میشه ... من ایکس میلیون پول دارم ... برم طلا بخرم خوبه یا یه خونه بخرم یا ماشین و سکه و دلار؟
 
👈 و چقدررر این سوال پرتکرار هست ... 
 
یک کلام ختم کلام :
 
طلا و دلار و سکه و ماشین و مسکن فقط برای مصرف شخصی و مورد نیاز مناسب هست و بس
 
مخصوصا خونه که اگه خونه ندارین حتما اولویت تون باید تهیه خونه باشه ... حالا بعد خرید شما چه قیمت ش دوبل بشه چه نصف بشه مهم نیست ... شما برای سود نمیخرین برای زندگی و آسایش میخرین

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب.ظ  
برای سرمایه گذاری و سود بردن، من  « علی جاودانی »به شخصه هیچ وقت سراغ خودرو و ملک و طلا و دلار نمیرم حتی اگه مطمئن باشم که چند برابر قراره گرون بشن، چون احتکار محسوب میشه و ظلم در حق مردم هست.
 
هزاران کارگر و کارمند و بازنشسته هستن که هر چی حقوق میگیرن باید بدن پای اجاره ولی از اینور نزدیک 3 میلیون واحد مسکونی در کشور خالی هست و احتکار شده برای کسب سود توسط مالکان شون!
 
یا افراد زیادی به خاطر مهریه تو زندان هستن یا کلی بیمار خاص نیازمند داروهای خارجی هستن و افزایش قیمت دلار و سکه باعث به خطر افتادن جان این عزیزان میشه
 
ما همون راه خودمون رو میریم و مطمئنیم که بار کج به منزل نمیرسه حتی اگه صد برابر سود ریالی نصیب ما کنه

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۷ ب.ظ  
سرمایه گذاری اول روی خودمون و دانش مون
دوم روی هوش مالی مون
سوم شکوفا کردن مهارت ها و علاقمندی هامون و پولساز کردن فعالیت هامون
چهارم در بازار سرمایه و بورس ( با آگاهی )
 
💫سوال؟؟
 
🔹 آقای جاودانی شما واقعا پولدار هستین؟ اینکه میگین " من سهامدار سنگین فلان سهم هستم " و اون سهم هم چند برابر شده و این همه هم پول مشاوره از اعضا میگیرین و در مورد هوش مالی صحبت می کنین، واقعا پولدار و موفق هستین؟

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۷ ب.ظ  
👈 دوستان خوبم، چند نکته هست که باید جداگانه توضیح بدم :
 
اولاً خیلی از اساتید هستن که تنها شغلشون آموزش دادن روش های موفقیت هست و خودشون هیچ فعالیت و تجربه ای خارج از این موضوع ندارن ... من از اونا نیستم و از نوجوانی و حتی دوران دبیرستانم، فعالیت های بازاری و اقتصادی داشتم و از فروشندگی و بازاریابی و مدیر فروش بگیر تا سرمایه گذاری و خرید و فروش و سهامداری و ... رو کار کردم و با پوست و استخوان، تجربیات عمیقی رو در همه این مراحل کسب کردم و الان هم کارهای خودم سر جاش هستن و تجربیاتم رو به شماها هم منتقل می کنم
 
دوماً از نظر من ثروت واقعی اون چیزایی هست که نمیشه با پول خرید، مثل شخصیت و احترام و رفتار خوب با مردم و وجدان و خداشناسی و آرامش و خوشحالی و نیکوکار بودن و سلامت جسمانی و روابط عاطفی عالی و محبوبیت و خوش اخلاقی و خشنود کردن خداوند
 
و اینا رو نمیشه با هیچ پولی خرید ...

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۲/۱۳۹۸ ۲:۰۸ ب.ظ  
 
 
اصلا معیار موفقیت ما در درگاه خداوند، میزان پول و مادیات ما نیست ... خداوند به این چیزا نگاه نمی کنه ... خدا به این نگاه می کنه که تا چه اندازه داری بهتر عمل می کنی (طبق توضیحاتم در ویس پیام نوروزی) و برای به دست آوردن رضای پروردگار چه قدم هایی برمیداری و برای کمک به دور و بری هات، چیکار می کنی و چقدر براشون خوبی و خیر می خوای.
 
خدا که دلش شاد باشه و بهت افتخار کنه و پیش خودش بگه که به بههههه یه بنده ای دارم که بقیه با دیدنش به یاد من می افتن و این بنده لیاقت بهترین چیزا رو داره، اونوقت هست که جوری مسیر رو برات هموار می کنه که مات و مبهوت می مونی که چجوری معجزات و پول و احترام و خوشبختی و آرامش و امکانات و .. وارد زندگی ت میشن.
 
فقط کافیه هدف ت از هر چیز حتی پولدار شدن و کسب و کارت، کسب رضای خدا باشه ... اونوقت خداوند کمک ت می کنه که به سادگی همه موانع رو برداری و پیش بری و اون چیزایی که بهترین ها هستن رو طوری در زندگی ت قرار میده که هیچ کس نمی تونه جلودارش باشه و هیچ حد و مرزی هم نمیشه براش قائل شد چرا که نعمت های خدا فراوان و بی نهایت هستن و از نظر من، اینا ثروت هستن و بس.
 
 
🔵کانال تلگرامی موفقیت شخصی و همسر داری استاد جاودانی🔵

 


پاسخنقل‌قول