Notifications
Clear all

ضمن عرض خوش آمد گویی، برای برخورداری از آموزش های استاد جاودانی و یا رزرو مشاوره خصوصی با استاد، در تلگرام عضو کانال @tajrobeVAzendegi شوید و یا در تلگرام با آیدی استاد به نشانی @ali_javdani در تماس باشید.

بدرفتاری پدر و مادر خانوم با داماد  

 

(@fatemeh-1)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 150
۱۵/۱۲/۱۳۹۷ ۹:۵۸ ب.ظ  

با سلام .دوسالی میشه که من و شوهرم عقدکردیم من درسن ۱۷ سالگی وهمسرم درسن ۲۶ سالگی اوایل ازدواج بدلیل دخالت های پدرومادرم 

منوشوهرم دعواداشتیم مادرم بجای یاد دادن شیوه زندگی بدتر اصول غیراخلاقی  رو یادم میداد به طوری که این برام جا افتاده بود که باوجود کاراشتباهم شوهرم معذرت خواهی بایدبکنه ،خلاصه که مادرم مدام تیکه به شوهرم میندازه و پدرمم وقتی ایشون رو میبینه سعی میکنه خودشو بگیره!شوهرم اوایل خیلی تحمل میکرد میگفت حرمت نگه میدارم هرچند من نمیخواستم ازدواج کنم و دوست داشتم تودنیای   دخترانه خودم باشم ....تا بعد...بدلیل پافشاری پدرم ،ازقبل اشنا بود باشوهرم ومیگفت فقط این باید دامادم بشه

شوهرم باهاشون صحبت کرد و خوب شدن تااینکه چندهفته ای میشه دوباره باشوهرم بدشدن به طوری که اخلاق شوهرمم بامن برگشته ..

مادوتا عاشق همیم انقدر باهم جوریم که تفاوت سنیمون معلوم نمیکنه خانواده شوهرم فوق العاده منو دوست دارن اما مادرو پدر من اصلا شوهرم رو باوجود خوبی هایی که کرده اصلا دوستش ندارن چیکارکنم

خسته شدم پشیمونم از ازدواج ازاینکه پدرومادرم تحت فشارم میزارن البته جهاز نگرفتن هنوز که برن سرخونه زندگی....تا یکی دوسال دیگه..ببخشید زیاد صحبت کردم


نقل‌قول
(@hananlatifi97)
کاربر فعال
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 35
۱۶/۱۲/۱۳۹۷ ۷:۲۵ ق.ظ  

سلام دوست عزیز....

راستش من از صحبتهاتون چیزی دستگیرم نشد...به نظر من بهتره با @ali_javdani 

که مشاورموفقیت های شخصی وهمه جانبه هستن مشورتی داشته باشین...

امیدوارم هرچه زودتر مشکلتون حل بشه🙏🌸🌼


پاسخنقل‌قول
(@khadijeh)
کاربر فعال پر تلاش
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 140
۱۶/۱۲/۱۳۹۷ ۴:۰۸ ب.ظ  

سلام ... دوست خوبم معمولا این مدل سوالات که نیاز به ریشه یابی و فرایند مشاوره خصوصی دارن رو در کانال جواب نمیدم، ولی این سوال شما رو بیشتر به خاطر اینکه اعضا بخونن و متوجه بشن که دخالت بیجا در زندگی فرزندان شون باعث چه مشکلاتی میشه گذاشتم.

و اما در مورد شما

اینجا که هم خانواده شما و هم همسرتون با هم دچار مشکل شدن، و از طرفی شما هم با همسرت رابطه خوبی داشتی و هم با خانواده ت، به جای اینکه بشینی و به بدبختی هات فکر کنی و همش غر بزنی به خودت و بقیه و اینکه نذاشتن تو مجردی دخترونه ت بمونی و هر چیزی، باید آموزش ببینی و سیاست کسب کنی

مطمئن باش یه دختر اگه آموزش ببینه و سیاست رفتاری و هوشمندی درست حسابی داشته باشه، می تونه هزار تا سخت تر از این مشکلات رو هم با درایت حل کنه

پس قبل از هر چیز شما آموزش ببین، بعدش عشق همسرت رو به دست بیار و به درجه ای از جذابیت درونی برس که همسرت با وجود مشکلاتی که گفتی عاشق تو بشه

بعدش که جذابیت و اعتماد به نفس ت رو تقویت کردی، برو بشین یکبار جدی با والدین ت مخصوصا پدرت صحبت کن و بگو که این ازدواج و این شوهر رو شما برام انتخاب کردی و من الان تمام تلاشم رو کردم که زندگی م رو بسازم و فلان و فلان و فلان رفتارهای شما و مامان دارن زندگی دخترتون و شوهری که براش به اجبار انتخاب کردین رو به هم میزنن.

مطمئن باش با همین کارهای ساده و یکم جدی بودن و یکم با سیاست رفتار کردن، می تونی مشکل رو برای همیشه حل کنی.

" این پست، پاسخ استاد جاودانی در کانال تلگرامی @tajrobeVAzendegi هست که اینجا ارسال کردم "


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۰/۰۱/۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ق.ظ  
🔵 دوست خوبم سلام💥
 
میدونستی یک تکنیک که آدم رو خیلی جذاب میکنه
🍃صبر🍃 هست؟
 
💫شخصیت های صبور، شخصیت های محکم و جذابی هستند.
 
💫اینکه آدم  تو موقعیت های مختلف رو خودش کنترل داشته باشه و
 
✅ تو دعوا ها
سریع عکس العمل نشون ندیم
✅تا کسی خطایی کرد، سریع تلافی نکنیم
✅تا کسی پرخاشگری کرد، فورا از کوره در نریم
✅هر حرفی که به ذهنمون میرسه، سریع به زبون نیاریم
 
💥این ها آدم رو جذاب و با کلاس نشون میده.
 
صبر، یک ستون هست 👌
یک پایه اصلی
💫خانواده ای که افرادش اهل صبر هستند، هرگز اون خونه از هم نمیپاشه.
 
💂🏻‍♀️💂🏾‍♂️زوجین عزیز
لطفا تا کدورت و اختلافی بین خودت و همسرت پیش میاد،  خواهر و مادر و ...درجریان نذارین.زمین و زمان را بهم ندوزین.
 
💫صبوری کن
حرمت همسرت رو حفظ کن. 🙏
 
و مطمئن باش تکنیک صبر، جواب میده
و اثر مثبتش به خودت برمیگرده.🍃
 
💥البته بارها گفته ام که؛
تکنیک صبر کردن، به معنی سوختن و ساختن و دست رو دست گذاشتن نیست.
 
🔵 صبر یعنی استقامت نشون بده و طبق آموزش هایی که دیدی، راه مناسب رو انتخاب کن و محکم پیش برو.
 
✔️ صبر یعنی متوقف نشو.
✔️ وقتی مانعی پیش میاد اگه در توانت هست حلش کن.
✔️ اگه نمیشه، از کنارش بگذر و رد شو و ندید بگیر
✔️ اگر نمیشه به دوش بکش و ادامه بده.
 
👈🏻اما توقف نکن💪🏻
با غصه خودتو داغون نکن😦
 
✅ تو حرکت کن، خداوند نمیذاره زمین بخوری
لحظه به لحظه هواتو داره تا بالاخره به موفقیت برسی.🙂
 
🔴صبر کردن، یعنی گله و شکایت و جزع و فزع بذار کنار✖️
🔴به زمین و زمان بدو بیراه گفتن و بی تابی کردن رو بذار کنار✖️
🔴انقدر به هم نریز و داغون نشو که روزگار بهت غلبه کنه و نتونی زندگیت رو تدبیر و اداره کنی✖️
 
🔷صبر، یعنی پذیرفتن شرایطی که توش هستیم و پیدا کردن بهترین راه حل. و قوی و محکم حرکت کردن.
 
🔹گاهی ممکنه راه حل، آموزش دیدن باشه
🔹گاهی مدارا کردن
🔹گاهی سکوت کردن
🔹گاهی لبخند زدن
🔹گاهی ندید گرفتن
و...
و....
🔶که قطعا و قطعا همه ی این ها اجر و پاداش داره اونم پاداش های درجه یک👌
 
☑️در رفتار با دیگران و در کل زندگی شاه کلید اصلی گزینه و کلید صبر است .
انچه در سطرهای بالا از نظر گذراندید بهترین سخنان استاد جاودانی از نظر من بود برای من که تلنگری بود ، احساسم گفت که اینجا کپی شود امید که همگان درس بگیرند و آموزش ببینند🙏

پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب.ظ  
وارد شدن عضو جدید در هر خانواده ای به عنوان عروس یا داماد می تواند نگرانی هایی را در پی داشته باشید. زیرا با وجود شیاهت های فرهنگی که در میان خانواده ها وجود دارد تربیت هر فرد بسیار خاص و ویژه است در نتیجه برای شکل گیری روابط عاطفی موثر نیازمند زمان بیشتری هستید. بنابراین با وارد شدن داماد به عنوان عضو جدید خانواده نباید درباره رفتار با داماد دچار نگرانی باشید.

رفتار با داماد:

برقراری ارتباط با افراد کاری دشوارر نیست فقط بایید شناخت درستی از یک فرد و ویژگی های افراد داشته باشید که این امر نیازمند زمان بیشتر است. یک اصل مهم که برای شکل گیری روابط خود در میان نزدیکان باید به آن توجه کنید این است که قبل از به دست آوردن شناخت نباید صمیمیت های زیاد به وجود آید تا موجب کم رنگ شدن احترام شود.


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۰۹ ب.ظ  

شاید ارتباط گرم و صمیمی در برخورد اول برای بسیاری از افراد مشکل باشد بنابراین هنگام رفتار با داماد نیز باید به این موضوع توجه کنید.

برای اینکه در آینده با داماد خود دچار مشکل نشوید و رابطه ای خوب داشته باشید باید در اولین برخوردهای خود توجه و دقت بیشتری به خرج دهید. احترام، محت و ارزش دادن به این افراد می تواند در مراحل اول تصور و برداشت خوبی را از شما به آنها بدهد.

حمایت نکردن بی مورد از دختر:

بهترین راه برای جلب اعتماد همسرتان این است که بیشتر از دختران از داماد خود حمایت کنید این کار می تواند احساس امنیت و صمیمیت خوبی را در او ایجاد کند. همچنین موجب می شود تا در صورت نیاز سخنان شما را بر دیگران ارجعیت دهد.

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۱۰ ب.ظ  

با داماد خود حرف بزنید:

دعوا و بحث میان زن و شوهر در بیشتر رابطه ها وجود دارد زمانی که دختر و داماد شما نیاز به مشورت دارند می توانید به تنهایی با او حرف بزنید. با شکل گیری این رابطه شما می توانید علت و مشکل اصلی زندگی آنها را متوجه شوید و بهتر به آنها کمک کنید.

دخالت نکردن:

شما به عنوان والدین زمانی می توانید وارد مسائل شخصی زندگی دختر خود شوید که داماد و دختر شما از شما تقاضای کمک داشته باشند در غیر این صورت رفتار شما نوعی دخالت محسوب می شود که در رفتار با داماد می تواند اعتماد را از بین ببرد.

دلسوز باشید:

اطرافیان شما به ویژه داماد یا عروستان تفاوت بین دخالت و دلسوزی شما را متوجه خواهد شد پس سعی کنید دلسوز باشید تا بیشتر به حرف های شما توجه شود.

 


پاسخنقل‌قول
(@zzzz)
سوپر درخشان
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌ها: 1555
۱۴/۰۱/۱۳۹۸ ۵:۱۱ ب.ظ  

ابراز علاقه:

می توانید برای پر رنگ تر کردن رابطه خود با دامادتان آنها را به مهمانی خانوادگی دعوت کنید و از او در حضور دیگران تعریف کنید. با بالا بردن اعتماد به نفس صمیمیت بیشتری را ایجاد می کنید که بر پایه صداقت و اعتماد است.

 

قضاوت نکردن:

بدون شناخت کافی روی انسان ها قضاوت نکنید. قضاوت کردن می تواند احترام و ارزش افراد را از بین ببرد. زمانی که شما در رفتار با داماد او را مورد سرزنش و قضاوت قرار می دهید نوعی کینه را در او ایجاد می کنید که نه تنها بری رابطه شما بلکه برای رابطه عاطفی دختر شما نیز مضر خواهد بود.

اعتماد کردن:

با حفظ احترام و ارزش بیشتر به داماد خود اعتماد کنید و به او بگویید که من توانایی خوشبخت کردن دخترم را در شما می بینیم. بیان اینگونه از جملات موجب می شود تا او تمام تلاش خود را برای حفظ و نگه داشتن زندگی خود داشته باشد.

حمایت کردن:

جوان ها زمانی که از سوی والدین خود مورد حمایت قرار می گیرند می توانند بهترین ارتباط را با آنها داشته باشند. شما به عنوان پدر زن و مادر زن برای حمایت از دختر و داماد خود باید تلاش کنید. این موضوع می تواند در رفتار با داماد روابط شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

منبع : آرگا


پاسخنقل‌قول