Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

توسل به معصومین  

صفحه 2 / 2
 

(@sahar)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 369
۲۵/۱۱/۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ق.ظ  
ارسال‌شده توسط: naimeh2020

در سوره‌ی «زمر» آمده است که وقتی به آنها گفته می‌شود که چرا غیر خدا را می‌خوانید، می‌گویند ما اینها را نمی‌خوانیم، ما اینها را وسیله‌ی نزدیکی و تقرب خود به خدا قرار می‌دهیم: لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى اینها وسيله‌ي تقرب‌اند؛ شفيعان ما نزد خدا هستند؛ ما به اينها متوسل مي‌شويم. تازه، توسل و شفاعت هم در روزگار ما براي اين نيست كه خدا را بپرستند، بلکه براي رفع حاجات است؛ براي رفع نيازهاي ماديِ دنيوی است. درواقع، آن بزرگان برای رسیدن به مقاصد دنیوی ما وسیله قرار گرفته‌اند. درست مثل اينكه در خدمت ما باشند! آنها را احضار مي‌كنيم كه بروند حاجات ما را از خدا بگيرند! اينجاهاست كه مي‌گويد شرك است. انسان‌هاي الهی به جای اینکه در مسیر خداجویی و در طول خداپرستی ما قرار بگیرند، در عرضش قرار گرفته‌اند. ما که می‌خواهیم خدا را بپرستیم، باید از این بندگان صالح خدا، از پیامبر، از امامان، یاد بگیریم که چگونه خدا را خالصانه و با اخلاص بپرستیم. این خیلی خوب است؛ هیچ اشکال هم ندارد؛ آنها باید مربیان و آموزگاران ما باشند برای خداپرستی؛ اما گاهی آنها در کنار خدا قرار می‌گیرند به تصور اینکه آنها می‌توانند مشکلات ما را حل کنند.

میشه لطف کنین و منبع دقیق رو بگین و ماومراجعه کنیم


پاسخنقل‌قول
 ali
(@ali)
کاربر تازه کار
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 17
۲۵/۱۱/۱۳۹۷ ۱۲:۲۶ ب.ظ  

سلام - اصلا به این سادگی و با استناد به بخشی از چند آیه یا روایت نمیشه جواب سوالات مهم و حساسی مثل این موضوع رو داد - حتما توسل به روش درست و با نیت درستش لازم هست ولی توسل با نیت اشتباه قطعا اشتباه خواهد بود. هر چه هست به نیت و شناخت ما برمیگردد ... ویس چشم زخم و استخاره در کانال رو هم گوش بدین.


sahar پسندید
پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۲/۰۱/۱۳۹۸ ۸:۳۱ ق.ظ  

امام علی علیه السلام فرمودند:

الرزق الرزقان👎🏻

1-یک روزی خودت به دنبالش می روی .

۲-روزیی که به دنبال تو می اید به شرطی که شایستگی دریافت آنها را داشته باشی.

معنویت و ثروت و پول و محبت و آرامش و امنیت و هر چیزی که می خواهی ،خدا شرایطش را فراهم می‌کند به شرطی که خودت بخواهی و این میسر نمی‌شود مگر اینکه به خدای بزرگ اعتماد کنی و نا امید نباشی و کارهای خوب و حسنه انجام بدهی.

و مدیریت ذهن خودت را خودت به دست بگیری با عقل خودت قوانین را درک کن و آموزش ببین و اگه خوب دقت کنی همه چیز در قرآن کریم است فقط کانون توجهت باید قوانین قرآنی باشد و عمل به دستورات خدا ،زیرا به سود خودمان است ، پس چه دلیلی دارد خودتان را با حرفهای بی محتوا اذیت کنید.

بخوانید خدا را استجابت می‌کند شما را.🙏


پاسخنقل‌قول
(@safora69)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 426
۲۵/۰۱/۱۳۹۸ ۱:۱۲ ب.ظ  
ارسال‌شده توسط: amiran

با اینکه ما به وجود خدا ایمان داریم و خداوند قدرت مطلق هست چرا به ائمه اطهار متوسل میشیم واز ایشان کمک میخوایم ایا این کار شرک و گناه نیست؟

  • اصلا فلسفه درست توسل و دعا چیست

سلام 

 

اگه ماخداروباتموم وجود،باورکنیم دیگه به هیچ کسی متوسل نمیشیم وفقط وفقط به خودخداتوکل میکنیم

قوانینی که خداوندقرارداده ثابت هستن وغیرقابل تغییرچه اون شخص ماباشیم چه یه فردمومن یاحتی امامان ما،کسی که طبق اون قوانین پیش بره سرانجامش پیروزی هست کسی که قوانین رونشناسه ویاطبق اونهاپیش نره  وانهاروباورنکنه سرانجامش ناکامی ویادمون نره تواین قضییه فرق نمیکنه اون شخص ماباشیم یاهرررکسی دیگه خداوندکاملاعادلانه عمل کرده پارتی وجودنداره😉

دعاکردن باعث میشه مایه آرامش درونی داشته باشیم وتمرکزوتوجه مون به خواسته هامون بیشترشه

 

برای درک بهترودونستن مطالب بیشتروجذاب ترسمینارآنالیزقرآن روازاستادجاودانی دریافت کنین


پاسخنقل‌قول
صفحه 2 / 2