Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

ذهنی شاد،داشته باشید  

 

(@safora69)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 426
۲۶/۱۱/۱۳۹۷ ۷:۱۱ ب.ظ  

یک ضرب المثل چینی میگوید

اگرانسان ذهنی شاد،داشته باشد،بدنی شادنیزخواهد،داشت.ذهن شادازبیماری خسته است بنابراین اجازه نمی دهدافکاربیمارگونه درآن زندگی کنند.ذهن شادمی داندحتی جسم نیزقادراست که ازبیماری رهایی یابدومی دانداین جسم ساخته ی دست انسان نیست بلکه آفریننده ی خداونداست ذهن شادمی داندکه رنج کشیدن یک انتخاب است،پس آن را،انتخاب نمی کند.بنابراین ازذهن شادتان استفاده کنین تابتوانیدسلامتی رابه بدنتان بازگردانید

 


Qasedak پسندید
نقل‌قول
(@somaye)
کاربر فعال
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 22
۲۶/۱۱/۱۳۹۷ ۸:۵۰ ب.ظ  

ایجاد ذهن شاد ومثبت بیش از آن چیزی که فکر میکنید بشما کمک میکند،زمانیکه ذهن شما شاد باشه ومثبت اندیش باشید؛به ذهنتان اجازه نمیدهید تا شک وتردید وذهنیت منفی را بپذیرد.

با داشتن ذهن شاد ومثبت تغییرات چشمگیری را در اطرافتان حس خواهید کرد.مغز شما در چنین حالتی ترشح هورمونهایی را بطور ممتد  آغاز میکند که به آنها آندورفین میگویند وباعث میشوند شما حال بهتری داشته باشید .

همچنین با داشتن ذهن شاد ، شاهد بالا رفتن اعتماد به نفس در خودتان بوده واحساس میکنید که میتوانید چالشهای جدیدی را به عهده بگیرید که قبلا حتی فکر کردن به آنها هم شما را میترسانده

وقتی ذهن شاد داشته باشید ،قدرت تمرکزتان روی چیزی که میخواهید وهدف ی که دارید بالاتر میره وباعث میشه که دیگه به منفی هاوکلا هر چیزی که بوی غم وناامیدی میده توجه نکنید. یعنی رها میکنید هر چیزی رو که اذیتتون میکنه وباعث میشه اعتماد بنفس وعزت نفستون رو ازتون بگیره.

  


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۲۷/۱۱/۱۳۹۷ ۶:۱۲ ق.ظ  

انسان با دقت در بعضی پدیده ها خیلی چیزها را می تواند ، بیاموزد.

مثلا از مورچه ها فلسفه زندگی را بیاموزید.؟!!!

انها به ما می اموزند که هرگز ناامید نشویم، محتاط باشی، با آرزو مانوس باشیم، تمام توانمان را برای موفقیت و شادی خود و دیگران بکار بگیریم، قدر نعمت های خدا را بدانیم، صرفه جو باشیم ، از کنار هم بودن لذت ببریم، با هم آینده را بسازیم، از انزوا و تنهایی گریزان باشیم و حضور در اجتماع داشته باشیم و منافع جمع را بر منافع خودمان ترجیح دهیم.

عزیزان به این موضوع دقت کردین!

«اگه تاریکی نباشه، نور بی معناست » برای درک خوبی، باید بدی ها را دید و شناخت. اگه زشتی وجود نداشت، زیبایی ها به چشم نمی آمدند.👌

پس گلم اگر غم نباشد. شادی را چه کار اید.

هنر این است که وقتی غمگینی بخندی و راه را به روی رنج ببندی و هم نفس شیطان نشی و همراه  مهربان وجود شوی و ار اعماق دلت بخندی و پایکوبی کنی و خلاصه بخندی و بخندانی 😂🤩

از شکست میشه طعم خوش پیروزی را چشید، و با وجود بیماری قدر سلامتی را میشه فهمید .

پس همین امروز و همین الان با خنده خود و شادی دل و روحت تلخی را دور بریز .

نمیشود منکر خیلی چیزها شد و نقص ها و بدی ها و ناخوشی ها وجود دارند ، نباید غصه خورد بلکه باید قبول کرد و آنها را پشت سر گذاشت با کمک نیروی اراده و اعتماد به نفس  تا به جنبه های خوب زندگی رسید.

در آن لحظه است که میشه مزه ی خوبی‌ها را درک کرد و به سادگی از آنها نگذشت .

پس تا زنده با نشاط باشد که اصل خلقت آدمی بر شادی و نشاط است.

مثبت فکر کردن، کلیدی است که می تواند جهانی از تغییرات را شکل دهد .

پس دوست نازنینم الان با خودت تکرار کن :

من انجام خواهم داد.

من همیشه شادم و می خندم.

من بهترینم و لایق بهترین ها.

من به خدا و توانایی هایم ایمان دارم.

همواره به یاد داشته باشید که:

🌺 یاد خدا ارامش بخش دلهاست🌺


پاسخنقل‌قول
(@qasedak)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 310
۰۱/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۱۶ ق.ظ  

۱- باشگاه بروید و ورزش کنید: بسیاری از دانشمندان عقیده دارند که فعالیت‌های بدنی و فیزیکی باعث تحریک و کارکردن درست عقل و قوای فکری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. تحریکات خونی بدن باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود مغز بیشتر و بهتر کار کند؛ چرخش درست خون موجب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود شما بتوانید ذهن تان را سالم نگاه دارید و عکس العمل‌های سریع و عاقلانه تری داشته باشید. همچنین فعالیت‌های بدنی باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند سلول‌های موجود در مغز شما رشد و تکثیر یابند، و ذهن شما مانند یک ساعت کار کند.


پاسخنقل‌قول
(@qasedak)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 310
۰۱/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۱۷ ق.ظ  

۲- از ذهن تان کار بکشید: فارغ التحصیل شدن از مدرسه به این معنی نیست که شما یادگیری و آموزش را رها کنید. اگر ذهن تان را درگیر آموزش و یادگیری کارهای جدید نکنید یعنی به روند کاهش قوای فکری تان کمک کرده اید. یک زبان جدید یاد بگیرید، به طور منظم کتاب بخوانید، یا حتی نواختن یک ساز موسیقی را یاد بگیرید. فکر کردن هم یکی از فعالیت‌هایی است که ذهن را درگیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. فعالیت‌های روزانه ذهنی باعث قویتر شدن مغز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، در نتیجه شما ذهن سالم تری خواهید داشت.


پاسخنقل‌قول
(@qasedak)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 310
۰۱/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۱۹ ق.ظ  

۳ - سالم غذا بخورید: خوردن غذاهای فست فود و یا تنقلات مضر و بی فایده تنها به بدن شما و فیزیک تان آسیب نمی رساند، بلکه قوای ذهنی تان را مختل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. خوردن غذاهای سالم و مقوی به ذهن شما این امکان را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که سلول‌های خود را گسترش دهد و مواد مغذی مورد نیازش را از بدن تان بگیرد. غذاهایی که برای تقویت ذهن شما مفیدند عبارتند از شاتوت، بروکلی، قهوه، و آواکادو


پاسخنقل‌قول
(@qasedak)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 310
۰۱/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۲۰ ق.ظ  

۴- استرس خود را مهار کنید : آیا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانید که استرس آسیب‌های فراوانی به سلول‌های ذهن شما وارد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند؟ تنها این مسئله نیست، زمانیکه شما دچار استرس و اضطراب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوید، نمی توانید بدرستی روی کارها و اعمال تان تمرکز کنید. استرس کنترل نشده ممکن است به افسردگی تبدیل شود و یا بیماریهای جسمی وخیمی بهمراه داشته باشد.


پاسخنقل‌قول
(@qasedak)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 310
۰۱/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۲۱ ق.ظ  

۵- به اندازه کافی استراحت کنید : اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهی د ذهن تان هر روزمنظم و دقیق کار کند باید هر شب به اندازه کافی استراحت کنید. اگر نتوانید به اندازه کافی بخوابید، ذهن تان هوشیاری همیشگی را نخواهد داشت. البته زیاد از حد خوابیدن هم به اندازه کم خوابی مضر است ؛ پس تعادل را حفظ کنید.


پاسخنقل‌قول
(@qasedak)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 310
۰۱/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۲۳ ق.ظ  

۶- تنها نباشید‌ : داشتن دوستان صمیمی چند فایده دارد. اول اینکه ، ارتباطات کلامی موجب تقویت حافظه و هوشیاری ذهن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. داشتن رابطه با دیگران باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود شما فکر کنید و مشکلات تان را خودتان حل کنید. علاوه بر این داشتن دوستان زیاد از ابتلا به افسردگی و انزواطلبی جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند


پاسخنقل‌قول
(@qasedak)
کاربر 5 ستاره
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 310
۰۱/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۲۴ ق.ظ  

۷- کارهای روزانه خسته کننده تان را با هیجان آمیخته کنید: انجام دادن یک سری کارهای روتین روزانه خسته کننده است اما موجب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود شما مانند یک خلبان اتوماتیک کار کنید. برای اینکه کارتان شما را خسته نکند آنها را با هم ادغام کنید. راه‌های مختلفی را برای رسیدن به محل کارتان تجربه کنید. فعالیت‌های فوق برنامه جدیدی برای خود پیدا کنید. کارهایی انجام دهید که شما را به هیجان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آورند و ذهن شما را هوشیار و فعال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.


پاسخنقل‌قول
(@asdzxc123asd21ddd)
کاربر جدید Customer
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 4
۲۷/۰۵/۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ق.ظ  

چپ دست های موفق و مشهور جهان

در بسیاری از جوامع چپ دستی نوعی ناهنجاری و عادت ناپسند محسوب می شده است و معمولا سعی می کردند کودکان را به راست دستی عادت دهند اما گذشت زمان و صفحات تاریخ نشان داده است چپ دست هایی در جهان بوده اند که به شهرت رسیده اند اسامی برخی از افراد مشهور چپ دست ذکر شده است

 چپ دستی علت ژنتیکی و ارثی دارد که مربوط به فعالیت های مغزی از دوران جنینی و رشد می شود. پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اخیرا ژنی را کشف کرده اند که گمان می رود عامل بروز چپ دستی باشد. 

 از سوی دیگر تحقیقات نشان داده چپ دستان در رشته های ورزشی و هنری موفق تر هستند زیرا خلاقیت آنها بیشتر است. متن کامل این مقاله را بخوانید

لئوناردو داوینچی

نقاش، هنرمند، دانشمند، پزشک و همه فن حریف دوره رنسانس تمامی آثار هنری خود را با دست چپ خلق کرده است.

  • پیکاسو

نقاشی مشهور با سبک نوین، آثارش را با دست چپ خلق کرده است.

  • چارلی چاپلین

یکی از مشهورترین بازیگران عرصه سینما و برنده جایزه اسکار که بیشتر فیلم هایش صامت و کمدی است. او نیز از جمله چپ دستان مشهور تاریخ می باشد.

  • ارسطو فیلسوف بزرگ یونان

که در زمینه فیزیک، ریاضیات و ستاره شناسی تحقیقات گسترده ای داشته است و آثار وی تاثیر زیادی در دانش مدرن دارد. 

منبع مقاله : سایت ایران  http://www.sitte.ir


پاسخنقل‌قول