Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

اعتماد بنفس پایین و کم حرفی  

 

(@fatemeh-1)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 150
۱۸/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۵۹ ب.ظ  

سلام. دختری پانزده ساله هستم ک به تازگی عقد کردم نمیخوام زیاد وقتتونو بگیرم راستش چندتا سوال داشتم

اولین سوالم اینه ک من دختر فوق العاده کم حرفی هستم و همسرم هم مثل خودم کم حرفه ،میترسم این کم حرفیو بروز ندادن احساساتم باعث بشه ک اون به سمت زنای دیگه گرایش پیدا کنه،به نظرتون چیکار کنم ک کم حرفیم درمان بشه؟ این مسئله خیلی منو آزار میده و باعث شده ک حتی اعتماد به نفسمم پایین بیاد 

مسئله ی دوم اینه که چون ما هنوز تو دوران عقد هستیم من خواستار این بودم ک تا زمان عروسی رابطه نداشته باشیم ولی هرازگاهی ایشون طالب رابطه از پشت هستن و من واقعا نمیدونم چیکار کنم؟ چون شنیدم رابطه از پشت مضر هست و منم مجبور میشم تحمل کنم ولی میترسم در آینده باعث بروز عفونت بشه به نظرتون چیکار‌کنم؟ راستی اگه ازدواج ما به تاخیر بیفته و تقریبا دوسال طول بکشه آیا امکان داره سردی پیش بیاد؟ ببخشید ک وقتتونو گرفتم واقعا نیاز به راهنمایی داشتم خییلی ممنون


نقل‌قول
(@khadijeh)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 140
۱۹/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۳۶ ق.ظ  

سلام ... دوست خوبم کم حرفی و خجالتی بودن شما باعث کمبود اعتماد به نفس تون نشده، بلکه به احتمال زیاد موضوع بالعکس هست!

یعنی کمبود عزت نفس شما و اینکه خودت رو موجود بی ارزش و بی سواد و بی لیاقتی میدونی باعث شده که کم حرف هستی.

در ضمن به جای اینکه به فکر منفی بافی در مورد آینده و خیانت احتمالی همسرت باشی، به فکر آموزش دیدن و حل کردن این ویژگی منفی ت باش.

اعتماد به نفس واقعی لازمه یک مادر نمونه و موفق هست ... مادری که هم بچه های عالی رو تربیت بکنه و هم همسر خوبی برای همسرش باشه.

در مورد رابطه در دوران عقد هم بارها توضیح دادم ...

بله رابطه مقعدی مضر و ممنوع هست / و اصلا لذت رابطه جنسی به دخول نیست که، پیشنوازی و حس عاطفی و عشق رد و بد شده در قبل و بعد و حین رابطه مهمتر از دخول هست.

از پست های افزایش حرارت تو کانال استفاده کن و خیلی راحت توسط آموزش هایی که تو کانال زدیم می تونی به همسرت لذت خیلی بیشتری نسبت به دخول بدی.

اگه مطالب گفته شده در کانال و سمینارهامون (مخصوصا سمینار اول مون در مورد شوهرداری با طعم روانشناسی) رو پیاده کنی، 1000 سال هم طول بکشه سردی پیش نمیاد، نگران نباش.

" این پست، پاسخ استاد جاودانی در کانال تلگرامی @tajrobeVAzendegi هست که اینجا ارسال کردم "


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۳/۱۲/۱۳۹۷ ۴:۵۰ ب.ظ  

دوست گلم🍀بهتر است در زمان حال زندگی کنید و حسرت گذشته و غم آینده را نخورید.

خوب در روز کمی وقت بگذار برای خودت ،کلمات انرژی بخش و مثبت و عاشقانه بنویس و جلو اینه با خودت تکرارکن و وقتی در اینه تصویر خودت را میبینی اول ببین چه احساسی از خودت داری، چهره ات شاد و جذاب هست یا نه؟

اگر نیست سعی کن در این مسیر تلاش کنی!

و بعد ببین در همین صورتت خدای بزرگ چقدر زیبایی و حسن بهت داده و زبان بدن را یاد بگیر و از آنها کمک بگیر.

عزت نفست را که بالا ببری و خودت را بپذیری قولا می دهم آنقدر حرف بزنی که خودتان هم خسته سوید😏🙃🙂🧐

و در رابطه با ارتباط زناشویی انچه گفتین اصلا مناسب نیست از روش‌های بهتری بهره ببرین و آموزش ببینین.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۴/۱۲/۱۳۹۷ ۲:۱۶ ب.ظ  
💢 سوال:
 
 ☑️راهكارهاي غلبه بر احساسات و تعارفی بودن چيست؟
 
✍ پاسخ:
 
✅ تعارف و یا به قول معروف رودرواسی با دیگران یکی از مشکلاتی است که معمولا ریشه در یادگیری های اولیه و الگوهای ارتباطی دوران کودکی و نحوه فرزند پروری دارد. 
 
والدینی که اجازه ابراز هیجان و احساس کودکانشان را نمی دهند یا اجازه تصمیم گیری براساس میل شخصی در فرزندان را نوعی سرپیچی تفسیر می کنند، کودکانی را تربیت می کنند که از نظر تعامل اجتماعی ضعیف بوده و توانایی نه گفتن را ندارند و در بعضی مواقع از خواست خود می گذرند و عل رغم میل قلبی خواسته دیگران را پاسخ می دهند. افرادی کمرو و خجالتی معمولا توان نه گفتن را ندارند و همیشه از اینکه طرف مقابلشان را راضی نگه دارند خود را به دردسر می اندازند و درصورت تعلل و یا حل نشدن مشکل طرف مقابل دچار افکار منفی و احساس گنه کار می شوند و خود را گنه کار می دانند. این افراد نه تنها خود به دلیل عدم صراحت کلامی احساس فشار و استرس دارند بلکه دیگران به گمان اینکه این فرد می تواند مشکلشان را حل کند ولی نمی خواهد نگرش منفی نسبت به او پیدا می کنند.
 
راهکارها
 
مجموعه راهکارهای زیر خلاصه از مهارت های جرأت ورزی و ابراز وجود است که می توانید با این موضوعات کلی مطالبی را در کتاب ها و سایت های مختلف پیداکنید:
 
۱- احترام به خود و پرهیز از سرزنش به خاطر مشکل به وجود آمده؛
 
۲- دیدن نقاط مثبت و توانایی های دیگر خود در زندگی؛
 
۳- تصویر سازی ذهنی از یک موقعیتی بیرونی که دچار استرس می شوید و تمرین جملاتی ببخشید من نمی تونم ، میشه کمکم کنید؟ من الان وقتم پره ، ببخشید من الان وقت ندارم و... شما می توانید با توجه به ایفای نقش طرف مقابل با خود تمرین کنید مثلاً ابتدا خودتان را به جای فردی قرار بدهید که با او تعارف و رودرواسی دارید و هرچه می خواهید بگویید و بعد با جرأت جواب بدهید. اینکار باعث می شود که انرژی و انگیزه شما برای مقابله با واقعیت ها بیشتر شود؛
 
۴- هنگامی که می خواهید حرف های جرأت مندانه را تجربه کنید با افکار منفی تان(ترک کردن دوست تان، ضایع شدن، ناراحت شدن طرف مقابل...) را با افکار مثبت جابجا کنید و با شل کردن عضلات و کشیدن نفس عمیق صحبتتان را شروع کنید؛
 
۵- هیچ گاه پیش بینی منفی نسبت به آینده روابط اجتماعی نکنيد؛
 
۶- شما با صراحت کلامی به طرف مقابلتان کمک می کنید و ایشان را به درد سرنمی اندازید؛
۷- با صراحت کلام و رک گویی افراد روابطشان را بهتر و واقعی تنظیم میکنند؛
 
۸- برای مطالعه بیشتر به کتاب روانشناسی ابراز وجود (ابراز وجود کنید و حق خود را بستانید ) ترجمه مهدی قراجه داغی انتشارات علمی رجوع کنید.

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۵/۱۲/۱۳۹۷ ۵:۰۵ ق.ظ  

راهکارها؛

💥تظاهرکنید که خجالتی نیستید.

بعضی اوقات لازم است تظاهر کنید که احساس راحتی می کنید تا اینکه آهسته آهسته اعتماد به نفس خود را به دست آورید. اما این کار چگونه ممکن است؟ بهترین راه این است که به رستوران یا فروشگاهی بروید که با آن آشنا نیستید. چون افرادی که در آنجا هستند شما را نمی شناسند، می توانید هر طوری که دوست دارید رفتار کنید.

قبل از اینکه از خانه خارج شوید، از خودتان بپرسید که شخصیت جدید شما چگونه رفتار خواهد کرد. آسان ترین راه چیست؟ وقتی به سوپرمارکت می روید برای چند لحظه با فروشنده ارتباط برقرار کنید، یک مکالمه کوتاه داشته باشید و حتی با او شوخی کنید.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۵/۱۲/۱۳۹۷ ۵:۰۶ ق.ظ  

💥 از دیگران یاد بگیرید.

وقتی با کسی روبرو می شوید که برون گرا، اجتماعی و خوش سر و زبان است،  به طرز رفتار، گفتار و حرکات بدنش توجه کنید. چهره او هنگام صحبت کردن چه حالاتی دارد؟ چگونه عقاید و تفکراتش را منتقل می کند؟ سعی کنید بعضی از این نکات را در زندگی خود پیاده کنید. لازم نیست کسی را الگوی خود قرار دهید یا از او تقلید کنید، ولی توجه به رفتار دیگران به شما کمک خواهد کرد تا روش خاص خود را پیدا کنید.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۵/۱۲/۱۳۹۷ ۵:۰۷ ق.ظ  

💥بهترین ظاهر را داشته باشید.

افراد خجالتی اغلب به گونه ای لباس می پوشند که توجه دیگران را جلب نکنند، مثلا موهایشان را روی صورتشان می ریزند، یا کلاه نقابدار می گذارند و آن را روی چشم هایشان می کشند. یعنی به گونه ای سعی می کنند خودشان را پنهان کنند.

اما اگر اعتماد به نفس کافی داشتید، چگونه لباس می پوشیدید؟ لزومی ندارد لباس های گران قیمت تهیه کنید. کافی است ظاهری آراسته داشته باشید و مطمئن باشید ظاهر آراسته اعتماد به نفس فرد را تقویت می کند. موهایتان را تمیز و مرتب نگه دارید، لباس های نو و شیک بپوشید و از عطرهای خوشبو استفاده کنید.

قبل از اینکه از خانه خارج شوید، همه تلاش خود را بکنید تا خوب به نظر برسید و خودتان را دوست داشته باشید.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۵/۱۲/۱۳۹۷ ۵:۰۸ ق.ظ  

💥خوش بینی را تمرین کنید.

بسیاری از خجالتی ها نسبت به زندگی و سایر افراد نگاهی بدبینانه دارند. ممکن است کارتان را دوست داشته باشید ولی از برقراری ارتباط با دیگران خوشان نیاید. ممکن است نسبت به کسانی که از شما خوشحال تر یا موفق ترند دید بدی داشته باشید. مطمئنا آن ابر خاکستری بدبینی که با خود به هرکجا می برید، به عزت نفستان صدمه خواهد زد. پس دیدگاه ها و تفکرات منفی را کنار بگذارید و خوش بین باشید. به زودی در می یابید که وقتی نسبت به دیگران و دنیای اطرافتان دید مثبت تری داشته باشید، اعتماد به نفستان بیشتر خواهد شد.


پاسخنقل‌قول