Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

لاغری بیش از حد  

 

(@fatemeh-1)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 150
۲۶/۰۱/۱۳۹۸ ۴:۴۶ ق.ظ  

من مزاجم صفراوی هست گرمم و زود عصبانی میشم و غذا زیاد میخورم و وزنم بسیار کم نسب ب قد و سن پسر هستم ۲۴ سالمه مجرد قد ۱۷۰ وزن ۴۸ دکتر رفتم تمام آزمایش هام همه نرمال بودن و گفتن مشکلی ندارم مزاج شناسی گفتن صفراوی هستم حالا از شما خواهش میکنم کمکم کنید ک چیکار کنم خوب بشم از این لاغری بیش از حد خسته شدم لطفا راهنمایی کنید.


نقل‌قول
(@khadijeh)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 140
۲۷/۰۱/۱۳۹۸ ۸:۱۶ ق.ظ  

سلام ... دوست خوبم اگه مزاج شناسی تون توسط شخص متخصص و به درستی انجام شده باشه، لابد راهکارها رو هم گفتن بهت ...

صفرا یعنی سوء مزاج گرم و خشک ... یعنی آتیش ... و چی آتیش رو خاموش می کنه و باعث میشه مثلا یه درخت که از شدت گرما و تابش خورشید و آتیش خشک شده، نجات پیدا کنه؟

آفرین ... آب و رطوبت و سرمای مناسب ... پس باید در حد امکان از غذاهای با مزاج گرم مثل فلفل و عسل و آجیل ها و نمک و ... کم کنی و از نقطه مقابل گرم و خشک، یعنی از مواد غذایی سرد و تر ( بلغم ) بیشتر وارد برنامه غذایی ت کنی.

لیست مواد غذایی هر مزاج رو هم تو گوگل می تونی سرچ کنی.

اینم یادت باشه که در طب سنتی و این مزاج ها و مدیریت سلامت بدن و روح، فقط 20% ماجرا این اصلاح تغذیه هست ... 80% ماجرا دست همین تغییرات روحی و روانی و شخصیتی هست که تو کانال آموزش میدیم و با آموزش دیدن، مزاج هم به تعادل میرسه و اسم این تغییرات اخلاقی و روحی روانی در طب سنتی، اعراض نفسانی میباشد.

" این پست، پاسخ استاد جاودانی در کانال تلگرامی @tajrobeVAzendegi هست که اینجا ارسال کردم "


fatemeh67 پسندید
پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱:۳۹ ق.ظ  

لاغر شدن آرزوی اکثر افراد جامعه امروز است اما در مواردی هم برخی افراد ممکن است به خاطر لاغری بیش از حد به دنبال راههای افزایش وزن و چاق شدن باشند، در این صورت شما بهتر است ابتدا به دنبال کشف دلیل لاغری خود باشید.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ اگر شما جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که از جستجو میان مجلات مختلف برای پیدا کردن مقالاتی در زمینه‌ی از دست دادن وزن و برنامه‌های غذایی خسته شده‌اند، ما درکتان می‌کنیم! بر خلاف باور رایجی که خانم‌ها همیشه به دنبال راه‌های کاهش وزن هستند، خانم‌های بسیاری هم نیاز دارند کمی به وزنشان بیفزایند!


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱:۴۲ ق.ظ  

چندین عاملی که باعث شده تا شما لاغر و ریزاندام باشید ، ذکر شده نگاهی انداخته و دقت کنید کهچطور با این عوامل مقابله کنید.☘️👌

  1. شما کسر وزن دارید بخاطر اینکه به اندازه‌ی کافی تغذیه نمی‌خورید

آیا هنگام خواندن این عامل خودتان را می‌بینید؟ آیا شما بخاطر زندگی پر مشغله خوراک مناسبی ندارید؟ برای رفع گرسنگی‌تان به نوشابه و تنقلات روی نبرید! چرا در عوض چنین خوردنی‌هایی که ارزش غذایی ندارند، وعده‌های غذایی مفید میل نکنید؟ بزرگترین نکته همین است. مصرف غذاهای بدون ارزش و پرچرب را بی خود و بی جهت افزایش ندهید. در عوض، غذاهایی را انتخاب کنید که پر انرژی و سرشار از مواد مغذی هستند. بعنوان نمونه می‌توان به آواکادو و انواع آجیل اشاره کرد.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱:۴۲ ق.ظ  
  1. شما شغلی دارید که بصورت فیزیکی سخت است

آیا شغل شما نیازمند سرپا ایستادن یا فعالیت‌های فیزیکی زیادی است؟ اگر این چنین است، آیا فکر نمی‌کنید که باید بیشتر غذا بخورید تا انرژی مصرف شده را تأمین کنید؟ حتی می‌توانید تعداد وعده‌های غذایی‌تان را نیز افزایش دهید. اما باید مطمئن شوید که وعده‌های غذایی سالمی دارید، مثلاً میوه، ماست، حبوبات، میلک شیک یا حتی مکمل‌های غذایی مایع.

  1.  

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱:۴۳ ق.ظ  

۳.شما خیلی ورزش می‌کنید

ما هم می‌دانیم که روی فرم بودن، یکی از مهم‌ترین بایدهای این دوره زمانه است، اما آیا تا سر حد مرگ ورزش می‌کنید؟ اگر شما بصورت منظم به باشگاه می‌روید، احتمالاً دریافته‌اید که ورزش و فیت بودن خیلی اعتیاد آور است. خیلی از خانم‌هایی که بیش از اندازه ورزش می‌کنند، فکر می‌کنند که این کار برای بدنشان خوب است. اما دوستان، این موضوع حقیقت ندارد!


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱:۴۴ ق.ظ  

 

  1. شما بصورت ژنتیکی کسر وزن دارید

خیلی از ما بصورت ژنتیکی کسر وزن داریم، به این معنی که بدن ما هرگز به افزایش وزن تمایلی نشان نخواهد داد. این موضوع ممکن است توسط خیلی‌ها اتفاق خوبی به حساب بیاید، اما حقیقت این است که کسری وزن ناسالم برای شما خوب نیست. بهترین راه برای مبارزه با این عامل، این است که مصرف کربوهیدرات را افزایش دهید. ما فرضیه‌ی حداقل ۳ وعده‌ی غذایی خوب و مفید در روز را می‌پسندیم. همچنین مصرف مایعات را نیز افزایش دهید، اما از نوشیدن میان وعده‌های غذایی بپرهیزید.

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۲/۱۳۹۸ ۱:۴۶ ق.ظ  

5.شما استرسی هستید

ما درباره‌ی ویژگی‌های فیزیکی کسر وزن صحبت می‌کنیم، اما تحقیقات نشان داده است که افرادی که تحت مقدار زیاد استرس قرار دارند نیز ممکن است وزن خود را از دست بدهند! بالا بودن سطح استرس ممکن است باعث شود تا اشتهایتان را از دست بدهید، احساس خستگی نمایید و حتی برای طبخ غذاهای سالم تنبلی کنید. آیا چنین اتفاقی برای شما هم افتاده است؟

راه حل این مشکل به راحتی خوردن غذاهای مناسب نیست. شما نیاز دارید تا کمی برای زندگی‌تان بیشتر وقت گذاشته و اولویت‌های زندگی‌تان را مجدداً ارزیابی کنید. استرس را کنار بگذارید، جوانی را از سر بگیرید، و به تعطیلات بروید تا ذهنتان آرامش یابد.

اگر شما دارای کسری وزن هستید و اشتهاندارید، این وضعیت را نادیده نگیرید، چرا که ممکن است برایتان خطرناک باشد. جدای از نکاتی که درباره‌ی آن صحبت کردیم، اکیدا توصیه می‌شود تا با یک پزشک متخصص در این باره مشورت نمایید و یک برنامه‌ی غذایی فرموله شده با توجه به متابولیسمتان دریافت نمایید.☘️🙏


پاسخنقل‌قول