Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قزاقستان  

 

(@latif-7315)
کاربر جدید
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 0
۱۴/۰۲/۱۳۹۸ ۵:۲۰ ق.ظ  

این کار در اداره دادگستری وابسته به وزارت دادگستری این کشور انجام می شود. مدارک لازم جهت ثبت کردن شرکت به قرار ذیل می باشد :
الف) سه نسخه اساسنامه ثبت به دو زبان روسی و قزاقی 
ب) سه نسخه صورتجلسه تاسیس شرکت به دو زبان روسی و قزاقی 
ج) سه نسخه صورت جلسه تاسیس شرکت به دو زبان روسی و قزاقی 
د) آدرس حقوقی شامل مدارک خرید ملک و یا قرارداد اجاره به همراه موافقت نامه کتبی و رسمی شده مالک در خصوص امکان انجام کار اداری یا تجاری از سوی مستاجر 
ه) تصویر پاسپورت برابر اصل شده شرکا به دو زبان روسی و قزاقی 
ی) برگه تقاضانامه 
ن) فیش واریز نقدی در حساب دادگستری به میزان 7600 تنگه برای LLP
و) نام مورد تقاضا به منظور ثبت کردن شرکت به دو زبان روسی یا انگلیسی ( نام پیشنهادی باید جدید بوده و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد ). 
ز) چنانچه کارها توسط وکیل انجام می شود وکالت نامه جهت ثبت 
به منظور ثبت یک شعبه یا دفتر نمایندگی، شرکت مادر می بایست اسناد و مدارک ذیل را به اداره ثبت شرکت ها در وزارت دادگستری جمهوری قزاقستان تسلیم نماید :
الف) تکمیل فرم تقاضا و تقاضا جهت تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه 
ب) گواهی مبنی بر تجاری بودن و یا گواهی ثبت مبنی بر اینکه شرکت مادر به صورت قانونی بر اساس قوانین کشور مبدا مشغول به فعالیت بوده و موجودیت دارد. 
ج) تصویر اساسنامه و موافقت اصولی ( یا معادل آن ) مربوط به شرکت مادر 
د) مصوبه شرکت مادر مبنی بر تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه 
ه) آدرس مکان دفتر نمایندگی یا شعبه 
ی) اسناد و مدارک مبنی بر پرداخت و هزینه ثبت 
د) تصویر پاسپورت و یا دیگر مدارک تاییدکننده هویت افراد خارجی موسسه به انضمام یک نسخه ترجمه رسمی به زبان روسی و قزاقی

ثبت شرکت در قزاقستان


نقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۰/۰۲/۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب.ظ  

قزاقستان یکی از کشورهای بزرگ آسیای مرکزی است. این کشور بزرگ ترین کشور محصور در خشکی است که مساحت آن به 2717300 کیلومتر مربع می رسد و از لحاظ وسعت ، تقریباَ پنج برابر افغانستان و نهمین کشور بزرگ در دنیا است.

 

قزاقستان در قلب اوراسیا قرار دارد و از طریق این کشور مناطق بزرگ آسیا و اقیانوس آرام به خاورمیانه ، آسیای مرکزی و اروپا وصل می شود. 
در قزاقستان به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری و اطمینان از سیستم تضمین حفاظت از سرمایه گذاران خارجی با توجه به وضعیت ملی ، شرکت های داخلی و خارجی به صورت مساوی ارزیابی شده و کلیه قوانین برای آن ها یکسان است. سرمایه گذار از حمایت کامل و بی قید و شرط از حقوق و منافع خود برخوردار است و حق دارد که در صورت اعمال شرایط غیرقانونی دولت قزاقستان یا اقدامات غیرقانونی مسئول، خسارات حاصله را محاسبه نماید. این کشور، ثبات و اعتبار قراردادهای منعقد شده بین سرمایه گذاران و نهادهای دولتی قزاقستان را تضمین می کند. 

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۰/۰۲/۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب.ظ  
با توجه به جایگاه مهم اقتصادی و ظرفیت های بکر در قزاقستان ، تولید مشترک ، سرمایه گذاری و صادرات مستقیم از بهترین راه های توسعه روابط تجاری با قزاقستان است که می تواند زمینه سودآوری مناسبی را برای بازرگانان کشورمان فراهم کند. 
چنانچه می خواهید در بازاربزرگ این کشور حضور داشته باشید ، حتماَ نیاز به ثبت کردن شرکت خواهید داشت. درواقع، انجام هرگونه فعالیت تولیدی و یا خدماتی در قزاقستان نیازمند ثبت شرکت و یا اخذ لیسانس کار شخصی ( صرفاَ در یک زمینه مشخص ) می باشد. در غیر اینصورت شخص خاطی از کشور قزاقستان اخراج می گردد. 

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۰/۰۲/۱۳۹۸ ۴:۵۲ ب.ظ  
 
انجام هر گونه فعالیت تولیدی و یا خدماتی در قزاقستان نیاز به ثبت شرکت و یا گرفتن لیسانس کار شخصی) صرفا در یک زمینه مشخص (می‌باشد، در غیر اینصورت شخص خاطی از کشور قزاقستان اخراج می‌گردد. 
بطور کلی شرکتهای خارجی به دو گونه کلی خود را در قزاقستان به ثبت می‌رسانند: 
-نمایندگی یا شعبه
-شخصیت حقوقی محلی
ثبت شعبه یا نمایندگی صرفا مجوزی برای ارائه خدمات و یا محصولات شرکت اصلی بوده و امکان انجام فعالیت تولیدی را نخواهد داشت ضمنا هیچگونه دارایی از خود نداشته و کلیه داراییهای آن متعلق به شرکت اصلی خواهد بود بنابراین ثبت شعبه و یا نمایندگی برای یک شرکت خارجی در قانون کشور قزاقستان به منزله ایجاد یک شخصیت حقوقی جدید نبوده و نمی‌تواند از ظرفیتهای فعالیت یک شرکت داخلی بهره ببرد بنابراین اکثر شرکتهای خارجی که قصد انجام فعالیت‌های تولیدی یا خدماتی در قزاقستان را دارند اقدام به ثبت شرکت حقوقی محلی می‌نمایند

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۰/۰۲/۱۳۹۸ ۵:۰۰ ب.ظ  

 

البته انواعی از شرکت نزدیک به LLP نیز وجود دارند که در موارد خاص در امور تجاری به ثبت می‌رسند مانند: SLP-LP-UP-PC  که توضیحات آن به پیوست درج گردیده ولی قالب شرکت‌ها در قزاقستان بصورت LLP می‌باشند. 
این شرکت‌ها از لحاظ تعداد شرکا برای ثبت محدودیتی نداشته و هر تعداد شریک با مشخص نمودن میزان سهم الشرکه از میزان سهم قابل پذیرش می‌باشد. 
شرکا می‌توانند شخصیت‌های حقیقی و یا حقوقی بوده و میزان سهم آن‌ها به حقیقی یا حقوقی بودن آن‌ها مرتبط نمی‌باشد مثلا می‌توان تمام سهم یک شرکت متعلق به شرکت دیگری باشد. 
الزاما نیازی به محلی و یا حتی مقیم بودن سهامداران نبوده وهر خارجی بواسطه دارا بودن ویزا تجاری وداشتن مدارک مورد نیاز مانند کارت RNN (ثبت مشخصات فرد در اداره مالیا ت) و کپی ترجمه و تایید شده قانونی پاسپورت می‌تواند به ثبت شرکت اقدام نماید یعنی کل سهام یک شرکت مسئولیت محدود می‌تواند از ابتدا در اختیار افراد خارجی باشد. 
 

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۰/۰۲/۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب.ظ  
حداقل سرمایه اولیه ثبت شده شرکت میزان ۱۲۰۰۰۰ تنگه معادل تقریبا ۱۰۰۰ دلار می‌باشد که در زمان اعلام در اساسنامه جایی ثبت نمی‌شود ولی پس از افتتاح حساب در حساب شرکت واریز می‌گردد. 
چنانچه شرکت بخواهد در آینده اقدام به راه اندازی کارگاه و یا کارخانه و یا فروشگاه بنماید این موضوع در اساسنامه درج می‌گردد البته برای راه اندازی فروشگاه نیازی به ثبت شرکت نمی‌باشد و شخص با ارائه مدارک انجام تجارت شخصی که در ابتدا قید شد Individual Proprietorship (IP)  و شرایط آن در فایل پیوست می‌باشد می‌تواند اقدام به راه اندازی فروشگاه بنماید و در این زمینه نیازی به مراجعه به اصناف نبوده و اصولا اصناف به مانند ایران در قزاقستان عمل نمی‌کنندبلکه بیشتر در قالب اتحادیه ویا انجمن در جهت منافع جمع حرکت می‌شود. اما سرکشی‌های دولتی در زمینه هر شغل صورت پذیرفته و چنانچه موازین قانونی رعایت نگردد مطابق قانون با آنان رفتار می‌شود و در زمینه راه اندازی کسب و کارهایی که نیاز به تخصص دارند کمیته‌ای وجود دارد که جهت صدور مجوز آن شغل مدارک را بررسی و پس از تایید مجوز مربوطه صادر می‌گردد. 

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۰/۰۲/۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب.ظ  
جهت راه اندازی کارخانه ابتدا باید طرح آن را بصورت کامل با ذکر دقیق مشخصات شامل تجهیزات، نیروی کار و...... به کمیته مذکور ارائه گردد. 
سپس مکان کارخانه و ماشین آلات نصب و راه اندازی گردد و بعد از بازدید مکان توسط ناظرین کمیته و تایید مجوز راه اندازی صادر می‌گردد. 
 
برای ثبت یک شخصیت حقوقی در مراجع ثبتی (وزارت دادگستری و دفا‌تر منطقه ایش) همه اسناد مورد نیاز می‌بایست تحویل مراجع ذی صلاح گردد. 

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۰/۰۲/۱۳۹۸ ۵:۰۶ ب.ظ  

مدت زمان ثبت دولتی

کمتر از یک روز کاری پس از روز تقاضا در صورت ارائه تمام مدارک ضروری

*کسب و کارهای کوچک

*کسب و کارهای متوسط و بزرگ

*ثبت سوابق شعبات و دفاتر نمایندگی که تجارت خود را بر اساس اساسنامه استانداردانجام می دهند

کمتر از سه روز کاری پس از روز تقاضا در صورت ارائه تمام مدارک ضروری

*ثبت دوباره دولتی شخصیت های حقوقی که کسب و کار کوچک فرض می گردند و همچنین برای شخصیت های حقوقی که کسب و کار متوسط و بزرگ تلقی می گردند و تجارت خود را بر اساس اساسنامه استاندارد انجام می دهند

*ثبت حساب های شعبات و دفاتر نمایندگی آنها

کمتر از هفت روز کاری پس از روز تقاضا در صورت ارائه تمام مدارک ضروری

*ثبت دولتی یا ثبت دوباره شخصیت های حقوقی که کسب و کار کوچک تلقی می گردند و نیز آن شخصیت های حقوقی که متوسط و بزگ تلقی می گردند و تجارتشان بر اساس اساسنامه غیر استاندارد انجام می پذیرد

*ثبت سوابق و ثبت دوباره شعبات و دفاتر نمایندگی آنها

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۰/۰۲/۱۳۹۸ ۵:۰۷ ب.ظ  

فرجه رها سازی مدارک برای ثبت

 

در همان زمان، و در کمتر از پنج روز کاری از زمان تسلیم تقاضانامه در صورت ارائه تمام مدارک ضروری

*کسب و کار های کوچک

*کسب و کارهای متوسط و بزرگی که تجارتشان بر اساس اساسنامه استاندارد می باشد

*ثبت حساب های شعبات و دفاتر نمایندگی آنها

در کمتر از یازده روز کاری از زمان تسلیم تقاضانامه در صورت ارائه تمام مدارک ضروری

*کسب و کار های متوسط و بزرگی که تجارتشان بر اساس اساسنامه غیر استاندارد باشد، برای شعبات و دفاتر نماینگی آنها

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۰/۰۲/۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب.ظ  
پس از تصویب و ثبت گردیدن بوسیله سازمان دولتی: 
 
*این مدارک ارائه می‌گردند: گواهینامه ثبت دولتی، کارت آمار، و یک گواهی ثبت مالیاتی از طرف مقامات مالیاتی
 
*شخصیت حقوقی می‌تواند مهر خود را سفارش داده و افتتاح حساب بانکی نماید.
 
سرمایه گذاران موظفند که در قالب مقررات بانکی جمهوری قزاقستان به پول ملی و یا ارز خارجی افتتاح حساب نمایند. شعبات و دفا‌تر نمایندگی موظفند از طریق حساب خارجی فعالیت نمایند. 
 
شرکتی که در یک کشور دیگر ثبت گردیده است مجاز به فعالیت در خاک قزاقستان نیز می‌باشد. به این منظور شرکت مذکور می‌بایست بار دیگر در محل تازه فعالیتش ثبت مالیاتی گردد یعنی در محلی که دفتر مرکزی و یا دارائی‌هایش قرار دارند. 
 
آدرس و مشخصات تماس وزارت دادگستری جمهوری قزاقستان: 
 
قزاقستان – آستانه-۰۱۰۰۰۰ – خیابان اورینبور، سمت چپ، خانه وزرا، ورودی سیزده
 
تلفن: ۳۷-۰۷-۷۴ (۷۱۷۲) ۷+

 


پاسخنقل‌قول