Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

ثبت شرکت در تهران و ایران  

 

(@latif)
کاربر جدید Customer
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 4
۰۴/۰۳/۱۳۹۸ ۸:۴۵ ق.ظ  
  • انواع شرکت های تجاری در ایران

شرکت های تعریف شده در حقوق تجارت ایران عبارتند از :
سهامی، با مسئولیت محدود ، تضامنی ، نسبی ، مختلط سهامی ، مختلط غیرسهامی ، تعاونی .

  • شرایط ایجاد شرکت تجاری

شرط ایجاد شرکت تجاری انعقاد قرارداد شرکت تجاری است. شرایط انعقاد قرارداد شرکت تجاری اعم از عمومی و اختصاصی عبارت است از :
- اهلیت 
- تراضی 
- کفایت تعداد شرکا 
- موضوع قرارداد شرکت ( در شرکت های تجاری، موضوع شرکت باید معلوم و معین باشد ).

شما دوستان عزیز می توانید برای مطالعه بیشتر به کارا ثبت مراجعه کنید. 


نقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۹/۰۳/۱۳۹۸ ۱۰:۰۹ ق.ظ  

تعریف شرکت به زبان ساده :

شرکت همانطور که از نامش پیداست از خانواده کلماتی مانند شراکت و شریک می باشد. به طور کلی شرکت به معنای این است که اشخاصی (از 2 نفر به بالا) جمع شوند و مجموعه ای را با هم تشکیل دهند و با آن مجموعه فعالیت های اقتصادی انجام دهند، نفعی ببرند و پس از کسر هزینه های انجام گرفته، سود باقیمانده را بین اعضای شرکت تقسیم کنند.

در جامعه امروز خیلی ها را می بینیم تا با یکدیگر مغازه ای دارند ، شریک اند یا کاسبی را راه اندازی کرده اند و فعالیت اقتصادی می کنند. آن ها ناخودآگاه بدون اینکه شرکتی را به صورت رسمی به ثبت برسانند ، کارکرد شرکت را پیاده سازی کرده و از قوانین آن پیروی می کنند ولی با یک تفاوت  که فعالیت آن ها رسمی نمی باشد


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۹/۰۳/۱۳۹۸ ۱۰:۰۹ ق.ظ  

شرکت ها کلا به 2 دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم بندی می شوند

الف ) شرکت تجاری

نوعی از شرکت می باشد که تحت سیطره ی قوانین تجارتی تشکیل می گردد و هدف از ایجاد آن جلب سود و منفعت و تقسیم آن میان اعضا می باشد و کلیه ی فعالیت های شرکت  پیرامون امور تجاری و بازرگانی شکل می گیرد. خود دسته شرکت های تجاری به 7 شاخه زیر تقسیم بندی می شوند که ما آن ها اصلاحا به عنوان نوع شرکت می شناسیم

الف – 1 –  شرکت سهامی (مانند شرکت های سهامی خاص و عام)

الف – 2 – شرکت با مسئولیت محدود

الف – 3 –  شرکت تضامنی

الف – 4 – شرکت مختلط غیر سهامی

الف – 5 – شرکت مختلط سهامی

الف – 6 – شرکت نسبی

الف – 7 –  شرکت تعاونی تولید و مصرف

ب ) شرکت های مدنی

نوعی از شرکت می باشد که از اجتماع مالکین متعدد در شی ء واحد به نحو اشاعه تشکیل می گردد و از در هم آمیختن سهم الشرکه ی نقدی و غیرنقدی افراد حقیقی و حقوقی به وجود می آید با این تفاوت که مالکیت سرمایه به شخصیت حقوقی شرکت انتقال نمیابد و هر شخص به طور جداگانه مالک سرمایه ی خود می باشد و امور به صورت مشارکتی اداره میگردد.

از معروف ترین نوع شرکت هایی که بیشتر به گوشمان می خورد موارد زیر هستند


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۹/۰۳/۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ق.ظ  

اگر به دنبال فعالیت قانونی و رسمی در ایران هستید، حتما حتما حتما باید شرکتی در راستای فعالیت خود به ثبت برسانید تا در آینده دچار مشکلات نشوید

 1– تنظیم قرارداد اولیه با مؤسسه حقوقی نخستین

 
 

در رابطه با هر یک از امورات ثبتی،موکل ابتدا در دفتر مؤسسه حضور یافته و پس از مشاوره رایگان با کارشناس مربوطه و پس از حصول اطمینان اقدام به امضای قراداد نماید، در صورتی که موکل زمان کافی برای حضور در محل شرکت را نداشته باشند ، کارشناسان مجموعه به صورت رایگان در محل موکل حضور می یابند و پس از عقد قرارداد، امورات به صورت غیر حضوری قابل انجام می باشد.

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۹/۰۳/۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ق.ظ  

2 – تکمیل مدارک مورد نیاز توسط شما;

پس از عقد قرارداد با مؤسسه ، مدارک مربوطه و مورد نیاز از طرف نخستین ثبت به شما اعلام می گردد و شما می بایست مدارک مربوطه را در اسرع وقت به صورت کامل تهیه نموده و تحویل مؤسسه دهید.

3 – تنظیم مدارک و ارجاع به سازمان مربوطه

۴– انجام امورات مربوط به روزنامه و آگهی؛

پس از اینکه از طرف سازمان مربوطه در رابطه با پرونده شما جوابیه دریافت گردد، نخستین ثبت اقدام به بررسی مجدد پرونده و تنظیم مدارک برای روزنامه رسمی نموده و بلافاصله پس از تکمیل مدارک، آنها را برای دریافت آگهی و روزنامه رسمی ارسال می نماید.

5 – حضور موکل و دریافت گواهینامه پایان کار
 
 
 

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۹/۰۳/۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ق.ظ  

خیلی ها به جهت ایینکه کالا یا خدماتی ارائه می دهند و شرکتی ثبت می کنند و نام آن کالا و خدمات را بر روی شرکت شان می گذارند و فکر می کنند که دیگر کسی نمی تواند به نام آن ها فعالیتی مشابه انجام دهد، ولی سخت در اشتباهند !!!

ثبت نام شرکت باعث این نمی شود که شخص دیگری از نام محصول یا خدماتی که ارائه می دهید استفاده نکند، نام شرکت شما تنها و تنها نام تشکل حقوقی است که ثبت می کند و اگر می خواهید از نامی که برای محصولات یا خدمات خود استفاده کرده اید محافظت کنید می بایست اقدام به ثبت برند نمایید که کلیه مسائل مربوط به ثبت برند در صفحه مربوط به آن توضیح داده شده است.

 


پاسخنقل‌قول