Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

قلم و نویسندگی  

 

(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۴/۱۳۹۸ ۱:۰۹ ب.ظ  

بی گمان قلم یکی از نعمت های بی بدیل الاهی است که کردگار علیم و حکیم، موهبت برخورداری از آن رااز پگاه ازل در سرنوشت آدمی رقم زده است. نوشتار یکی از مهم ترین راه های گسترش معرفت و پرورش فضیلت شناخته می شود و نگارش از کارآمدترین شیوه های تعمیق فرهنگ ناب دینی به شمار می آید. از این رو، به جاست امروز را که به عنوان «روز قلم» نامگذاری شده است ارج نهیم و در نکوداشت مقام دانش و دانشمندان بکوشیم.

 


نقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۴/۱۳۹۸ ۱:۱۵ ب.ظ  

قسم به نخستین خطی که از نگاه قلم، تا افق ناپیدای آفرینش کشیده شد! روز قلم مبارک

 

نویسندگی یعنی همراه و همیار شدن با کاغذ و قلم است .

 

نوشتن به انسان کمک میکند ذهنش باز شود.

 

قلم زبان خداست قلم امانت آدم است قلم ودیعه عشق است هرکسی را توتمی است و قلم سرمایه ی یک نویسنده است و قلم توتم آن.

 

نویسندگان متعهد و بشردوست که رسالت خود را در قبال اجتماع انسانی و فرهنگ متعالی آن شناخته اند، با بهره مندیِ هنرمندانه از زبان، خواست ها و آرمان های انسان ها را بیان می کنند و با موشکافی قلم، رازگشایی ها می نمایند و ضمن روشنگری راه فضیلت و کمال، تاریکی های نادانی را از فضای زندگی آنان می زدایند و سختی ها و تلخی های حیات را با زلال اندیشه های حکیمانه و خیرخواهانه خود گوارا می سازند. خلاصه اینان اند که عدالت را پشتیبان بوده، نقاب زرین تزویر را از چهره صاحبان زر و زور می زدایند و مدافع حقوق توده های ستمدیده و مظلوم اند.

 

 

 

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۴/۱۳۹۸ ۱:۲۰ ب.ظ  

عرصه جولان قلم، نمایشگاه توانمندی های اندیشه اندیشمندان بوده است. معیار سنجش فکرها، انسانیت انسان ها و توانمندی ارزش ها را در اطراف قلم های انسان ها باید مشاهده کرد و قلم، معیاری برای سنجش فکر و توان اندیشه هاست. در جولان این قلم هاست که عقل اندیشمندان نمود پیدا می کند؛ چه اینکه امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام فرمود: «اندیشه فرهیختگان بر کرانه قلم هایشان جلوه گر است».

قدرت قلم

بدون تردید پیشرفت ها، امتیازها و مزایای علمی، دینی، ادبی و فکری که جوامع پیشرفته کنونی از آن برخوردارند، مرهون کوشش و نگارش نویسندگان دیروز است و چشم اندازهای امیدبخشی که در آیینه تصورات بشرِ فردا نقش می بندد، به تلاش نویسندگان بشردوست امروز وابسته می باشد. به قول ادیبی فرزانه: «نویسندگان توانا و متعهد گذشته، به منزله شهریاران مقتدری هستند که هم چنان از میان مقابر خویش بر ما سلطنت و حکمروایی دارند؛ زیرا قدرت قلمِ متکی بر حق و عدالت، از هر اسلحه ای قوی تر و برنده تر است».


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۴/۱۳۹۸ ۱:۲۰ ب.ظ  

کتاب ها و نوشته ها، منبع و میراث ماندگاری برای نسل های آینده و خود فرد به شمار می رود تا آن جا که آن ها را جزو صدقه جاریه نیز قرار داده اند و به راستی که نفع آثار قلم، همواره ادامه دارد و پاداش آن نصیب صاحب آن می شود. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده است: «آن گاه که یک فرد مؤمن از دنیا می رود، حتی اگر برگی از نوشتار از خود باقی بگذارد، نوشتاری که مطالب علمی در آن انعکاس یافته است، این برگ به صورت پرده و حفاظ و سپری او و آتش جهنم خواهد بود و او را صیانت خواهد کرد و خداوند متعال در برابر هر حرفی که در آن نگارش یافته است، شهری گسترده تر از دنیا و آن چه در آن است به وی عطا می کند». نیز از آن حضرت است که: «هر کس دانش یا سخنی از من بنگارد، پاداش او نیز همواره وجود دارد تا هنگامی که آن دانش و سخن بر جا مانده است».


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۴/۱۳۹۸ ۱:۲۴ ب.ظ  

 نوشتن زکات دست است.

نعمت های فراوان الاهی برای پرورش و رشد افراد، بی منت از سوی خدای تعالی عطا شده است. از این رو، شکرگزاری و قدر داشتن نعمت ها کاری بسیار نیکو و پسندیده است. شکر هر نعمت نیز باید متناسب با آن نعمت باشد و همان طور که شکر نعمت علم و زکات آن، نشر و گسترش آن در سطح جامعه است، به فرموده امام صادق علیه السلام ، زکات دست نیز نوشتن می باشد. آن حضرت علیه السلام می فرماید: «زکات دست، بذل و بخشش از نعمت هایی است که خدا به تو ارزانی داشته، و جنباندن آن است به نگارش دانش ها و بهره هایی که مسلمانان از آن در راه فرمانبری خدای بزرگ بهره مند شوند».

 

آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد.

کسانی که اهل قلم هستند، اهل بیان هستند، کوشش کنند که مردم را دعوت به وحدت بکنند.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۴/۱۳۹۸ ۱:۲۸ ب.ظ  

 

امتیازات قلم🧐

 

«قلم» امتیازات زیادی دارد. به اختصار سه مورد آن ها اشاره می کنیم:

 

💐باقی بودن: سخن فرار می‏کند و نوشته باقی است. امیر مؤمنان علی علیه ‏السلام در سخن جالبی می‏فرماید: «دانش را با نوشتن در بند کنید» تا باقی بماند و از کفتان نرود.

 

💐دقیق بودن: بیان و سخن معمولاً دقیق نیست. اگر قرار بود کتابی که هزار سال پیش نوشته شده، زبانی به ما می ‏رسید و در جایی نوشته نمی‏ شد، هیچ گاه به طور دقیق به ما نمی‏ رسید و در واقع ما کتاب دیگری را پیش روی خود می ‏دیدیم.

 

💐عمیق بودن: مطالب نوشته عمیق و فکرشده است؛ در حالی که به طور معمول سخنان، بدون تأمل گفته می‏شود و کم محتواست. نویسندگان گاه یک ساعت فکر می‏کنند و یک خط می‏ نویسند، ولی در سخن نمی‏توان آن دقت را رعایت کرد.

 

 

🌿علامه طبرسی رحمه ‏الله در مورد قلم می‏نویسد:

 

«بیان دو گونه است: بیان زبان و بیان قلم. بیان زبان، با گذشت زمان کهنه می‏شود و از بین می ‏رود، ولی بیان قلم تا ابد باقی است».


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۴/۱۳۹۸ ۱:۳۱ ب.ظ  

آرزومندم و رویای من این است که روزی تیتراژ کتابهای مفید بالا رود و خوانندگان کتاب روز به روز به شمارششان افزوده شود و به دانش خود همگان عمل نمایند .

به امید موفقیت آن روز برای همه ی رهروان علم و دانش .🤲🏻

👏🏽


پاسخنقل‌قول